onsdag 29. februar 2012

Oppsumering Februar!

Oppsumering Februar!

Februar har hvert en flott lesemåned for meg. Det har hvert en rolig måned, og det har blitt satt personlig leserekord med hele 10 bøker denne måneden. 

Har vunnet hele 4 bøker denne måneden (The Hunchback of Notre - dame Av Victor Hugo, uten en tråd Av Jens Bjørneboe, Vindens Skygge Av Carlos Ruiz Zafón og Presten Av Hanne Ørstavik), så jeg har følt meg ekstra heldig. Takk for de fine premiene!. Gleder meg veldig til å lese dem.

Jeg har også blitt kjent med noen nye bloggere, noe som er alltid spennende. Utrolig at man bare ved å surre litt rundt på nett kan finne så mange fine blogger.

 Jeg har også pusset opp hobbybloggen min, og har som mål og bli flinkere til å balansere mellom hobbybloggen og bokbloggen. Jeg vet ikke om jeg er helt fornøyd med mitt nye utseende, men skal prøve det ut en stund først.

Det har hvert mange gode leseropplevelser denne måneden. Spesielt har jeg likt ungdomsbøkene "sirkelen" og "dødslekene". jeg gleder meg veldig til å se hva neste måned vil bringe, håper den også byr på noen overraskelser.

 Bøker jeg har lest og anmeldt

Jeg har lest hele 10 bøker denne måneden og det tror jeg er rekord for min del. Jeg har skrevet 5 anmeldelser, som jeg også er fornøyd med.

Trilogien: En slektssaga fra Australia:

Litt forskjellig:

Mer forskjellig:

Siste boken jeg har lest:

  1. Lene Kaaberbøl:                                  Kadaverdoktoren
  2. Mats Strandberg & Sara  B. Elfgren:      Sirkelen
  3. Merice Briffa:                                      Elvens Datter
  4. Linda Olsson:                                      Din Godhet
  5. Gunnhild Corwin:                                 Etter dansen
  6. Roy Jacobsen:                                     Anger
  7. Suzanne Collins:                                  Dødslekene
  8. Merice Briffa:                                       Urolige tider
  9. Merice Briffa:                                       Mine Drømmers land
  10. Stephen King:                                      Ulvene

 Månedens beste bok:

Den er vanskelig denne gangen, for mange av bøkene jeg har lest fortjener å stå her. Men jeg velger en bok som innfridde alle mine forventninger og som jeg mener alle burde lese iløpet av livet. 

Din godhet
Av Linda Olsson
(Fått av: Vigmostad & Bjørke)


 Bok kjøp denne måneden:
 Jeg har endret mål fra forrige måned og har gått fra å få kjøpe to bøker til fem bøker. Jeg kan vel si jeg har sprengt den grensen allerede. Men jeg har hvert flink og ikke kjøpt noen ebøker, det er fordi jeg ikke har lest ut noen av de jeg alt har liggende. Jeg har vel egentlig hvert flink, helt til Mammut salget startet. Det er vel da det tippet over. Jeg har også hvert innom en bruktbutikk, også har jeg hvert så heldig å få noen leseeksemplarer av forlagene. Jeg har også kjøpt to hemmelige bøker som dere ikke får vite enda hvilke det er. Jeg har tenkt iløpet av slutten av Mars og arrangere en liten Påske Giveaway, der jeg vil gi bort tre krim bøker. Noe å glede seg til. Håper det er mange som vil delta.

Kjøpt

Mammut salg

Mammut salg

Bruktbutikk og Bokklubben

  1. Min Kamp 1 Av Karl Ove Knausgård
  2. Min Kamp 2 Av Karl Ove Knausgård
  3. Simons katt Av Simon Tofield
  4. Mofongo Av Cecilia Samartin
  5. Drømmehjerte Av Cecilia Samartin
  6. Menneskerøyk Av  Nicholson Baker
  7. Paktens voktere Av Tom Egeland
  8. Hjemkomsten Av Victoria Hislop
  9. Noen kjenner mitt navn Av Lawrwncw Hill
  10. Hemmelig bok 1
  11. Hemmelig bok 2
  12. Hotellet på hjørnet av bitter og søt Av Jamie Ford

Bok jeg gleder meg til å lese denne måneden

Jeg har denne måneden hele to bøker jeg gleder meg veldig til å lese iløpet av neste måned. 

Mørk engel 
Av Laini Taylor

Mørkets ansikt
Av Jaran Dammann

Oppsumering

  • Jeg har lest hele 10 bøker. Skal lese 8 bøker i måneden for å nå 100 bøker iløpet av året. 
  • Jeg skal anmelde 4 bøker i måneden. Jeg har anmeldt 5. Bokanmeldelse om kadaverdoktoren er også på vei.
  • Jeg skal kjøpe kun 5 bøker i måneden. Jeg endte opp med 12. Men jeg teller med 10 siden 2 av dem skal gies bort.
  • Jeg har ikke lest ut boken i Lines lesesirkel, Cold Comfort Farm Av Stella Gibbons, men er snart ferdig med den og skal skrive anmeldelse om den snart.
  • Jeg har lest bøker av 3 av 15 (Tilsammen 9) nye forfattere denne måneden og er kjempefornøyd med det. 
  • Jeg har lest 3 av 12 krimbøker. Det vil si jeg har lest 1 krimbok denne måneden, og er fornøyd.
  • På Historical Fiction utfordringen har jeg lest 3 nye bøker denne måneden av totalt 5 som skal leses. 
  • I Speculative Romance har jeg ikke lest noen bøker (Av 6 Bøker) og ikke i Horror og Urban Fantasy (Av 24 Bøker), så det må jeg kanskje prøve å gjøre noe med snart. 
  • På tur rundt i verden har jeg lest to bøker fra Australia og er oppi tre bøker av 12 der. 
  • Har desverre gått litt dårlig med å lese 10 bøker fra 1001 bøker du må lese før du dør utfordringen, men jeg er snart ferdig med en bok. 
Alt i alt er jeg veldig fornøyd med min lesermåned. Jeg har valgt bøker som jeg har hatt lyst å lese uten og brydd meg så mye om utfordringene, men jeg har jo steget på noen av dem allikevel. Lesing skal være gøy.

Les for en god sak

Jeg har jo valgt å lese for en god sak. Det vil si jeg gir bort fem kroner for hver bok jeg leser til dyrebeskyttelsen her i Trondheim. Jeg har som sakt lest 10 bøker og vil derav gi 50 kr til dyrebeskyttelsen. Vil du være med å lese for en god sak. Kan selv velge hvem du vil støtte. Kan melde deg opp: Her

Mål for neste måned
  •  Lese ferdig "Cold Comfort Farm" og neste Lines lesesirkel bok som er "The Hunchback of notre - dame". Skal denne gangen starte tidlig. Går veldig sakte å lese når det er på engelsk. Går som regel bra, men sliter litt med disse gamle bøkene. Men man må jo utfordre seg selv. 
  • Skal lese ut Jane Austen boken jeg holder på med "fornuft og følelser". Storkoser meg med den så langt. Så skal jeg lese "Mørk engel" og "Mørkets ansikt". 
  • Jeg skal bli flinkere og veksle mellom bloggene mine. Finne en balanse.
  • Jeg skal også på kino å se Hunger Games, og derav må jeg først lese bok nummer 2 i trilogien og kanskje 3. Kommer ann på om jeg får den på biblioteket før jeg skal se filmen.


Er med idag 01.03.2012. på Annetes Boktema, der vi skal skrive om hvilke mammut kjøp vi har gjort oss. Siden jeg alt har gjort det for en stund siden, så linker jeg dette gamle innlegget til henne. Men hvis du har lyst å lese om andres kjøpe eller vil legge ditt eget innlegg, er det bare å gjøre det: HER



 Ha en fin Mars måned!



16 kommentarer:

  1. Så kjekt å se at noen virkelig har fått februar til å fungere på lesefronten. Jeg er imponert! :) Av meg selv er jeg ikke... Det har vært den magreste måneden siden bloggen startet, og jeg har kun klart å fullføre 2,5 - TOKOMMAFEM - bøker.. Skylder på en vinterferie sørgelig tom for lesing, desto mer snowboarding.. Skylder også på mursteinen min på 1200 sider som jo tok sin tid, kan man si.. Men mars - DA er jeg i leserute igjen! Nemlig! (hjelper å være optimist, har jeg lært ;)

    SvarSlett
  2. Veldig fin oppsummering for måneden som nå har gått!Du har hatt mange fine boklesestunder ser jeg.Selv klarte jeg målet mitt denne måneden...når det gjelder lesingen da...ikke bokinnkjøp...hihi. Flotte mål du har satt deg for mars også. Masse lykke til med god lesing i måneden som kommer:-)

    SvarSlett
  3. Gled deg til Hunchback.., det er en stund siden jeg leste den, men jeg husker det som en veldig fin leseropplevelse!

    SvarSlett
  4. Ser du har hat en kjempe bra lese månte du og :) Så bra..
    Lykke til med mars ;) Får håpe du får en like fin månte :D

    SvarSlett
  5. Takk for så mange fine kommentarer:) @KindelJoy, ikke dumt å stå på snowboard, sporty:)Har man det så gøy, så trenger man jo ikke å lese. Godt med lesepause iblant også:)

    Godt å høre @Beathesbokhylle at det ikke bare er meg som har kjøpt mye bøker. Tror jeg skal være streng i Mars:) Også bra du greide lesemålet ditt, ikke lett alltid. Er selv spent på hvordan det vil gå mot våren og det blir litt mer traveligere tider:)Takk måtte du også få en fin lesermåned:)

    @Kathleen, så bra å høre, da gleder jeg meg til å starte på den. Må bare huske og ha engelskordboka i nærheten:)

    @MoonStar, takk skal du ha. Tror det blir mange gode bøker iløpet av neste måned også. Ser frem å lese litt krim. Lykke til med mars du også, og kos deg masse med bøkene:)

    Ønsker dere alle en god ny lesemåned:)

    SvarSlett
  6. Jeg har også sprengt kjøpsbegrensningene mine denne måneden. Jaran Dammamm kommer forøvrig på besøk på bloggen min rett før påske. Da skal jeg ha to uker viet krim hvor jeg har intervjuer med flere aktuelle forfattere.

    SvarSlett
  7. Så morsomt å høre Bokelskerinnen, gleder meg til å lese intervjuet og boken selvfølgelig:)

    SvarSlett
  8. WOW - jeg er helt imponert over alt du får lest!!! og så lurt å lage en leseplan for å få lest både flere forfattere og typer bøker :) Kjenner jeg blir inspirert :)
    Ønsker deg en glad dag!!!

    SvarSlett
  9. Super blogg du har!
    Jeg likte godt inndelingene med favoritter, nattbord og ønskeliste.
    Din favorittliste inneholder opptil flere bøker jeg aldri har klart å lese ferdig, morsomt :-)

    SvarSlett
  10. 10 bøker er jammen bra. Jeg har Dødslekene som en av mine favoritter og det gikk akkurat opp for meg at det faktisk er denne måneden filmen kommer. Gleder meg:-)
    Jeg har ikke lest Linda Olsson sin nyeste, men leste hennes Ingen skal synge deg stille sanger og synes den var litt oppskrytt og er derfor litt skeptisk. Jeg har ellers veldig lyst til å lese Stephen King sin Det mørke tårn-serie.

    SvarSlett
  11. Takk Pia, er imponert selv. Har aldri lest så mye på en måned før. Men jeg har hatt god tid på å lese denne månden, regner med at det blir mer hektisk etterhvert og mindre tid til lesning. Leseplan er ikke så dumt, anbefales:)Ønsker deg en god kveld:)

    Takk Ugla, koselig å høre:)Det som er så flott at man har ulik smak på ting:) Ønsker deg også en god kveld:) Hyggelig du besøkte bloggen min:)

    Silje. Jeg kan nesten ikke vente til den kommer på kino, gleder meg også veldig mye. Linda Olsson har blitt flinkere og skrive i Din Godhet, så anbefaler den, men noen bøker/forfattere har jo litt med smak og behag å gjøre:) Det mørke tårn serien anbefaler jeg veldig. Leser den selv veldig sakte, vil ikke at den skal ta slutt:) Takk for besøket veldig koselig og jeg ønsker deg en god kveld:)

    Ønsker alle en riktig fin Mars måned:)

    SvarSlett
  12. Her var det jammen mange gode lesetips! "Menneskerøyk" virker utrolig spennende, tusen tak for tips :) Klem fra Anette :)

    SvarSlett
  13. Ah, her var det ikke så mange bøker jeg har hørt om, og enda færre som ville falt i smak hos meg... Jeg liker enda den litt barnsligere verdenen ;) Miss Siv Pan!

    SvarSlett
  14. Gratulerer med leserekord, 10 bøker er skikkelig bra på en måned! Gode kjøp har du gjort også :)
    Ønsker deg god helg med mye lesing!

    SvarSlett
  15. Aktiv Februar!
    Jeg skal også se Hunger Games. Synes det er litt fint at det er så lenge siden jeg leste boken, greid med avstand. Linda Olsson hoppet jeg av etter Stille Sanger. Jeg har nr.2 liggende, men får meg aldri til å begynne.

    Her er det bare å trekke pusten å brase inn i Mars, psstt, vi er der allerede.
    , også er jeg veldig glad for at du skal lese Knausgård, altfor mange fordommer ute å går!

    SvarSlett