tirsdag 30. juli 2013

Boken på vent # 31

Boken på vent # 31
Ready Player One av Ernest Cline

Foto: Beathesbokhylle
Det er den herlige Beathe med bloggen "Beathesbokhylle" som har laget denne flotte utfordringen. Hun lurer på hvilken bok du går å venter på å få lese, og som det har vært meningen du skulle ha lest på en stund. Det kan være en gammel bok eller en helt nye en som du har på vent. Bare å kaste seg med, ved å trykke på linken over!

...

Dagens bok på vent har jeg bestilt på nett for ikke alt for lenge siden, så den har ikke stått så lenge på vent i bokhyllen min, men jeg gleder meg til å lese den. Har forresten funnet ut hva jeg skulle bruke rabarbraen til som jeg kjøpte her om dagen, det ble en skikkelig god rabarbra pai med ingefær og kokos. Nydelig ble den sammen med vanilje is. Men tilbake til boken på vent, her kommer litt om den:


Foto/Tekst: Vendetta Forlag

Forlaget sier om boken:

I 2044 er verden blitt et nærmest ubeboelig sted, der fattigdom og en pågående energikrise bidrar til en hel befolknings virkelighetsflukt.

Wade Watts gjør som resten av verden og rømmer de nedtrykkende omgivelsene ved å bruke hver våkne time koblet inn i OASIS, et livvaktig virtuelt utopi som lar deg være hvem du vil hvor du vil. Et sted der du kan leve, spille, lære og forelske deg.

Og akkurat som storparten av verdens befolkning, drømmer Wade om å bli den som finner veien ut av fattigdom og elendighet. For inne i denne virtuelle verdenen har OASIS’ skaper skjult en rekke umulige gåter som kan gi den som løser dem en enorm formue, og enda større makt.

I årevis har millioner deltatt i jakten på den absolutte pris, og i årevis har jakten ført de lenger bort fra den bistre virkeligheten som omgir dem. For å finne løsningen på gåten har OASIS’ geniale, og gale, opphavsmann sørget for at alle må fordype seg i hans egne besettelser for å finne løsningen. Og besettelsen? Åttitallets populærkultur.

Men virkelighetsflukten blir et spill om liv og død da Wade Watts en dag plutselig snubler over løsningen på den første gåten.


...

Synes det høres ut som en bok jeg kommer til å like! Noen som har lest den?

Ha en fin fin Tirsdag!





12 kommentarer:

  1. Denne kunne jeg godt tenkt meg å lese, er spent på hva du syntes om den. Rarbarbra er kjempegodt og jeg må se om jeg får tak i det i dag, mulig jeg må ned på torget i byen. Ha en fin fin dag,Isabella:)

    SvarSlett
  2. Oi, dette hørtes ut som en bok jeg ville like veldig godt. Takk for tips :) Hørtes veldig godt ut med rabarbrapai :)

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke lest den, og må innrømme at dette er en sjanger jeg aldri plukker med meg. Kanskje hvis jeg leser en god anmeldelse vil jeg bli fristet til å lese noe "sånt". Kos deg med rabarbrapai, jeg har laget det to ganger i sommer, etter en fantastisk oppskrift :)

    SvarSlett
  4. Virker spennende. Jar lest et par dystopier og sci-fi i det siste . Unektelig spennende . Spent på hvordan du liker Botticellis også :)

    SvarSlett
  5. Dette er nok ikke helt min "tekopp", men jeg har sett at mange andre har vært begeistra!
    Entusiasmen for rabarbra dreimot; den kjenner jeg igjen!! Har kokt noen flasker med rabarbrasaft; fantastisk drikke å ha med på tur- eller bare hvis det er varmt sånn det har vært noen dager nå.
    Nyt sommeren, sol og leseliv!

    SvarSlett
  6. Ikke helt min type bok heller, men morsomt at noen skriver om og forestiller seg hvordan alt blir i framtiden

    SvarSlett
  7. Ikke lest denne, heller ikke så mange i den sjangeren, men skal følge med å se hva du synes om den

    SvarSlett
  8. Denne har jeg også på vent! Har flere venner som har dette som sin favorittbok, så jeg må nesten lese den snart :)

    SvarSlett
  9. Juheiii - denne har jeg lest og likte den utrolig godt :-) Måtte sjekke hva jeg skrev om den i 2011, og konklusjonen ble som følger: "Denne super-ernergiske cyber-quest'en vil gi enhver datanerd følelsen av å være tvillingsjel med forfatteren Ernest Cline. Jeg føler meg SÅ hjemme! Dette var en nytelse av en bok å lese for "ei god, gammal datadame" - selv om jeg aldri har vært opptatt av dataspill som sådan. Handlingen er pakket til taket med action, puslespill, nerdete romantikk og 80-talls nostalgi." KOS DEG :D

    SvarSlett
  10. Vi har begynt på denne boken her i heimen tidligere i år, jeg og samboeren min bytter på å lese høyt på sengekanten. Nå har vi lagt oss alt for sent i det siste til å orke å lese noe som helst, men vi skal definitivt fortsette med boken :)

    SvarSlett
  11. Har hørt mye skryt om denne på youtube. Kos deg med boka når den tid kommer. Jeg vet ikke helt om jeg skal skaffe meg den eller ikke. Får høre hva du syns først når du har lest den;)

    SvarSlett
  12. Denne var kjempe bra. fikk den av gubben og må innrømme at jeg ble skuffa. Virka ikke som om det var no for meg. Men ga den en sjangs og det angrer jeg ikke på. Super bra bok som forsvant i et jafs. En favoritt.

    SvarSlett