søndag 22. januar 2012

En smakebit på søndag

En smakebit på søndag
 Hei og riktig god søndag!
Har nettopp startet å lese en ny bok etter og ha avsluttet krimboken Tysteren av Jan - Erik Fjell. Kan lese bokanmeldelsen om den under. Var en bra krim debut. 

Hadde ikke fått nok av krim bøker, ville ha mer av det, derfor begynte jeg i går med Carmine Street av Håkan Nesser. Starten er veldig trist på denne boken. Vi møter ett par som nettopp har flyttet til New York for å starte ett nytt liv sammen etter at deres fire år gamle datter er blitt kidnappet og ikke blitt funnet. Jeg er spent hvilken vending boken vil ta og om de får se heller vite hva som er skjedd med barnet deres. Dette er jo foreldres værste mareritt.


Her kommer smakebiten:

Doktor Vargas mente at dette likevel var den riktige metoden: å ta Winnies varsler litt alvorlig. Å frata et menneske håpet påskynder ikke helberedelsesprosessen. Selvsagt måtte man sette visse grenser dersom det ble altfor fantasifult, forklarte han, men det var absolutt ingen grunn til å operere med snevre og innskrenkede grenser. Med tid og stunder måtte man kanskje akseptere selv de mørkeste fakta, men hvorfor nedkalle mørket før det var nødvendig? (s96).

 Hvordan legge ut en smakebit på en søndag?

Det er bokbloggeren Flukten fra virkeligheten som arrangerer en smakebit på søndag. Det er bare å gå inn på siden hennes og melde seg opp (Bare å trykk på bloggnavnet hennes). Du trenger bare å åpne boken din du leser å finne ett utdrag som ikke er alt for avslørende av seg. Sett link på bloggen din som går til bokbloggeren Flukten fra virkeligheten og legg link tilbake til ditt bloggerinnlegg om boken på hennes side. Ved å være med kan du se hva andre leser og kanskje finner du noen andre bøker som du vil lese. Heller kanskje du vil oppdage en helt ny blogg.



13 kommentarer:

  1. En flott smakebit, fra en flott bok. Håper du også liker den :-)

    SvarSlett
  2. Oi,denne virker veldig spennende. Denne må noteres med det samme. Tusen takk for tips! Ha en super Søndag.

    SvarSlett
  3. Høres veldig spennende ut, ser frem til omtalen:-) God søndag, Isabella!

    SvarSlett
  4. Heisann:)
    Så flott og interssant bokblogg:) Har hevet meg på utfordringen til bloggen Flukten fra Virkeligheten jeg også:)

    Så gøy at du vil følge bloggen min, velkommen skal du være:))
    Klem Marianne

    SvarSlett
  5. Spennande smakebit frå ei forhåpentligvis god bok. Eg høyrer stadig gode ting om Håkan Nesser, men har ikkje fått lest noko særleg av han enno.

    SvarSlett
  6. Liker smakebiten =) Spennande

    SvarSlett
  7. God søndagskveld alle sammen!:)Har kost meg med boken idag, har foreløpig truffet på en privatdetektiv og en spådame, er fortsatt spent på hva som kommer til og skje og hvilken veding historien vil ta:)

    Marianne koselig at du besøker bloggen min også, måtte innom å lese om bøkene dine. Likte smakebitene:)

    Eva, jeg kan ihvertfall si han skriver godt og siljeblomst jeg skal skrive omtalen så raskt jeg er ferdig med boken. Blir nok ikke om så lenge, er kommet godt i gang og det går raskt unna:)

    Takk for komentarene alle sammen. Kjempe koselig!:) Ha en riktig god søndagskveld videre!

    SvarSlett
  8. Flott smakebit:) Må se å få lest flere krim bøker:)

    SV;Takk=) Virker lovende det jeg har lest hittil av "Skjebnesøstrene":)
    Håper du får en flott uke også!

    SvarSlett
  9. Den låter spännande. Är det en fristående bok eller en del i någon serie? Jag har läst några böcker av Nesser och tyckt om alla, tror jag väl. Har planer på att läsa om "Kim Novak"-boken snart + den tillhörande vitboken.

    SvarSlett
  10. Takk for komentarene:) Marika det er en frittstående bok ja:) Tror jeg må prøve meg på flere bøker av han, er fornøyd:)Kommer snart en bokanmeldelse av den:)

    SvarSlett
  11. Jeg henger litt etter :) Det var en veldig fin smakebit, men historien høres litt for vond ut for mammahjertet mitt. Som du sier foreldres verste mareritt.

    SvarSlett
  12. Fin smakebit. Nesser er alltid bra.

    SvarSlett