søndag 26. februar 2012

En smakebit på Søndag

En smakebit på Søndag

Jeg skal snart begynne på krimboken "Kadaverdoktoren" av Lene Kaaberbøl. Skulle egentlig legge ut ett innlegg om "Cold Comfort Farm" av Stella Gibbson i forbindelse med Lines lesesirkel, men jeg vet ikke enda om jeg rekker å bli ferdig med boken idag. Men jeg skal kose med dere andres innlegg  om boken og jeg gleder meg også til å se hva dere leser på denne søndagen.

God Søndag!

Kadaverdoktoren

Av 
Lene Kaaberbøl

  • Forfatterne:Lene Kaaberbøl, Dannmark
  • Oversetter: Elisabeth Bjørnson
  • Orginaltittel: Kadaverdoktoren
  • Utgitt: 2011
  • Sider: 353
  • Format: Innbundet 
  • Språk: Bokmål 
  • Emne: Krim, Roman, Frankrike og 1800 - tallet.
  • Forlag: Gyldendal
  • ISBN: 9788205411272
  • Utfordringer: 100 Bøker på et år, ny forfatter og mystery & Suspense. 
  • Status: Lånt på biblioteket

Her kommer smakebiten:

Slik starter boken.

23. Februar - 20. Mars. 1894.
SNØEN FALLER. Snøen faller på den unge pikens ansikt, på kinnene, munnen og nesen, og på øynene. Hun blunker den ikke vekk. Hun ligger helt stille i et rede av snø, litt bøyd, med pelskåpen over seg somen dyne. 
Rundt henne lever byen sitt vanlige kveldsliv, drosjene klaprer forbi på den slapsete brolegningen ute på boulevarden, bare noen få skritt unna. Men her i porten hvor hun ligger, er det intet liv (S7).


Hvordan være med på å legge ut en smakebit?

Det er bokbloggeren Flukten fra virkeligheten som arrangerer en smakebit på søndag. Det er bare å gå inn på siden hennes og melde seg opp (Bare å trykk på bloggnavnet hennes).
Du trenger bare å åpne boken din du leser å finne ett utdrag som ikke er alt for avslørende av seg. Sett link på bloggen din som går til bokbloggeren Flukten fra virkeligheten og legg link tilbake til ditt bloggerinnlegg om boken på hennes side. Ved å være med kan du se hva andre leser og kanskje finner du noen andre bøker som du vil lese. Heller kanskje du vil oppdage en helt ny blogg.


Andre bøker av forfatteren:

  • Den første bog om Tina og hestene – barnebok (1975)
  • Krystalfuglene I: Stenfalken – ungdomsbok/(W.I.T.C.H) (2003)
  • Drengen i kufferten – kriminalroman (2008), sammen med Agnete Friis
  • (Wikipedia)




18 kommentarer:

  1. Merket jeg grøsset litt på ryggen av denne smakebiten. Og så ble jeg nysgjerrig!

    SvarSlett
  2. Spennende smakebit! :) Jeg likte den veldig godt!

    SvarSlett
  3. Det er starten på boken, og den fenget meg også veldig. Gleder meg til å lese videre hva som skjer:)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for en spennende smakebit:-) Ble veldig nysgjerrig å boken, så den er herved notert ned. Ha en super Søndag:-)

    SvarSlett
  5. Grøssende og spennende smakebit, Isabella! Og jeg liker tittelen også :-)

    God søndag!

    SvarSlett
  6. Dette hørtes spennende ut... Liker tittelen! Ha en fortsatt fin søndag! :)

    SvarSlett
  7. En fin smakebit! Jeg har ikke lest denne boken men jeg liker godt Lene Kaaberbøls barnebøker :-)

    Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
  8. Gleder meg til å lese boken:) Har ikke selv lest noen av bøkene hennes, men jeg har tenkt å skjekke henne mer ut hvis boken faller i smak. Liker også tittelen på boken:)

    God Søndag videre!:)

    SvarSlett
  9. Bra smakebit:)

    SV;Bare hyggelig:) Anbefaler boka!

    SvarSlett
  10. God smakebit, virker som en spennende bok :-)

    SvarSlett
  11. Utrolig bra smakebit! Jeg har ikke hørt om denne boken før, men har notert meg navnet :)

    SvarSlett
  12. Tenkte å sikre meg Gutten i kofferten på Mammutsalget. Har ikke lest noe av henne før, enda hun er petanquespiller og greier... :)

    SvarSlett
  13. Greide ikke å la være. Jeg måtte snik lese litt i den igår, og jeg er fornøyd så langt:)

    SvarSlett
  14. Elikken jeg tror "gutten i kofferten" skal være en veldig bra bok etter hva jeg har hørt. Kanskje jeg også må se etter den:) Skal på Mammutsalget jeg også idag. Gleder meg veldig:)

    SvarSlett
  15. Så fin blogg du har :) Har ikke fått lest så mye, yngste våknet i går ... Skal komme tilbake i kveld!!! Måtte bare inn og smugtitte litt nå ... (nysgjerringheten lenge leve!) Ha en glad dag!

    SvarSlett
  16. Takk Pia veldig hyggelig at du tok tia å titte innom:)Ha en god dag du også:)

    SvarSlett
  17. Det hørstes ut som en uhyggelig bok... Blir interessant å lese hva du mener om den.

    SvarSlett