søndag 4. august 2013

En smakebit på søndag -Politi

En smakebit på søndag 
Politi av Jo Nesbø

Foto: Flukten fra virkeligheten
Idag arrangerer den herlige Mari med bloggen "Flukten fra virkeligheten", "En smakebit på søndag". Dette er noe hun gjør så å si alle søndagene i året! Til stor lykke for oss andre medbloggere! Har du lyst å være med eller bare lese andres bidrag er det bare å trykke på linken over.

...

Er i krim modus for tiden. Storkoser meg med både Politi av Jo Nesbø og Ondskapens hjerte av Chelsea Cain. Det syvende barnet av Erik Valeur har jeg litt på vent til jeg har fullført disse. Det er tross alt en murstein av en bok og må få all min oppmerksomhet når det blir dens tur. Dagens smakebit kommer fra Politi. Jeg er kommet til den delen av boken Harry Hole har våknet fra koma, og det er jeg glad for at han har gjort. Hadde ikke vært det samme hvis han skulle ligget der igjennom store deler av boken. 

Foto/Tekst: Aschehoug Forlag


Forlaget sier om boken:

På et sykehus ligger en hardt skadet mann i koma. Rommet bevoktes av politiet, og ingen får vite hva den mystiske pasienten heter. Samtidig blir politimenn funnet drept på åsteder for gamle, uoppklarte drap. Politiet står uten spor og mangler i tillegg sin beste etterforsker. På sykehuset viser pasienten tegn til å komme til bevissthet.

Gjør deg klar til en rystende ferd gjennom Oslos gater og Harrys univers.

Her kommer smakebiten:

Gunnar Hagen har akkurat tatt turen innom sykesengen til Harry Hole etter han har våknet. Når han kommer ut sier han dette til vakten Anton utenfor døren til Hole:

"Han der inne..." sa Hagen og pekte med tommelen over skulderen. "Han skal du passe pokker så godt på, Anton. Hører du? Passe pokker så godt på."
  Anton hørte ham gjenta de siste ordene opphisset for seg selv mens han med raske skritt fjernet seg bortover korridoren. (side: 104).

...

Ha en riktig fin søndag!







15 kommentarer:

  1. Husker lettelsen var stor da Harry Hole endelig kom med i historien for fullt. Dette er hans beste hittil :) Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Har precis läst boken innan denna och jag ser fram emot att läsa Polis så småningom :)

    SvarSlett
  3. Takk for smakebiten, denne står i hylla og venter på å bli lest, og det blir nok ikke så lenge til :) Liker det jeg stadig ser at dette er den beste av Harry Hole bøkene, er det mulig? De er jo alle så utrolig bra!

    SvarSlett
  4. Jag har inte läst något av Jo Nesbø, tänker hela tiden att jag ska ge de populära författarna inom genren en chans men det kommer så många andra böcker emellan så det blir aldrig av.

    SvarSlett
  5. Kankse dags att prova läsa om Harry Hole, det verkar vara många som gillar honom.

    SvarSlett
  6. spennende smakebit :)eg har enda ikkje lest noe av nesbø ... *sukk*
    fin-fin søndag til deg :)

    SvarSlett
  7. Har enda ikke lest noe av Nesbø og det er nesten litt pinlig å si det høyt...men en vakker dag... Tusen takk for smakebiten:)

    SvarSlett
  8. Denna är så bra! Jag kunde inte lägga ifrån mig den när jag väl hade börjat läsa ;)

    SvarSlett
  9. Har ennå ikke lest noe av Nesbø. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg er på "etterskudd". Også denne danske Jussi. Uansett, takk for smakebiten.

    SvarSlett
  10. Spennende smakebit! Jeg har akkurat gjort ferdig Snømannen, men tror nok det blir en stund til jeg fortsetter med neste bok i serien :)

    SvarSlett
  11. Jeg pustet også lettet ut da Harry Hole plutselig var der. Men Nesbø lurte meg godt og jeg følte det som jeg hadde gått glipp av et kapittel :-) Det var en utrolig god bok, og jeg er enig i det du sier om at den er Nesbøs beste :-)
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  12. Har ikke kommet noen vei med Nesbø enda men kanskje skal jeg prøve denne en dag ... Ellers har også jeg Det syvende barnet på vent , men mursteinene må planlegges litt .:)

    SvarSlett
  13. Jag har inte börjat läsa Harry Hole-serien än, men funderar på att göra det i framtiden. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  14. Å så spennende. Jeg elsker krim, men har faktisk ikke fått lest noe av Jo Nesbø enda, for en skam. :) Skal garantert sette denne på leselista mi!

    SvarSlett
  15. Hva! Ligger Hole i koma! *holder seg for ørene*

    Jeg har bare lest Flaggermusmannen, Kakerlakkene, Rødstrupe og Frelseren forstår du :-p

    SvarSlett