tirsdag 6. august 2013

Boken på vent # 32

Boken på vent # 32
Saltsøstrene av Tiffany Baker

Foto: Beathesbokhylle
Det er den herlige Beathe med bloggen "Beathesbokhylle" som har laget denne flotte utfordringen. Hun lurer på hvilken bok du går å venter på å få lese, og som det har vært meningen du skulle ha lest på en stund. Det kan være en gammel bok eller en helt nye en som du har på vent. Bare å kaste seg med, ved å trykke på linken over!

...

 Dagens bok på vent har jeg hatt neste i ett år i bokhyllen min. Boken jeg snakker om er saltsøstrene av Tiffany Baker. Synes det var på tide og kanskje ta den fram og titte litt nærmere på den, og etter å ha lest baksiden, høres  den jo interessant ut. Leser ellers om dagene på Politi av Jo Nesbø. Går ikke så raskt i svingene med den, men jeg koser meg med den godt foreløpig. Når jeg er på farten hører jeg på Ondskapens hjerte av Chelsea Cain, og den er så bra at jeg måtte skaffe meg neste digikort Hjertedame, for å ha klar til den andre er avsluttet. Skikkelig bra lydbok. Kjempe spennende og litt ekkel/kvalmende. Men mer om dagens bok på vent:


Foto/Tekst: Cappelen Damm

Forlaget skriver om boken:

I den isolerte landsbyen Prospect på Cape Cod bor søstrene Jo og Claire Gilly. I flere generasjoner har familien utvunnet salt som de har solgt i landsbyen. De to er så ulike som søstre kan bli. Jo er ensom og utilnærmelig, mens Claire er pen og populær og helst vil komme seg så langt vekk som mulig. Men eiendommen til familien Gilly skjuler en mørk arv som det skal vise seg å være umulig å flykte fra.

Folk i landsbyen ser på de to søstrene nærmest som hekser, men slike rykter er ikke nok til å skremme stedets rikeste ungkar, Whit Turner. Han og Jo var barndomskjærester, men det er Claire han til slutt gifter seg med.

De to søstrene blir stadig mer fremmede for hverandre, men mange år senere er Claire tilbake på gården som Jo nå driver alene. Skjebnen vil det slik at hun plutselig befinner seg under samme tak som den personen hun hater mest: ektemannens gravide elskerinne. Men så blir ting snudd på hodet. Gammel kjærlighet gjenoppstår og nye allianser dannes.
Det de to søstrene Gilly til slutt lærer om hverandre - og om saltets kraft - skal komme til å forandre familiens historie for alltid.

...

Noen som har lest denne? Kan huske at jeg har lest noen anmeldelser av boken, men husker ikke om de var gode eller dårlige. Synes ihvertfall bokomslaget er fint også har det så fint skimmer i deg. 

Ønsker alle en god tirsdag!





12 kommentarer:

  1. Husker jeg leste om boken inne hos Elin og tenkte at denne ville jeg lese, men jeg har ikke kommet så langt som til å kjøpe den ennå. I dag får jeg mange påminnelser fra dere og det er bra for det trengs innimellom:)Noterer meg boken igjen. Ha en fin tirsdag,Isabella:)

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke lest den, men den høres kjempespennende ut! Veldig mystisk beskrivelse, så denne kommer rett opp på leselisten min :) Omslaget var helt nydelig, så det hjelper jo også på ;) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Nei, denne har jeg ikke lest, men sett...

    SvarSlett
  4. Nei, har ikke lest den, men det er gøy med sånne familiehemmeligheter, så jeg noterer meg tittel :)

    SvarSlett
  5. Søkte den opp på Amazon, og den ser ut til å ha fått ganske bra omtaler, og jeg synes - ut i fra det har skrevet om boka - at den virker spennende :)

    SvarSlett
  6. Denne står også i min hylle og venter på meg. Den er blant bøkene jeg håper jeg skal få lest i høst (men så har jeg ofte planer om alt jeg skal få lest :-)) Ønsker deg en fin tirsdag!

    SvarSlett
  7. aldri hørt om før, men den virker spennende :D

    SvarSlett
  8. Aldri hørt om den før, men jeg ble nysgjerrig:) Gleder meg til du skal lese den og kanskje gi meg lyst til å lese den:)

    SvarSlett
  9. Ikke lest denne, men elsker familiehemmeligheter, så denne må noteres

    SvarSlett
  10. Har ikke lest om den. Heller ikke ( tror jeg da...)lest om den tidligere. Chelsea Cain; hennes bøker har jeg lest en del om i det siste. At de er bra. Og jaggu står ikke Hjertedame i bokhylla. "Raner leseren for trygghet" står det på forsiden. Men jeg må vel anskaffe meg Ondskapens hjerte før jeg leser den jeg har.

    SvarSlett
  11. Denne står i bokhylla mi også, ser jeg, men jeg hadde helt glemt den. Tusen takk for bra tips! God tirsdag :-)

    SvarSlett