søndag 15. januar 2012

En smakebit på Søndag

En smakebit på søndag

God søndag alle sammen!
Har denne søndagen også nettopp startet med å lese en ny bok etter å ha avsluttet boken Tyskerjentene av Helle Aarnes på lørdag. Finner en bokanmeldelse på den under. Veldig bra, viktig bok å lese. 

Har nå begynt på boken Tysteren av Jan - Erik Fjell, som er hans første krimroman. Foreløpig er jeg veldig fornøyd med denne krimboken og lurer veldig på hvem morderen er.


Her kommer smakebiten:

Klavestad reiste seg og gikk mot Anton og de to andre mens han tok av seg munnbindet. "Han ble mest sannsynlig kvalt med denne i heisen", han holdt opp en liten gjennomsiktig plastpose med pianotråden inni, "noe som forklarer urinen. Deretter ble han flyttet inn i leiligheten. Heisen går jo direkte opp i stua. Ingenting av verdi er borte (side 66).

Hvordan lege ut en smakebit på en søndag?

Det er bokbloggeren Flukten fra virkeligheten som arrangerer en smakebit på søndag. Det er bare å gå inn på siden hennes og melde seg opp (Bare å trykk på bloggnavnet hennes). Du trenger bare å åpne boken din du leser å finne ett utdrag som ikke er alt for avslørende av seg. Sett link på bloggen din som går til bokbloggeren Flukten fra virkeligheten og legg link tilbake til ditt bloggerinnlegg om boken på hennes side. Ved å være med kan du se hva andre leser og kanskje finner du noen andre bøker som du vil lese. Heller kanskje du vil oppdage en helt ny blogg.


12 kommentarer:

  1. Denne boken er utrolig bra, og jeg venter med lengsel og smerte på neste bok fra denne forfatteren! Gleder meg til å høre hva du syns når du er ferdig :)

    SvarSlett
  2. Hei Anette! Hvor arti det er å høre at du synes den er bra, da skal jeg kose meg skikkelig med den:) Får håpe forfatteren kommer snart med noe nye krim saker som må løses, så du og jeg slipper og vente så alt for lenge:)

    SvarSlett
  3. Har ikke lest denne men den virker veldig bra! Herved er den notert på listen min. Ha en finfin Søndag:-)

    SvarSlett
  4. Spennende smakebit, Isabella! Jeg har kikket på den flere ganger når jeg har vært innom bokhandelen, og har lagt merke til at den har fått gode kritikker i bloggverdenen. Blir spennende å lese hva du synes om den :-) God søndag!

    SvarSlett
  5. Dette syntes jeg også var en flott krimbok. Jeg er enig med Anette i at vi venter på neste bok :-)

    SvarSlett
  6. Fysj. Ja, der fant jeg enda en unnskyldning til ikke å ta heis. :D Fin smakebit.

    SvarSlett
  7. Denne boken likte jeg også godt. Jeg leste i Aftenposten at han kommer med ny bok til høsten. Det håper jeg virkelig. Plottet i denne var godt synes jeg.

    SvarSlett
  8. Så bra han kommer med ny bok til høsten! Har lest litt mer idag og liker den mer og mer:)Helt enig Julie heis kan være farlige greier. Personlig er jeg mest redd døra som lukker og åpner seg som den vil:)

    SvarSlett
  9. Bra smakebit. Boka er no notert på den alt for lange vurderer-å-lese-lista.

    SvarSlett
  10. En ekkelt god smakebit :) Kanskje jeg skal forsøke meg på denne boken, jeg liker litt krim av og til.

    SvarSlett
  11. Takk for kommentar og livstegn, dette er mitt første besøk hos deg... Men ikke det siste :)Denne bloggen kan jeg definitivt like... Dessuten må du ha bokbloggverdens fineste heading!

    Liker gjør jeg også når det gjelder Tyskerjentene. Leste den i 2010 og den gjorde uslettelig inntrykk på meg.

    SvarSlett
  12. Mari du må bare hive deg over den, den blir bedre og bedre jo mer jeg leser:)

    Takk Ellikken veldig koselig å høre at du liker bloggen min, er jo ikke så veldig lenge siden jeg opprettet den:)

    Eva@Tanz: Har samme problem og den blir bare lenger og lengere. Har vel snart lestestoff i 10 år fremover:)

    SvarSlett