mandag 30. april 2012

Oppsumering Mars

Oppsumering Mars!

Litt sent ute, men ser jeg ikke har oppsummert Mars enda. Måneden går så raskt unna nå mot vår og sommeren. Jeg hadde en kjempefin lesermåned i Mars. Jeg har lest veldig mange gode bøker, og jeg har ikke kjøpt denne måneden så alt for mange bøker.

Jeg har vært heldig å vunnet mange flotte bøker denne måneden. Jeg var med i en trekning hos Elida med bokbloggen:  my first, my last, my everything. Der fikk jeg bøkene Operasjon Isbjørn og Operasjon Snøhvit av Erik Wekre. Jeg deltok også i en konkurranse hos  Font Forlag. Jeg var så heldig å vinne 4 John Hart bøker: Løgnenes konge, Det siste barnet, ved elven og Brødrene fra Iron House. Jeg deltok også i en konkurranse hos Søstrene suse og der vant jeg en kjempe god pakke med løs te. Har ikke lest noen av disse enda, men gleder meg veldig til å kaste meg over disse bøkene og kose meg med flere kopper av den gode teen. Skulle lese John Hart bøkene i påsken, men så dukket det så mange andre bøker opp.  

Jeg har denne måneden også gjennomført en giveaway på tre krimbøker på bloggen min: HER. Det var første gang jeg holdt en giveaway på bloggen min, og det var både morsomt og spennende. Kommer nok til å holde flere av giveawayer i fremtiden. Jeg har også denne måneden hatt et innlegg som  var lite bokrelatert, men som jeg synes er veldig gøy. Jeg har vært tester for produktet Carbaderm, som er en fuktighetskrem. Jeg la ut et innlegg om hva jeg mente om kremen. kan leses:HER. Kan hende det kommer flere innlegg av denne sorten i fremtiden, siden jeg er en Buzzador og tester nye produkter.

Bøker jeg har lest og anmeldt:

Jeg har hatt en flott lesermåned og jeg har lest hele 8 bøker og skrevet anmeldelse av 4 av de og det er jeg veldig fornøyd med:

  1. Kate Morton:                 Den glemte hagen
  2. Suzanne Collins:            Fugl Føniks
  3. Suzanne Collins:            Opp i flammer
  4. Cecilie Enger:                Kammerpiken 
  5. Jane Austen:                 Fornuft og følelse  
  6. Mary Higgins Clark:        Helt alene 
  7. Stev J. Watson:             Før jeg sovner
  8. Helene Uri:                   Kjerringer


Jeg har storkost meg med Hunger game trilogien. Det var nesten trist det gikk så raskt å lese disse flotte bøkene. Fornuft og følelse fikk meg til å sitte og små humre og nyte miljøet, karakterene og periodens skikk og bruk i boken. Helt fantastisk bok skrevet av Jane Austen. Før jeg sovner ble jeg overrasket var så god som den var, anbefaler den på det varmeste.Den glemte hagen ble jeg helt oppslukt av og kammerpiken fikk jeg lært mye om det å være kammerpike på slottet, men også mye om Dronning Mauds kleskolleksjon.  Som dere kanskje ser så har jeg lest mye gode bøker og det er vanskelig å trekke en favoritt denne måneden.


Månedens bok

Mange av bøkene denne måneden kunne ha stått her, så jeg bare plukker en som jeg mener alle burde ta en titt på hvis de ikke har lest den. Jeg valgte klassikeren Jane Austens bok Fornuft og følelse fordi det er en vakker bok.



Månedens kjøp

Jeg gikk på en stor smell på Mammut salget forrige måned og hadde denne måneden tenkt å være veldig flink og bare kjøpe noen få bøker. Jeg synes jeg har også vært veldig flink og jeg har brukt lite penger. Jeg har som mål  å bare kjøpe 5 bøker i måneden og jeg endte opp med 3. Jeg gleder meg til å lese serien Morgengry, men skal ikke starte på den før jeg har samlet opp minst fem bøker fra serien, siden de er så lett å sluke. De to andre bøkene er enda å få kjøpt for bare 50 kr på Bokklubben.

 1.
Skjebnetid. Bok 1. Morgengry serien
Av Rune Angell - Jacobsen
(Rema 1000: 19 kr)

2.
Stormfulle Høyder
Av Emily Bronte
(Bokklubben: 50 Kr)

3.
Det rene landet
Av Alan Spence
(Bokklubben: 50 kr)


Les for en god sak:

Har denne måneden lest hele 8 bøker det gir hele 40 kr til dyrebeskyttelsen i Trondheim.

Har du lyst å lese for en god sak er det bare å melde seg : HER. Man velger selv hvilken sak man vil lese for.


Bøker jeg gleder meg til å lese:

Jeg ble ikke ferdig med forrige månedens vil lese bøker, andre bøker kom i veien, så jeg legger de ut igjen. 

Mørk engel
Av Laini Taylor

Mørkets ansikt
Av Jaran Dammann


Oppsumering

  • Jeg har lest 8 av 8 bøker i månedene.
  • Jeg har anmeldt 4 av 4 bøker i måneden.
  • Jeg har kjøpt 3 av 5 bøker i måneden.
  • Har hittil lest hele 26 bøker i år ut av 100. 
  • Leste ut fornuft og følelse som jeg hadde som mål forrige måned. 
  • Var på kino å så Hunger games filmen og rakk og lese ut bøkene i serien.

Gikk ikke så bra denne måneden:

  • Greide ikke å lese månedens bok fra Lines lesesirkel:  The Hunchback of notre - dame.
  • Rakk ikke å lese de  bøkene jeg hadde gledet meg til å lese.
  • Har ikke vært flink å balansere bloggene mine.

Mål for neste måned

  • Lese The Moonstone av Wilkie Collins i Lines Lesesirkel.
  • Lese mørkets ansikt og mørk engel.
  • Lese flere en 8 bøker, siden det er påske tid.




9 kommentarer:

  1. Massevis av inspirasjon her; du er jo så strukturert!! Skjønner ikke hvordan dere klarer det, jeg!?? Her hos meg går det meste på lykke og fromme, og lesinga foregår mest etter tilfeldighetsprinsippet.. Ønsker deg ei fin uke- nyt våren og kos deg med lesinga ;o)

    SvarSlett
  2. Flott oppsummering Isabella:-)Mørkets ansikt har jeg blitt skikkelig nysgjerrig på og av en eller annen grunn var ikke den boken på ønskelisten min, men det er den nå!
    Måtte bokvåren bli like god:-) Ha en fin ettermiddag:-)

    SvarSlett
  3. Flott oppsummering!:) Mange fine bøker du har lest:)

    SvarSlett
  4. Berit, så bra du blir inspirert:) Hehe varierer veldig hvor mye man får lest fra måned til måned. Har jeg det travelt på andre fronter, blir det lite lesing. Men jeg leser også over alt når jeg kan, på bussen og av og til i lunsjen på jobb (kanskje ikke så sosialt, men veldig flott måte å koble helt ut for en stund). Jeg har også byttet bort mye av TV tittingen mot en god bok, også har jeg ikke søte små barn, hehe:) Takk ønsker deg også en fin vår tid:)

    Beathesbokhylle, Takk Beathe:) Så bra du satte den på ønskelisten:) Er en rolig fin bygdekrimbok:)Ønser deg også en flott bokvår:) Ha en fin dag videre:)

    Nina C, takk:) Synes det selv også:) Ha en flott bokvår:)

    SvarSlett
  5. her kan man virkelig bli inspirert altså :)
    du vant forresten den helene boken ... se her:
    http://mk-blogg.blogspot.com/2012/04/god-sndag-karing-av-vinner.html

    SvarSlett
  6. Jane Austen, jo!! Jeg så filmen med henne i går, så nå VIIIL jeg lese bøkene hennes!

    SvarSlett
  7. 8 bøker er imponerende. Takk for mange gode lesetips!
    Jeg har bare klart 4 men synes det er veldig bra til å være meg :)

    SvarSlett
  8. For en fin oppsummering! Jeg koste meg også med The Hunger Games da jeg leste dem, og jeg forstår godt du valgte ut Fornuft og følelse som månedens bok. Den er bare nydelig!
    Ha en riktig fin dag!

    SvarSlett
  9. Mary-Anne, gleder meg veldig til å lese den:)Ha en god helg:)

    motionocean, filmene er så gode. Liker de godt jeg også:) Kos deg med bøkene hennes:) Ha en god helg:)

    Takk Lenes Blogg:) 4 er også veldig bra:) Så bra du fikk noen tips av meg:) Ha en god helg:)

    Ønsker alle en fin lesemånde i Mai:)

    SvarSlett