lørdag 12. oktober 2013

Loppemarked - Dyrebeskyttelsen

Loppemarked - Dyrebeskyttelsen

Foto: Dyrebeskyttelsen Facebook side

Dyrebeskyttelsen har idag,lørdag (11-16), og imorgen søndag (11-15) arrangert loppemarked på Bispehaugen Skole, her i Trondheim. Loppemarked er jo en skikkelig koselig høst aktivitet som man kan delta på. Selv måtte jeg dra dit både for å bruke penger for en god sak, men også får gjøre meg noen gode kjøp. Altså en god vinn, vinn situasjon for alle. 



Dette er jo også en organisasjon jeg selv har valg å leser for. Les for en god sak, har bloggeren Leserommet startet, og jeg har kastet meg med å donere 5 kr for hver bok jeg leser løpet av 2013. Jeg har da valgt å donere pengene til dyrebeskyttelsen her i Trondheim, siden jeg er så glad i dyr. Derfor var det også veldig viktig for meg å støtte dem, ved å besøke loppemarkedet deres også. 


Foto: Leserommet

Selv storkoste jeg meg på loppemarkedet! Må da innrømme jeg brukte meste av min tid foran den store haugen deres med bøker. Det tar jo litt tid å finne frem noen skatter. Men må også si at det er den koseligste plassen å stå for en bokelsker, for du er ikke alene å grave i bunkene, og kommer lett i prat med andre. Selv snakket jeg med både en hyggelig dame som var på jakt etter noen serie bøker, som hun samlet på, hun manglet fortsatt noen bøker på slutten av serien. Jeg traff også på en hyggelig mann som var opprinnelig fra Finnmark, og vi fant virkelig hverandre. Vi snakket om yrker, bøker og livet generelt. Det er noe eget å få prate med noen med nokså lik dialekt som selv selv. Det blir en følelse av samhørighet med en gang. Var kjempekoselig!



Selvfølgelig fant jeg mange fine skatter i bok haugen, dessverre var jeg litt mer skeptisk til de andre tingene. Jeg blir litt svimmel av så mange ting og mennesker på en gang. Men tittet veldig etter noen stilige pengebøker eller vesker, men fant dessverre ikke noen. Må nok gå litt oftere på loppemarked, så jeg ikke blir så satt ut, hehe. Men jeg så mange andre som fant mye fint, så noen kjøpte en sykkel (var gammeldags og veldig stilig), en kjøpte en stilig grønn kofferter, mange barn og voksne gikk bærende med tegneserier, en hadde funnet seg en stilig globus, filmer og masse andre fine ting og tang. Selv ble jeg litt glad av å se på det gule kruset du ser nederst på bildet. Hadde gjort seg med te i den. Angrer den ikke ble med hjem. Hadde kanskje reddet noen gretne frokoster. 




Avsluttet handelen med å sette litt penger på sparegrisen deres, og kjøpte en kjempe god kakebit. Kan bake de som hadde laget den, angrer nesten på at jeg ikke kjøpte med hele brettet.




Sitter du å kjeder deg her i Trondheim, stikk på loppemarkedet! Var enda masse fine ting igjen å få tak i da jeg dro der ifra. Her er mine bok kupp, VELDIG fornøyd!:



Lisa Genova - Alltid Alice
Marian Keyes - En sak har minst tre sider
Yann Martel - Historien om PI 
Carl Frode Tiller - Skråninga 
Carl Frode Tiller - Innsirkling

...

Hva gjør dere av spennende ting idag?


Ønsker en fin lørdag!




4 kommentarer:

  1. Alltid koselig å besøke deg på bloggen din. Æ elske å gå på loppemarked, men svært sjelden æ får anlednig til det. Det bør helst være litt større marked. Kanskje like bra for æ har nok lett latt mæ friste av ting som æ har altfor mye av fra før.
    Husker at æ for mange år siden kjøpte en serie på 11 bøker av Pearl S.Buck i Alta. Har ennå ikke lest alle.
    Ellers så går mye av dagene til lesing, strikking og minimalt med husarbeid. Været er blitt svært høstlig nå med flere dager med regn og snø på toppene, men temperaturen holder seg på 7-8 grader de fleste dagene.
    Ha en fortsatt god helg og kos deg med de nye bøkene dine. Klem!

    SvarSlett
  2. Tror ikke jeg har vært på loppis i dette århundre, men jeg drømmer om et skatoll som jeg skal male, så kanskje jeg bør begynne å ta meg en tur av og til. Vi skal arrangere loppis i barnehagen, så i disse dager må jeg finne noen lopper jeg kan ta med meg :)
    Av bøkene du kjøpte har jeg faktisk ikke lest noen. Lykke til!

    SvarSlett
  3. Jeg hater- virkelig HATER!!!- loppemarkeder. Og forsåvidt all anna shopping også... Jeg trur jeg genererer alt jeg har av jaktinstinkt på den virkelige jakta, den som handler om ryper, rein og elg ;o)
    Ser jo at du fant noen godbiter; Hirtorien om Pi, og de to av C.F. Tiller har jeg lest og de falt absolutt i smak her! Du kan glede deg til dem! Nyt resten av helga!

    SvarSlett
  4. Loppemarked er gøy :) og den kaka så goood ut! Skulle hatt med deg resten til ale de kjekke boktimene du tydeligvis har foran deg ;)

    SvarSlett