tirsdag 27. august 2013

Boken på vent # 35

Boken på vent # 35
Pikekyss og djevelkake av Siri Østli

Foto: Beathesbokhylle
Det er den herlige Beathe med bloggen "Beathesbokhylle" som har laget denne flotte utfordringen. Hun lurer på hvilken bok du går å venter på å få lest, og som det har vært meningen du skulle ha lest på en stund. Det kan være en gammel bok eller en helt nye en som du har på vent. Bare å kaste seg med, ved å trykke på linken under bildet over!

...

Det er tirsdag og jeg har store planer om å komme meg på treningsenteret idag. Har vært støttemedlem alt for lenge nå. Kan ikke huske sist jeg var der, sikkert 1 og ett halvt år siden sist om ikke ennå lenger. Gleder meg litt. 

Holder også på med skolearbeid i dag. Blir lite lesing da. Men imellom slagene tror jeg at jeg skal begynne på litt lettlest serieroman som heter Maria Av Svaneberg av Elisabeth Hammer, er kommet til bok 7, Amulettens hemmelighet, så er spent hva som skjer videre. Men har faktisk dagens bok på vent på biblioteket på vent. Fikk melding i går at nå var det min tur å låne denne boken, og den har jeg ventet lenge på. Boken jeg snakker om er også en lettlest bok, Pikekyss og djevelkake av Siri Østli. Blir bra å fordøye i den travle studie tiden. Her kommer litt mer om den:

Foto: Cappelen Damm

Forlaget sier om boken:

Livet er en dans på kaker! 

Det mener iallfall Maia, som driver kafé på Grønland. Kjæresten Victor arbeider for FN og UD, og reiser mye. Han mener Maia er uforsvarlig sorgløs og har stort rom for forbedring. De bor sammen i Victors kjempeleilighet på Frogner, der Maia ikke føler seg riktig hjemme.
Lisen er for det meste en snill og forsiktig barneskolelærer. Hun forguder sin mann, Lars. Som kunstner må han stadig hente inspirasjon om natten, for eksempel i andre kvinners senger.

Isabella er en travel forretningskvinne med sans for glitter og stas – samt bemidlede menn. Da hun blir dumpet av forloveden, zoologen Carl Philip, blir hun besatt av tanken på hevn. Maia og Lisen tror hun har fått sammenbrudd og prøver å hjelpe.
Men alt går ikke helt etter planen, og flere enn Maia, Lisen og Isabella blir viklet inn i stadig nye floker – blant annet Victors veslevoksne datter, en velkjent eksentrisk dekoratør, en kunstmaler i rød sportsbil og en liten hund i Burberryfrakk …

...

Liker omslaget på denne boken, supersøtt! Også hvis dere leser innholdteksten, så ser dere jo at jeg er med i denne boken også, hehe. Har noen floker å surre meg ut av. Ønsker alle en fin tirsdag! 





7 kommentarer:

  1. Hehe....sitter her og spiser frokost og de nystekte rundstykkene ble plutselig ikke så veldig fristende lenger ikke i forhold til de herlige cupcakene på bildet der.Det er lenge siden jeg har lest noe skikkelig Chick -lit nå føler jeg og denne forfatteren har jeg ikke prøvd meg på enda(ikke at jeg har planer om å prøve meg på selve forfatteren da..) Puh,ja,det der med å være støtte medlem kjenner jeg til, vet ikke hvor mange år jeg har vært det, meldte meg ut for flere år siden nå da, men det er veldig lett for. Jeg er sånn som er kjempeentusiastisk i et par måneder så daler det fort nedover etter det. Men jeg har planer om å komme meg mer ut og bevege meg,så det er i hvert fall en plan for høsten/vinteren. Syntes du er flink som tar fatt på skolen igjen og jeg tipper det er mye arbeid med det, men sikkert kjekt også. Ønsker deg en fin dag og kos deg både med lesing og skolearbeid:)

    SvarSlett
  2. Tjohei, denne boken hørtes helt herlig ut!! Nå står den på leselisten min :)

    SvarSlett
  3. For en kakemons som meg, er denne boken midt i blinken. Har lest Det søte liv av forfatteren og ga den bare en 4`er, så det spørs om denne Chick-lit sjangeren er noe. Fikk i alle fall lyst på kake no...

    SvarSlett
  4. Har de to forrige av henne i bokhylla, og skal få lest både dem og denne etter hvert. Ser for meg at dette er en skikkelig "slappe-av" - bok

    SvarSlett
  5. Sikkert ei skikkelig kosebok dette. Ha en fin kveld.:)

    SvarSlett
  6. Jeg har lest På høye hæler over Grønland av Østli og syntes den var riktig så fornøyelig at jeg godt kunne tenke meg å lese flere. Denne hørtes også virkelig bra ut så det var et godt tips, så jeg noterer den ned på den uendelige leselisten min :-) Ønsker deg en fin da, Isabella!

    SvarSlett
  7. Deilig med en lettlest chic-lit bok i ny og ne

    SvarSlett