onsdag 21. august 2013

Nytt i hus # 1


Nytt i hus # 1

Lenge siden jeg har laget ett innlegg over nyinnkjøpte bøker. Tenkte jeg skulle ta å skrive ett nå. Jeg kjøper jo nye bøker ganske så ofte, så jeg burde jo kanskje vise noen av dem. Har da hatt noen av bøkene visst frem på boken på vent, som Alligatorvannet av Lynne Bryant og Vampire Acedemy av Richelle Mead. 

Det har vært mye salg for tiden på nettbokhandlerne og i butikkene rundt omkring i sentrum. Det har vært litt vanskelig å holde fingrene av fatet for å si det sånn. Jeg har også kjøpt noen av bøkene på Amazone.com til nettbrettet mitt. Disse har jeg kjøpt til nettbrettet mitt:

Foto: Bokelskere.no

Dette er bok nummer 3 i serien om The Mortal Instruments. Gleder meg virkelig til å lese videre på serien for jeg er helt betatt av den. Gleder meg veldig til å se filmen også som kommer snart som er basert på den første boken.  
Foto: Bokelskere.no
Dette er en ny serie for meg A Lux Novel, og jeg hørte mye skryt om den fra lesere på youtube. Så da er jeg jo blitt så nysgjerrig på den at jeg måtte kjøpe første boken i serien.


Foto: Digitalbok.no
Nå er jeg kommet til den 7-vende boken i Maria av Svaneberg serien. Jeg liker serien veldig godt, men nå er det faktisk veldig lenge siden jeg har lest noe av dem, så håper alt kommer tilbake når jeg starter igjen. 

Her kommer noen andre nyinnkjøpte bøker:

Foto: Bokelskere.no
Måtte bare ha denne boken fordi jeg har jo nettopp lest Botticellis hemmelighet av samme forfatter. Jeg har fra før Fruen av saronno i bokhyllen, og da synes jeg at jeg måtte samle på noen flere bøker av henne. Jeg er interessert i disse bøkene fordi handlingene ofte foregår i Italia, landet jeg elsker. Forfatteren kommer også snart ut med en ny bok En bønn for Venezia. 

Foto: Bokelskere.no
79 kroner kostet denne i pocket på Norli, og siden jeg har bare hørt fint om denne boken, så var det ikke mye tenkevirksomhet som skulle til før den ble med meg hjem. Gleder meg voldsomt til å lese denne mursteinen på over 700 sider. Kommer ikke til å bli vanskelig å starte med den for det klør allerede i fingrene. 

Foto: Bokelskere.no
Etter å ha lest Mari sin flotte anmeldelse av denne, og anbefaling om at den var å kjøpe på Cdon.no for en 50 - lapp, stakk jeg rett på nett å kjøpte den. Jeg måtte selvfølgelig ha en bok til i samme slenge og det ble den her:

Foto: Bokelskere.no
Også en bok jeg bare har hørt mye godt om. Mange har den som fjorårets favoritt. Den kostet 59 kr på cdon.no

Foto: Bokelskere.no
Valerie Frankel er en ny forfatter for meg og jeg har ikke lest noen av bøkene hennes tidligere, men denne ble jeg veldig nysgjerrig på. Så nysgjerrig at jeg kjøpte den. Liker også omslaget veldig godt. Koselig!


Så har jeg kjøpt inn litt nytt på chick lit fronten, siden jeg snart får studiepakken min i hus, trenger jeg litt lettlest lesestoff,og da er jo chick lit bøker perfekt å lese. Mange av de er jo skikkelige gode. Alle bøkene jeg har kjøpt er fra mine favorittforfattere innen sjangeren, og jeg har lest flere bøker fra dem tidligere. 

Foto: Bokelskere.no
Har begynt å samle på litt Marian Keyes bøker. Hadde da planer om å finne de alle på bruktbutikker eller på loppis, men denne fant jeg ikke noen sted, så da måtte den bestilles. Elsket Vannmelonen boken før denne. Tror det er fem bøker som alle handler om de forskjellige søstrene i den samme familien. Denne er visst om den nest eldste søsteren. 

Foto: Bokelskere.no
Har lest så mange bøker av denne forfatteren at jeg har mistet oversikt over hvilke bøker jeg har lest og hvilke bøker jeg ikke har lest. Men denne er så pass ny at den var trygg å kjøpe inn. Gleder meg!

Foto: Bazar Forlag
Cecelia Ahern har jeg begynt å ha lest noen bøker av. Også blitt en favoritt hos meg. Bøkene hennes samler jeg også på, og denne måtte jeg jo lese også. Men jeg måtte ha denne også:

Foto: Bazar Forlag
Håper de ikke skuffer og det blir god lesning. Dette er da veldig tynne bøker, så jeg kommer nok ikke å bruke allverden med tid på dem. 

...

Det var en liten oppsummering på noen av mine siste kjøp. Har da mye å glede meg til. Ønsker dere å lese mer om bøkene er det bar å trykke på linkene under bildet.

Ønsker alle en fin Onsdag!




5 kommentarer:

  1. Oi!! Det var mye nytt!!
    Jeg låner for det meste bøker på biblioteket, da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet for at jeg tar med meg bøker hjem som kanskje aldri blir lest; det er bare å levere dem tilbake ved neste besøk, å håpe at andre finner inspirasjon OG TID til å lese det jeg ikke rakk ;o)

    SvarSlett
  2. Her var det mye bra!
    Jeg leste bok 1 i The Mortal Instruments, men husker så lite av den at jeg har tenkt å lese dem om igjen og så gå rett videre på bok 2 og 3. Tror det er lurt :-)
    Jeg har fått alle bøkene til Marina Fioiato. den første hadde jeg lest fra før, men jeg gleder meg til å sette igang med resten. John Greens bok skal jeg lese og Cecelia Ahern må jeg jo ha med meg, det er en must :-) Og Out of Easy må jeg visst også lese etter å ha klikket meg inn på Mari's omtale :-)
    Takk for fine tips!

    SvarSlett
  3. Så mange flotte bøker! Bøkene du har kjøpt av Marian Keyes og Cecelia Ahern har jeg lest alle som en - det er bare å glede seg ;)

    SvarSlett
  4. Det var ikke lite, takk for tipsene. Marian Keyes husker jeg at jeg har lest, ganske morsom. Ha en fin torsdag, håper du har fått sommeren tilbake hos deg også.

    SvarSlett
  5. Skal si du har skaffet deg mange bøker du kan se frem til å lese! Cecelia Ahern og The Fault in Our Stars har jeg stående i hyllen, ellers er det flere jeg ikke har hørt om så takk for tips :)

    SvarSlett