tirsdag 14. februar 2012

Favoritter på alle hjertes dag

Favoritter på alle hjertes dag



Bloggeren fra Flukten fra virkeligheten arrangerer idag en blogghopp i forbindelse med at det er All hjerters dag. Hun ønsker at vi skal skrive i denne anledningen om kjærlighet i bøkenes verden. Har du lyst å dele din favoritt med andre kan du gjøre det: HER. Kan selvfølgelig dele mer enn en favoritt.

Jeg kan jo si at jeg som Mari feirer ikke denne dagen noe særlig (hvis ikke samboeren har funnet på noe da), men det er jo en søt dag, men jeg synes alle dager burde være All hjertes dag. For å vise at du er glad i noen kan du gjøre hver dag på mange forskjellige måter.

Mine favoritt bøker innen Kjærlighet/Romantikk

Den tidsreisendes kvinne
Av Audrey Niffenegger

  Her er min favoritt kjærlighetshistorie. Det er jo en litt spesiell kjærlighetshistorie, men den er veldig rørende og gripende. Jeg hadde store problemer å legge boken fra meg. De som ikke har lest den, anbefaler jeg den på det varmeste.


Bokens handling:
Clare og Henry har kjent hverandre siden Clare var 6 år og Henry 36. De gifter seg når Clare er 22 og Henry 30. Henry reiser i tid. Han kan uten forvarsel forsvinne til fortiden eller fremtiden, og reisene kan være opplevelsesrike, men også skremmende og farlige. Det er bare Clare som kjenner til Henrys forflytninger i tid. Deres liv sammen er intenst og annerledes, preget av dyp kjærlighet. Men kjærligheten er også utsatt for store prøvelser. Er den så sterk at den kan overvinne tid og rom? (Bokklubben).




13 kommentarer:

  1. Ah, den burde jeg jo tenkt på :-) Den er en av mine absolutte favoritter. Jeg likte ikke filmen likevel, synes de ikke fikk det til.

    SvarSlett
  2. Er enig med deg der astridterese, filmen var utrolig dårlig. Utrolig god bok da:)

    SvarSlett
  3. Den tidsreisendes kvinne har jeg i hylla. Den bør jeg nok ta frem etterhvert :-)

    SvarSlett
  4. Spennende! Jeg begynte å se filmen, men den var slettes ikke bra, så derfor har jeg ikke lest boken heller. Nå tror jeg nok jeg må lese den allikevel :) Så bra at du har fått boken i posten, gleder meg til å lese om hva du syns :)

    SvarSlett
  5. Høyres ut som ei nydelig bok =)

    SvarSlett
  6. Denne høres veldig spennende ut,og må noteres ned:-) Har forresten fått tilsendt triologien til Merice Briffa,ME LIKE! Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
  7. Enig med deg, boken er nydelig - men filmen er dårlig!! :-)

    SvarSlett
  8. @Anette og @Siljeblomst anbefaler å lese boken, filmen var en stor flopp:)

    Morsomt å høre @Beathesbokhylle, kos deg med bøkerne. Har selv siste boka igjen og gleder meg til den. Men særlig første boka er bra:)

    @Groskro helt enig med filmen, den gir jeg terningskast 1 og det er jo til og med snilt:)

    Takk for alle fine kommentaran:)

    SvarSlett
  9. Wow! Dette hørtes ut som en veldig spennende bok,den går rett inn på "må leses" listen min. :)

    Ønsker deg en fortsatt fin Valentinesdag! :)

    SvarSlett
  10. Jeg elsker denne boken! Så jeg støtter anbefalingen av hele mitt hjerte :)

    SvarSlett
  11. Så bra å høre Lise er en må leses bok:) Takk Mari:)

    SvarSlett
  12. Denne har jeg tenkt på å lese lenge, så takk for påminningen:-) Mange som sier den er fin.

    SvarSlett
  13. Ja, denne var en av de tre kjærlighetsromanene jeg leste og likte best i 2011! De to andre var Kjærlighetens historie (Nicole Kraus) og Mot nordavinden (Daniel Glattauer), de anbefales også.

    SvarSlett