torsdag 19. januar 2012

Boktema hos Anette

Boktema hos Anette

Anette har bokbloggen  Anettes bokboble og arrangerer hver uke et tema av ulik slag, som hun oppfordrer oss andre bloggere å blogge sammen med henne. Denne uken er temaet og skrive om en bok som du gleder deg å lese i år. Det kan være en bok du allerede har liggende eller en du har tenkt og kanskje kjøpe. Kanskje det er også flere bøker du gleder deg til å lese i år? Har du lyst å være med på Boktema hos Anette er det bare å skrive et innlegg og link til siden hennes og legg din link til innlegget på henne side. Her er mine topp 3 bøker jeg gleder meg til å lese i år:

      Av Linda Olsson


 
Jeg har lest alle hennes tidligere bøker og har likt de alle sammen og kan ikke vente med å kaste meg over hennes nyeste bok. Hun skriver detaljrikt, har et rolig tempo og er god på å formidle stemning. Hun skriver rett og slett vakre bøker, som får deg til å reflektere litt. Har desverre den ikke i hus enda, men skal snart handles inn. 






      Av  Mats Strandberg 
      og Sara B. Elfgren

 
Denne boken gleder jeg meg rett og slett å lese fordi den har fått så mye skryt der ute av andre bokbloggere som har lest den tidligere. Jeg har ikke desverre denne heller ikke i hus, men skal også handles raskt inn. Gleder meg!










       Av Håkan Nesser


Denne boken gleder jeg meg til å lese av ren nyskjerrighet. Har lest lite av Håkan Nesser før, og er spent på hvordan han skriver, også høres den jo veldig spennende ut på baksiden. Den begynner med Erik og Winnies fire år gamle datter forsvinner. Den har jeg også liggende klar. 

Ellers må jeg si at jeg gleder meg veldig å se hvilke fremtidige bøker som kommer ut i år. Håper på noen nye favoritter!





    

13 kommentarer:

  1. Gode valg dette:-) Din godhet er en herlig bok,"Sirkelen " skal jeg få tilsendt av forlaget og det gleder jeg meg til:-) Den tredje gleder jeg meg til å høre hhva du syntes om.

    SvarSlett
  2. Tror dette er fine bøker, ja. Den første skal jeg være spesielt på utkikk etter. :-)

    SvarSlett
  3. Jeg har lest Sirkelen og Carmine Street. Men Din godhet står også på min skal lese liste for året.

    SvarSlett
  4. Jeg har ikke lest noe av Linda Olsson enda, men ser ut som jeg har noe veldig godt i vente. Har ikke hørt annet enn lovord om den forrige boken hennes på norsk.

    SvarSlett
  5. Takk for alle fine komentarer:) Beathe skal anmelde Carmine Street boken når jeg er ferdig med den, så får du vite mer om den:)Andre boka til Linda Olsson er veldig bra:) Likte første boka også, men den er ikke like godt skrevet og litt forutsigbar, men fin bok fordet anbefales:)

    SvarSlett
  6. Linda Olsson har ikke jeg lest noe av heller, jeg er liksom litt redd det skal bli for trist. Det er kanskje feil. Min kjære mor leste ut "La meg synge deg stille sanger"(?) i helgen og likte den veldig godt.

    SvarSlett
  7. Fin liste, Isabella! Jeg har lest Sirkelen og likte den utrolig godt. Jeg har ikke lest noe av Linda Olsson, men denne virker interessant. Jeg er spent på hva du synes om Nesser, jeg har lest litt av ham tidligere, og vi ble ikke nære venner for å si det sånn ;-) Han får mye skryt for bøkene sine, så kanskje det bare er jeg som har valgt "feil" bøker?

    SvarSlett
  8. Linda Olsson's La meg synge de stille sanger er en helt nydelig bok. Så jeg er spent på omtalen av hennes nye bok når den kommer :-)

    SvarSlett
  9. Sirkelen har jeg nettopp lest - anbefales! De andre to har jeg ikke lest, men jeg har lest flere andre bøker av Håkan Nesser og de var bra. Skal nok få med meg Carmine Street etterhvert også, tenker jeg.

    SvarSlett
  10. Gleder meg virkelig til å lese disse alle sammen, ser det er flere av dere som har lest eller har tenkt å lese noen av bøkene det er fint å få vite at de som har lest er stort sett fornøyde med dem, da er det jo bare å glede seg:)

    SvarSlett
  11. Av de bøkene du lister opp har jeg bare lest "Sirkelen":) Jeg likte den kjempe godt :)

    SvarSlett
  12. Flott innlegg! "Sirkelen" er jo bare helt fantastisk, gleder meg til å høre hva du syns om den :)

    SvarSlett
  13. Din godhet kunne jeg godt tenke meg å lese :)

    SvarSlett