tirsdag 7. februar 2012

Litt om meg

 Litt om meg

Har blitt inspirert av  bokbloggerne Migrating Coconuts og Beathesbokhylle og jeg ville også være med på å svare på 60 spørsmål om deg selv, så her kommer det litt om meg:

1. Kor gamal er du om fem år? 33 år, heldigvis fem år til!
2. Kven var du minst to timar rundt i dag? Har kun hvert i mitt eget selskap idag. 
3. Kor lang er du? 160 hvis jeg ikke har krympa, har ikke målt meg på år.
4. Kva var den forrige filmen du såg? Så faktisk en skrekkfilm igår: The Silent House, ikke verd å sløse tid på ihvertfall. Skremt ble jeg ikke!
5. Kven ringte du sist? Mikael min storebror for å prate skit og avklare noen ting.
6. Kven ringte deg sist? Mamma min Anita hun ringte for å høre hvordan det gikk med jobbsøkinga mi. 
7. Kva stod på den forrige smsen du fekk? "Små hustrig i Sørkjosen 24,8 blåe grader. Så kaldt har det vist ikke vært før".
8. Føretrekk du å ringe eller sende sms? Foretrekker å ringe for jeg er ikke så veldig glad i å trykke på mobilen min, men sms er jo greit hvis man treng å gi korte beskjeder raskt. Har litt mobilfobi, til stor ergrelse for de i familien, de får vist aldri tak i meg. For stort sett vet jeg ikke hvor mobilen befinner seg og om den har strøm. Må kanskje skjerpe meg litt der.
9. Er dine foreldre gifte eller skilte? De ble verken gift så derav ikke skilt heller:)
10. Når såg du mamman din sist? Alt for lenge siden sist, ikke siden sommeren. Hun bor i Vadsø og jeg i Trondheim, så det er ikke så ofte vi ser hverandre, mest i ferier og slik.
11. Kva farge har du på augene? De er veldig blå.
12. Når vakna du i dag? 6.30 for da ringte klokka mi, men det var tungt å stå opp. Alt for koselig i senga, endte med at jeg lå å dro den til litt over åtte med en god bok.
13. Kva er din favorittjulesang? Må bli familiens sang: Julekveldsvisa av Alf Prøysen. Bruker vi å synge sammen til vi ler oss skakk for vakkert er det ikke, men da er det jul.
14. Kva er din favorittplass? Favoritt plass på jord er Sør - Tverrfjord i Loppa Kommune. Jeg var som liten der hver sommer hos min bestemor. Vakrere natur og plass skal du leite lenge etter. Synd jeg ikke er der like ofte som før, men jeg har flotte minner der ifra. Trenger man å behandles for stress er dette absolutt plassen å dra:)
I leiligheten er det nok sofakroken som er den beste plassen. Der kan jeg sitter med Pcen og gjerne en god bok og en kopp te.
15. Kva plass likar du minst? Kjøpesentre på lørdager og under salg, folk blir jo helt gale da :) I huset tror jeg ikke har noen plass jeg ikke liker.
16. Kvar trur du at du er om ti år? Å hjelp, har ikke peiling! Vet jo nesten ikke hvor jeg er imorgen en gang:) Forhåpenligvis der jeg ønsker å være.
17. Kva skremte deg mest om natta som liten? Mørke og alle spøkelsene jeg innbilte meg at jeg så. Hadde alt for god fantasi som liten:)
18. Kva fekk deg til å le hardt seinast? Storebroren min på telefonen, vi ler før vi i det hele tatt har sagt noe morsomt, så rar er vi:)
19. Kor stor er senga di? Akkurat passe stor, hadde den vært større hadde vi ikke hatt gå plass på rommet og ikke fått opp klesskapsdørene, så fornøyd der:)
20. Har du stasjonær eller bærbar datamaskin? Har bærbar, men stakkaren holder på å dø ut av for dårlig batteri. Har visst slette den litt ut:)
21. Søv du med eller utan klede? Som jeg fryser sover jeg som regel med noe på meg, til og med ull - lesta noen ganger.
22. Kor mange puter søv du med i senga? Har bare en pute, kjøpt på Ikea. Fantastisk god hvis den ikke bestemme seg for å lage seg selv til en stor rar klump.
23. Kor mange land har du budd i? Har bare bodd i Norge.
24. Kvar har du budd? I kronologisk rekkefølge: Tromsø, Nordreisa, Tromsø, Harstad, Trondheim.
25. Likar du sko, sokkar eller berrføtt? Sokker:)
26. Er du sosial? Kan ikke kalle meg så veldig sosial nei, men er fornøyd slik jeg har det:)
27. Kva er din favorittis? Kirsebær is fra Roma, er den beste isen jeg noen gang har spist. Alle burde reise til Roma bare for isens del. I Norge må det bli sjokoladeis av alle slag:)
28. Kva er din favorittdessert? Siden jeg er en søtmums er det vanskelig og velge en favoritt, men is og eplekake er helt konge:)
29. Likar du kinamat? Ja det gjør jeg, sikkert ikke alt av kinamat men noe.
30. Likar du kaffe? Har prøvd i mange år å like kaffe, går bare ikke ned.Men lukter fantastisk.
31. Kva drikk du til frukost? Vann, te og juice.
32. Søv du på nokon spesiell måte? Nei tror ikke det:)
33. Kan du spela poker? Absolutt ikke, er ikke noe flink på kortspill generelt.
34. Likar du å kosa? Ja, man må kose litt hver dag:)
35. Er du eitavhengighetsmenneske? Er avhengig av Pcen, bøker og søtsaker.
36. Kjenner du nokon med samme bursdag som deg? Nei faktisk ikke:)
37. Vil du ha barn? En gang i fremtiden vil jeg det, men ikke akkurat nå i livet mitt:)
38. Kan du nokon andre språk enn norsk? Engelsk, men bare å lese og høre andre snakke det. Er ikke så god på å snakke det selv heller skrive det, men det går hvis jeg må:)
39. Har du nokon gong vore i ein ambulanse? Nei.
40. Føretrekk du havet eller eit basseng? Havet, jeg er vokst opp ved havet og kunne ikke tenke meg noe annet.
41. Kva brukar du helst pengar på? Bøker, te og gaver.
42. Eig du dyre smykker? Nei.
43. Kva er ditt favorittprogram på TV?  Ser veldig lite på Tv for tiden, men må se Nytt på nytt på fredager. Kan heller nevne noen av mine favoritt tv serier: The Big Bang Theory, The Vampire Diaries, Game of Thrones, Fringe, Supernatural, Gilmore Girls, Veronica Mars, True Blood, Modern Family, X - files, Twin peaks, Galactica og Heroes.
44. Kan du rulle med tunga? Jepp.
45. Kven er den morsommaste personen du kjenner? Besteveninna mi Marita, vi har begge samme teite humoren og har det alltid morsomt ilag.
46. Søv du med kosedyr? Nei.
47. Kva har du som ringelyd? En som lå inne på mobilen fra før av:)
48. Har du klesplagg frå du var liten? Ja har en kjole som jeg har tatt vare på som jeg brukte når jeg var under 1 år.
49. Kva har du nærast deg no som er raudt? Ups likte ikke dette spørsmålet, har røde julegardiner opp enda (Flaut!). Heldigvis er de ikke for julete:)
50. Flørtar du mykje? Ikke mye nei, men litt må man jo av og til. Gøy å flørte:)
51. Kan du bytte olje på bilen?Har sett det så mange ganger at jeg er overbevisst at jeg også skal greie å få det til:).
52. Har du fått ei fartsbot nokon gong? Har ikke sertifikat, så da skal det godt gjøres:) 
53. Kva var den forrige boka du las? Siste boken jeg leste var Ulvene av Stephen King, nå leser jeg mine drømmers land av Merice Briffa.
54. Leser du avisa? Leser bare den på nett.
55. Abonnerer du på noko magasin? Nei.
56. Dansar du i bilen? Til stor forstyrrelse for sjåføren prøver jeg meg på det noen ganger, går som regel ikke helt bra siden plassen er begrenset, men mye armer blir det:)
57. Kva for radiostasjon høyrte du på seinast? Har ikke aning, men det var musikk på den:)
58. Kva var det siste du skreiv ned på eit papir? Notater fra boken jeg leser nå, siden jeg skal prøve å skrive om boken senere.
59. Når var du i kyrkja sist? Huske ikke, alt for lenge sia sist.
60. Er du lykkelig? Ikke helt på topp lykkelig, mangler en jobb for tiden. Men utenom det er jeg ganske lykkelig.


5 kommentarer:

  1. Om det er til trøyst heng det julegardiner kring vindauga her også ;) Godt jula varer heilt til påske!

    SvarSlett
  2. Morsomt og lese :P

    Ser mange av de seriene eg og :)
    Fikk litt lyst til og svare på de spørrsmåla eg og. Bare for gøy :P Men orker ikkje akkurat nå xD Er så giddalaus i dag :P

    SvarSlett
  3. Godt å høre @regndrope at det ikke er bare meg, stor trøst:) Takk @MoonStar, man kan jo gjemme spørsmåla til en anna dag. Noen ganer er man bare lat, skjer meg også:)

    SvarSlett
  4. Dette var kjekt å lese, artig måte i bli litt kjent med andre bloggere på:-) ha en fin dag:-)

    SvarSlett