lørdag 4. februar 2012

Les for en god sak - 2012

Les for en god sak - 2012

Jeg har vært hos bloggeren MoonStar`s Bokverden og blitt inspirert. Hun skriver at hun har i år tenkt å donere penger til et veldedig formål: Hun skal støtte Støtteforeningen for kreftsyke barn i Telemark, med penger hun har spart ved å ikke kjøpe så mye bøker. Jeg synes det var en fin tanke og omtanke. 

Bloggeren fra: Leserommet har også latt seg inspirere også av dette og har tenkt og donere 5 kr for hver bok hun leser til ett veldedig formål: Til organisasjonen Lift Gambia. 

Jeg har tenkt å melde meg opp på siden hennes på Leserommet for å være med på dette flotte tiltaket.  Jeg bestemte meg for å ville være med på å  støtte mitt nærmiljø, med mine penger. Valget sto mellom Kirken Bymisjon her i Trondheim som gjør mye flott arbeid med nærmiljøet og menneskene i den eller Dyrebeskyttelsen Trondheim og Omegn som taler dyrenes sak og tar godt vare på de når de trenger det som mest. Jeg endte opp med å velge Dyrebeskyttelsen i Trondheim, siden jeg er veldig glad i dyr, og spesielt katter. Jeg oppfordrer alle medbloggere å være med på å delta og støtte en god sak, du bestemmer selv hvem du vil gi pengene til. Det er ikke store beløpene, men til sammen hjelper man man jo litt og det er jo bedre en ingenting.



Om Dyrebeskyttelsen i Trondheim

  • Dyrebeskyttelsen Norge, avdeling Trondheim og Omegn er en stiftelse/frivillig organisasjon som består av et styre og en arbeidsgruppe som yter ulønnet innsats i sin fritid. Den daglige driften blir organisert av styret og utført i samarbeid med arbeidsgruppa.

  • Praktiske oppgaver som vi gjør, er å betjene telefon/e-post, gi råd/veiledning, praktisk hjelp til dyr (i nød) / bringe dyr til og fra veterinær, stelle dyr, omplassere dyr, jobbe for å skaffe flere gode permanente hjem til ulike dyr som er blitt hjemløse. For øvrig har vi kontakt / samarbeid med andre organ, bl.a. Mattilsyn og Dyrevern i ulike kommuner, da en del saker omhandler vanskjøtsel / mishandling av dyr.

  • I utgangspunktet omplasserer vi bare eierløse dyr. Dette er rett og slett på grunn av kapasitetsbegrensninger, og fordi vi mener at eiere selv bør gjøre hva de kan for å finne et godt nytt hjem for dyret sitt. I Dyrebeskyttelsen har vi hendene fulle med hjemløse og mishandlede dyr. De må være vår første prioritet, for uten oss har de ingen (Fra Dyrebeskyttelsens egne sider: HER).

Nettsider/Blogger/Facebook sider 
om Dyrebeskyttelse i Trondheim







7 kommentarer:

  1. Kjempe bra idé=) Å donere til dyrebeskyttelsen er en god sak:)

    SvarSlett
  2. Var ganske lett og bestemme seg for dem :)

    SvarSlett
  3. Fin sak og støtte :) Gla du vil være med og sprer ordet :)

    SvarSlett
  4. Å, for en glimrende idé! Den likte jeg. Fem kroner om gangen er jo lite, men sammen blir det jo litt. I fjor leste jeg nesten 200 bøker, det blir jo 1000 kr. Jeg vet tilogmed hvem jeg vil gi pengene til - lett ass: Sea Shepherd! Jeg har jo tenkt til å dø barnløs og gi dem alt jeg eier. Men de kan jo få litt til nå!

    SvarSlett
  5. Kathleen morsomt at du også hiver deg med og støtter en god sak:) Du har rett med at tilsammen blir det jo litt:)Som sagt bedre en ingenting:)

    På leserommet kan du legge link til at du er med også:)

    Ha en riktig god søndag!

    SvarSlett
  6. Inspirert av deg leser jeg for en god sak jeg også. Jeg har bestemt meg for å gi 10 kroner for hver bok jeg leser til Amnesty International. Jeg har bestemt meg for å slutte å røyke og noe av pengene jeg sparer på det(og at jeg som regel bruker biblioteket i stedet for å kjøpe bøker)skal gå til en god sak.

    Takk for inspirasjonen, en flott tiltak!

    Stjernekast.

    SvarSlett