søndag 8. januar 2012

En smakebit på søndag

En smakebit på søndag

Hei alle sammen på denne søndagen! 
Har akkurat avsluttet en fantastisk bok av Eowyn Ivey: Snøbarnet, den var både gripende, rørende og en vakker bok. Glad jeg kjøpte den her om dagen for den ville jeg virkelig ikke ha gått glipp av. 

Har nå startet på en ny bok, som dere denne søndagen skal få en smakebit av. Den er skrevet av Madame de la Fayette og kom ut i 1678 og har tittelen: Prinsessen av Lèvres. Har valgt denne boken ut ifra at den går under en av de 10 bøkene jeg skal lese av utfordringen: 1001 bøker du må lese før du dør fra Lines bibliotek.


Her kommer smakebiten:

Mens hun var der, dukket prinsen av Clèves opp. Han ble så slått av hennes skjønnhet at han ikke klarte å skjule sin overraskelse; og Mademoiselle de Chartres kunne ikke la være å rødme da hun så den oppmerksomheten hun hadde vakt. Hun gjenvant imidlertid fatningen og opptrådte ikke annerledes overfor prinsen enn alminnelig høflighet tilsa overfor en person som ham. Monsieur de Clèves betraktet med beundring denne kvinnen som han aldri hadde sett, og han kunne ikke forstå hvem hun var (Side 13).

Hvordan legge ut en smakebit på søndag?

Det er bokbloggeren Flukten fra virkeligheten som arrangerer en smakebit på søndag. Det er bare å gå inn på siden hennes og melde seg opp. Du trenger bare å åpne boken din du leser å finne ett utdrag som ikke er alt for avslørende av seg. Sett link på bloggen din som går til bokbloggeren Flukten fra virkelighetens og legg link tilbake til ditt bloggerinnlegg om boken på hennes side. Ved å være med kan du se hva andre leser og kanskje finner du noen andre bøker som du vil lese. heller kanskje du vil oppdage en ny blogg.


11 kommentarer:

  1. nydelig smakebit, og veldig romantisk =)

    SvarSlett
  2. Kjempefin smakebit:-) Ble nysgjerrig på denne boken. Ha en super Søndag

    SvarSlett
  3. Denne høres interessant ut, jeg liker omslaget. Snøbarnet er skikkelig fin. Jeg kjøpte romanen i gave til flere til jul og de har også vært veldig begeistret.

    SvarSlett
  4. Høres ut som en interessant roman. Takk for smakebiten :-)

    SvarSlett
  5. Fin smakebit. Jeg leser også bøkene i 1001 bøker lesesirkelen, men har ikke kommet lenger enn å begynne på den første :-)

    SvarSlett
  6. Jeg er veldig glad i sånne historiske romaner, så kanskje jeg bør få tak i den.

    SvarSlett
  7. Oi her var det kommet mange kommentarer. Har visst hvert så ivrig å titte innom andres blogger idag at jeg har glemt å se hva som skjer på min, hehe. Tusen takk alle sammen, veldig koselig. Elsker å få kommentarer:)

    Har ikke kommet så veldig langt i boken enda, så vet ikke hva jeg skal synes om den enda, men det bygges opp til romantikk ja:)

    Ha en videre fin søndags kveld:)

    SvarSlett
  8. Dette var virkelig en spennende smakebit! Og tusen takk for titten hos meg :)

    SvarSlett
  9. Den är boken är jag nyfiken på. Den blev ju tydligen väldigt omdebatterad nyligen när Nicolas Sarkozy sa något ofördelaktigt om den (men det står kanske i baksidestexten i den här utgåvan också?). Intressant.

    SvarSlett
  10. Snøbarnet skal jeg gi i bursdagsgave til noen jeg er glad :) Dagens smakebit var veldig fin!

    Så flott det har blitt her!

    SvarSlett
  11. Har fått sett mange fine blogger etter smakebiten på en søndag:)Dem e heldig Mari som blir å få den i gave:)
    Marika, det står ingen ting om det på baksiden av denne boken , men har vel en veldig gammel bok, kanskje det står på de litt nyere utgavene:)

    Anette sjøl takk for titten:)

    Ha en fin mandag alle sammen!

    SvarSlett