tirsdag 22. oktober 2013

Boken på vent # 43

Boken på vent # 43
Å telle duer av Marie-Sabine Roger

Foto: Beathesbokhylle

Det er den herlige Beathe med bloggen "Beathesbokhylle" som har laget denne flotte utfordringen. Hun lurer på hvilken bok du går å venter på å få lest, og som det har vært meningen du skulle ha lest på en stund. Det kan være en gammel bok eller en helt nye en som du har på vent i bokhyllen. Bare å kaste seg med, ved å trykke på linken under bildet over!

...

Da var det plutselig tirsdag igjen og Beathesbokhylle arrangerer "Boken på vent" denne tirsdagen også, og det liker jeg. Jeg har som vanlig en hel drøss med bøker på vent, særlig i det siste har det virkelig hopet seg opp her i hjemmet. Bøker som jeg har stått lenge i kø på biblioteket, har vist alle tenkt å komme samtidig. Ikke bra med mitt lesetempo for tiden. I tillegg som jeg har en fin bunke med leseeksemplarer også. Så her må jeg bare sniklese når jeg kan imellom de daglige gjøremålene. Men jeg liker å være omringet av så mye gode bøker, kan jo ikke klage på det. Dagens bok på vent, vet jeg mange allerede har lest og mange av de igjen har skrytte denne boken opp i skyene, boken jeg snakker om er Å telle duer av Marie-Sabine Roger. Gleder meg fryktelig mye til å lese den!

Foto/Tekst: Pax Forlag
Forlaget sier om boken:

Germain Chazes er førtifem år gammel og bor i en campingvogn nederst i morens hage. Mesteparten av tiden sitter han på den lokale baren med en litt frynset vennegjeng, besøker kjæresten Annette eller han spaserer i parken og teller duer. En dag blir han kjent med åttiseks år gamle Margueritte, som også teller duer. Snart utvikler det seg et spesielt vennskap mellom de to. Margueritte behandler ham vennlig og med respekt, og begynner å lese bøker for ham. Dette snur Germains liv på hodet. Med Margueritte ved sin side oppdager Germain en ny verden, og lærer å bli glad i menneskene rundt seg – og seg selv – på en helt ny måte.

"Å telle duer" er en vakker og forførende bok om litteratur og vennskap – morsom, medrivende og gripende lesning.



Ønsker alle en fin tirsdag!



10 kommentarer:

  1. Å, det måste vara den som de gjort film av i Frankrike - Mina eftermiddagar med Margueritte. Filmen var mycket bra! Jag måste undersöka om den finns på svenska, för nu blev jag riktigt sugen på att läsa den, jag också. Önskar dig en trevlig tisdag!

    SvarSlett
  2. Dette var en vakker bok, husker jeg. Bare gled deg til den!

    SvarSlett
  3. Åhh, så fin, Denne hadde jeg ikke hørt om, takk for kjempefint tips!

    SvarSlett
  4. Dette er en av de bøkene jeg virkelig elsket! En nydelig bok du kan glede deg til!
    Er det ikke alltid sånn at biblioteket har en tendens til å ville gi deg alle bøkene du står i kø på samtidig :-D Vi har en mengde lånere som gir oss tilbake bøker de ikke har fått lest pga det. Dessverre er det ikke så mye vi kan gjøre for å hjelpe utenom å sette låneren i ny kø :-)
    Jeg ser at min leseliste blir kjempesvær pga andre bloggere og pga alle de gode bøkene jeg ser på biblioteket. Da er det godt å noen ganger kunne si: Puh! Den har jeg lest :-)
    Ønsker deg en fin tirsdag!

    SvarSlett
  5. Nå jeg leste På bedringens vei i sommer så hadde jeg planer om å gå til innkjøp av de to andre bøkene til forfatteren, blant annet denne. Det har ikke blitt til ennå, men nå kom jeg på den igjen. Sikkert en fin bok å ha på vent. Ha en fin ettermiddag:-)

    SvarSlett
  6. Å telle duer, ja!!!! DEN hadde jeg helt glemt, enda jeg var helt sikker på at DEN skulle jeg lese ;o)
    Takk for påminnelsen!

    SvarSlett
  7. Har hørt mye om den boka. Tror jeg styrer unna siden jeg ikke tror det er helt min sjanger, men hvem vet? Kos deg med den når du skal lese den:)

    SvarSlett
  8. Jeg har også hørt mye bra om denne boken, men har aldri lest noe av forfatteren. Lykke til med sniklesingen, jeg kjenner meg godt igjen i det :)

    SvarSlett
  9. uff, jeg har altfor mange bøker på vent du... Blant annet Narnia og den nyeste boken i Gone serien(lest den siden jeg var 15 år og snart blir det til film/tv-serie jippi !!! ). Skammer meg over å ikke ha lest Narnia...

    SvarSlett