søndag 20. oktober 2013

En smakebit på søndag - Truet

En smakebit på søndag
Truet av John Katzenbach

Foto: Flukten fra virkeligheten
Idag arrangerer den herlige Mari, med bloggen "Flukten fra virkeligheten", "En smakebit på søndag". Dette er noe hun gjør så å si alle søndagene i året! Til stor lykke for oss andre medbloggere! Har du lyst å være med eller bare lese andres bidrag er det bare å trykke på linken under bildet.

...

Vinteren er kommet til Trondheim og jeg har kost meg veldig mye inne i helgen. Har vært veldig hekta på tv- serien "The Fall" på netflix, der Gillian Anderson i hovedrollen prøver å fange en seriemorder. Etter å ha sett litt krim, fikk jeg også veldig lyst å lese spennende krim. Derfor måtte jeg bare starte på "Truet" av John Katzenbach denne helgen, enda jeg har nok av andre bøker som jeg lese på. Men den hørtes så fryktelig spennende ut at jeg greide ikke å vente lenger. Den skuffer ikke så langt, for spennende er den. 


Foto: Juritzen Forlag
Forlaget sier om boken:

”Velkommen til første dagen av din egen død”.

Psykiateren Frederick Starks lever et rolig og forutsigbart liv med faste klienter som besøker praksisen hans. Så, på sin 53 års dag mottar han et brev som skal forandre livet hans drastisk.

”Velkommen til første dagen av din egen død” er første setningen i brevet. Starks får et begrenset antall dager på seg til å finne ut av hvem som har skrevet dette brevet, klarer han ikke det må han enten ta sitt eget liv eller så vil avsenderen drepe èn av han 53 av slektninger.

Nå starter et nervepirrende og psykologisk kappløp med tiden og Starks befinner seg midt i et ondskapsfullt spill styrt av en hevngjerrig psykopat.

Her kommer smakebiten:

Inne i seg skrek han til seg selv: Lukket du den innerdøren? (Side 81).


Ha en fin søndag!


16 kommentarer:

  1. Oh, la, la, jeg fikk frysebyger. Skjønner godt at du la lærebøkene til side :) Hvordan går det med Det syvende barnet da? Jeg leste 200 sider og så leverte jeg den tilbake til biblioteket. Den tok liksom ikke av, og jeg ble stresset av å ha den liggende her. Har så mange bøker jeg også skal skrive om, at jeg heller vil fokusere på det. Hadde jeg eid boken, hadde jeg nok lest 50 sider for dagen, og kommet meg gjennom den. Spent på å høre hva du synes :)

    SvarSlett
  2. Tine: Veldig spennende bok, men er ganske rolig også, historien strider sakte men sikkert fremover, men greier å holdet interessen min oppe, med at vi får levert spennende informasjon om hvorfor morderen vil ha han død, for det må Psykiateren finne ut av underveis for å ha en sjanse til å spille spillet.

    Det syvende barnet går det veldig dårlig med, er på side 210, og har ligget der en god stund nå, fordi jeg har så mange andre bøker å lese på, som jeg også synes er mye bedre. Den tar liksom ikke av, helt enig, det er bare en masse navn og jeg føler liksom ikke den skal bli bedre heller. Men skal gi den 100 sider til, og fenger den ikke meg da tar jeg å leverer den inn jeg også. Tror jeg skal lese i den iløpet av uken, så jeg slepper å ha den liggende her ulest så lenge. Ha en fin søndag!:)

    SvarSlett
  3. Låter som en spännade historia. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  4. Spännande! Den måste jag kolla upp.

    SvarSlett
  5. Oi,denne virket veldig spennende og i likhet med Tine fikk jeg frysninger.Denne MÅ jeg jo bare ha og jeg forstår godt at boken ikke er lett å legge fra seg. Tusen takk for smakebit og boktips! Snø er litt tidlig men har fått med meg at snøen har kommet enkelte steder,ikke det,det er nå ikke så lenge til november heller. Kos deg med gjøremålene,Isabella:-) klem

    SvarSlett
  6. Ruskigt värre, låter det som. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  7. Tack för smakebiten. Att döma av framsidan verkar det vara en otäck bok. Ha en fortsatt fin söndag!

    SvarSlett
  8. Oj vilken otäckt spännande smakebit. Det här verkar vara en bok som skulle kunna passa mig. Tack för tipset! :)

    SvarSlett
  9. Åh, det var dramatiskt och otäckt. Blir lite lockad av att kolla närmare på den ;-)

    SvarSlett
  10. Ooohh, en så kort och ändå otäck smakebit!

    SvarSlett
  11. For en skrekkelig forside! Bare den kan skremme vettet av en. Men boka frister!

    SvarSlett
  12. Har ikke hørt om denne en gang, men er det Jutitzens høstbok? Spent på hva du synes til slutt... Synd at det syvende barnet går så tregt da,Ha en fin kveld,.:)

    SvarSlett
  13. Spännande upplägg på en bok :)

    SvarSlett
  14. Både framsida og den første setningen i forlagets presentasjon fikk godt tak i oppmerksomheten min! Takk for smakebiten- den frista til mer lesing ;o)

    SvarSlett
  15. Det låter som en spännande, men lite obehaglig bok. Tack för smakbiten :)

    SvarSlett
  16. Huu! Den verkar vara otroligt spännande och nervkittlande. Lockande, men kanske ändå alltför hemsk. Tack för smakebiten!

    SvarSlett