torsdag 12. januar 2012

Boktema hos Anette

Boktema hos Anette

Anette har bokbloggen  Anettes bokboble og arrangerer hver uke et tema av ulik slag, som hun oppfordrer oss andre bloggere å blogge sammen med henne. Denne uken er temaet og skrive om tre forfattere vi/jeg ønsker skulle skrive enda en bok. Har du lyst å være med på Boktema hos Anette er det bare å skrive et innlegg og link til siden hennes og legg din link til innlegget på henne side. Her er mine 3 forfattere:

J.R.R Tolkien


  • J.R.R  (John Ronald Reuel) Tolkien skrev fantastiske bøker som Hobbiten og Ringenes Herre. Jeg skulle ønske han kunne stå opp fra de døde slik at vi fikk flere fantastiske bøker av han. Hadde hvert artig og sett hva annet som hadde kommet ut av han i bok form. 
Stephenie Meyer
 

  • Stephenie Meyer har skrevet Twilight sagaen (Twilight, New Moon, Eclipse, Breaking Dawn). Twilight Sagaen synes jeg er en fantastisk romantisk serie av noen bøker. Jeg er en stor Twilight fan må jeg innrømme og ønsker hun snart kommer med en ny serie av bøker for de ville jeg virkelig ha kastet meg over. Venter i spenning.

Astrid Lindgren


  • Astrid Lindgren har skrevet mange fantastiske barnebøker, som foreksempel favoritt barneboken min Ronja Røverdatter men også Pippi Langstrømpe, Emil og Mio min Mio. Med sitt barnslige sinn og spesielle skrive stil ville jeg tro hun kunne ha skrevet flere flotte barnebøker. Men jeg tror mange av hennes bøker ikke vil bli glemt, men føres fra genrasjon til genrasjon. Mine fremtidige barn skal nok få høre om både Pippi, Emil og Ronja.




9 kommentarer:

  1. Tolkien hadde kommet inn på min liste hadde vi skulle skrive om topp 4 :-) Han er en av mine absolutte favorittforfattere. Jeg er også enig i ditt valg når det gjelder Astrid Lindgren. :-)

    SvarSlett
  2. Har sett ringenes herre men ikke lest bøkene, så den forfatteren kjenner jeg ikke. Min datter har twilight bøkene til Stephenie Meyer, så kanskje jeg må en tur i hennes bokhylle snart?

    SvarSlett
  3. Det var ikke lett og bare velge tre. Er jo så mange som man har lyst å lese mer av. Synes det er veldig gøy å se hva dere andre har valgt av forfattere. Mange fikk meg til og tenke, hvorfor tenkte jeg ikke på han/henne, selvfølgelig skal de også på listen:)Likte temaet for uken veldig godt.

    SvarSlett
  4. Beathe, du må nok i din datters bokhylle, for de bøkern er kjæmpesøte:)

    SvarSlett
  5. Jeg vurderte både Lindgren og Tolkien, og de er helt klart med på topp 5 :-) Jeg er dessverre ingen Twilight fan, selv om jeg har lest alle ;-)

    SvarSlett
  6. Jeg vurderte faktisk å ta med Mrs. Meyer jeg :) Tolkien har jeg faktisk ikke lest stort av, noen sider i Hobitten og samt i en bok med samlede historier av forfatteren. Det må jeg se å få gjort noe med. Lindgren = fantastisk!

    SvarSlett
  7. Artig og se vi har ulik smak, men noe likt også:) Har også innsett det er flere forfattere jeg burde ha lest mer av som feks Emily Brontë og Barbara Pym som jeg har sett alt for lite på:) Ikke dumt med ukens tema:)

    SvarSlett
  8. Så flott innlegg! Jeg ser vi er mange som savner kjære Astrid Lindgren ;)

    SvarSlett