tirsdag 2. juli 2013

Boken på vent # 28

Boken på vent # 28
The sea of Tranquility av Katja Millay

Foto: Beathesbokhylle
Det er den herlige Beathe med bloggen "Beathesbokhylle" som har laget denne flotte utfordringen. Hun lurer på hvilken bok du går å venter på å få lese, og som det har vært meningen du skulle ha lest på en stund. Det kan være en gammel bok eller en helt nye en som du har på vent. Bare å kaste seg med, ved å trykke på linken over!

...

Har blitt hektet på sesong 5 av True Blood, så jeg leser nesten ikke i disse dager. Man kjeder seg absolutt ikke når man ser den serien, for der skjer det noe hele tiden. Elsker vampyrer! Jeg har også gjort noe jeg ikke har gjort før pga at jeg har hatt litt angst for å lese engelske bøker. Jeg har bestilt bøker på amazon.uk og de er nå endelig kommet i hus (noe jeg må si gikk overraskende raskt). Kan bli farlig sted å shoppe har jeg skjønt, det var faktisk vanskelig å begrense seg til bare noen få bøker. Så dagens bok på vent er faktisk på engelsk og jeg gleder meg veldig til å lese den. Har verken hørt om forfatter eller bok tidligere. Boken jeg snakker om er The Sea of Tranquility av Katja Millay. Her kommer mer om den:

Foto: Amazon.uk
Baksiden av boken sier: 

I live in a world without magic or miracles. A place where there are no clairvoyants or shapeshifters, no angels or superhuman boys to save you. A place where people die and music disintergrates and things suck. I am pressed so hard against the earth by the weight of reality that some day I wonder how I am still able to lift my feet to walk. 

Two and a half years after an unspeakable tragedy left her a shadow of the girl she once was, Nastya Kashnikov moves to a new town determined to keep her dark past hidden and hold everyone at distance. But her plans only last so long before she finds herself inexpicably drawn to the one person as isolated as herself: Josh Bennett
   Josh`s story is no secret. Every person he loves has been taken from his life until, at seventeen years old, there is no one left. When your name is synonymous  with death, everyone tends to give you your space. Everyone except Nastya who won`t go away until she`s insinuated herself into every aspect of his life. But as the undeniable pull between them intensifies, he starts to wonder if he will ever learn the secrets she`s been hiding - or if he even wants to. 
   The sea og Trnquility is rich, intense, and brilliantly imagined story about a lonley boy, an emotionally fragile girl, and the miracle of second chances. 


...

Høres ut som en søt og vakker bok, har da fått mange gode omtaler. Er da spent på om jeg kommer til å like den. Liker ihvertfall bokomslaget godt. 

Ha en nydelig tirsdag!






9 kommentarer:

  1. Denne hørtes fin ut Isabella:) Spent på hva "dommen"blir år du har fått lest den. Jeg har også ting som distraherer meg fra lesingen om dagene for jeg har nemlig installert spill på nettbrettet mitt samt at jeg sitter og ser på "Reba" en serie som countryartisten er med i. Skal snart se vampire diaries slik at jeg er ajour med min datter når det kommer nye episoder.Så mulig jeg er litt vel optimistisk med tanke på hvor mange bøker jeg skal få lest denne sommeren. Ha en super dag:)

    SvarSlett
  2. Jeg har akkurat sett ferdig den første sesongen av originale Star Trek (fra 1966). Jeg er også helt hektet, men får ikke sett neste sesong før vi kommer hjem fra ferie. Det ble ikke lest så mange bøker her heller før jeg hadde sett sesongen ferdig :-)
    Ønsker deg en fin tirsdag!

    SvarSlett
  3. Høres ut som en bra bok. Selv har jeg ikke turt å begynne å se True Blood (enda - det kommer nok), av frykt for å bli avhengig, følger allerede med på så mange serier :P

    SvarSlett
  4. English books... er så treg på det altså. Ha en fin dag.:)

    SvarSlett
  5. Høres ut som en fin bok...men så var det engelsken da

    SvarSlett
  6. Jeg så første sesong av True Blood, men så hadde jeg ikke flere og har av en eller annen grunn ikke skaffet dem. Hm, kanskje de finnes på netflix. Boken du har på vent høres fin ut :)

    SvarSlett
  7. Den høres in ut! Og så bra at du leser på engelsk! Jeg har prøvd å tvinge meg selv til det, men har ikke kommet så langt enda ... Men jeg leste nettopp ei bok som var så dårlig oversatt at jeg enda irriterer meg over at jeg ikke leste den på originalspråket. Hadde nok hatt en mye bedre leseropplevelse da!
    God sommer :)

    SvarSlett
  8. Jättefint omslag! Påminner lite om det här, tycker jag: http://www.goodreads.com/book/show/15814104-a-teaspoon-of-earth-and-sea

    SvarSlett