mandag 25. juni 2012

Its Monday - What are you reading?

Its Monday - What are you reading?


Det er bloggeren Book Journey, som arrangerer "Its monday - What are you reading?", og jeg har kastet meg på utfordringen. 

Før en herlig mandag her i Trondheim! Solen skinner og det er mange plussgrader og jeg er begynt å bli hummer rød alt. Har tilbringt dagen i byen og sett på menneskene som er å vandrer rundt. Jeg har selvfølgelig også godt på en liten smell på Panduro. Min unnskyldning var at det var salg der og at dem hadde dørene åpne. Når jeg kom hjem hadde en flott bok havnet i postkassen:" Aldri alene" av Lori lansens, så nå har jeg alle bøkene hennes. Lurer fortsatt hvordan jeg skal lure den inn i min sommerlektyre som er full av bøker fra før av og ikke startet på enda. Luksusproblem sier nå jeg.

Holder på enda med "Anna Karenina" av Leo Tolstoj, men er snart ferdig. Skulle skrive bokanmeldelse om den igår, men vi ble bedt på middag og dagen bare fløy av sted. Skal prøve igjen idag, men har litt samme problemet idag. Plutselig er dagen over. Hvis ikke kommer jeg til å skrive i løpet av uken.

Er sånn passe fornøyd med leseuken min, siden det er så mye som har skjedd på privaten som har gjort meg veldig opptatt med å gjøre andre ting en å lese og skrive bokanmeldelser. Derfor ble det ingen bokanmeldelser denne uken, men det kommer etterhvert. Men jeg synes jeg ikke henger så alt for langt etter på lesefronten for jeg har bare litt igjen av "Anna Karenina" og jeg har begynt på "Duften av appelsin" av Joanne Harris. Med andre ord har det vært en flott uke både på privaten og i bokverdenen! 

Bøker jeg har lest i forrige uke (18 - 24)

  • Anna Karenina Bind 2 (2 av 3) Av Lev Nikolajevitsj Tolstoj

Bøker jeg leser på nå:

  • Cold Comfort Farm Av Stella Gibbons
  • Anna Karenina Bind 3 (3 av 3) Av Lev Nikolajevitsj Tolstoj
  • Duften av appelsin Av Joanne Harris

Bøker jeg skal starte på denne uken:

  • Song for Eirabu av kristine Tofte

Bøker jeg skal avslutte:

  • Anna Karenina Bind 3 (3 av 3) Av Lev Nikolajevitsj Tolstoj
  • Duften av appelsin Av Joanne Harris



Ha en fin leseuke!




12 kommentarer:

  1. Jeg avsluttet "Bokhandleren i Kabul" på søndag formiddag. Nå har jeg satt igang med "CeeCee Honeycutts reddende engler", og det er en nydelig historie. :-)
    Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal lese etter den, men bør kanskje komme litt videre i "Eli Sjursdotter" av Falkberget... Ellers var jeg på salg hos Notabene og fant 6 bøker til bare 300 kroner, og den ene av dem, en liten russisk sak, virker spesielt interessant. :-)

    SvarSlett
  2. Jeg må også snart komme i gang med Song for Eirabu, men ellers er jeg i gang med litt mange bøker for tiden. Jeg har vel ikke den store leselysten og da vandrer jeg litt fra bok til bok. Men jeg har vel tenkt at jeg skal gjøre ferdig Safirgrønn av Kerstin Gier først :-)
    Håper du har en fin uke.

    SvarSlett
  3. Det skulle være FÅR. Jeg håper du får en fin uke :-)

    SvarSlett
  4. Det er rene adrenalinkicket når bøker kommer i postkassen, og selv venter jeg jo på tre stk som skal komme i løpet av uken.
    Ser frem til din omtale av "Anna Karenina", en roman jeg likte særlig godt og nå tenker jeg at "Song for Eirabu" skal være en bok å lese til høsten. Akkurat nå har jeg litt for mange bøker på listen, men denne vil jeg sette denne høyt opp.

    Ha en fin uke :)

    SvarSlett
  5. Syns du er kjempeflink, jeg :) Og det fine brettet jeg har finner du på Nille;) Ønsker deg også en flott leseuke, stoor klem <3

    SvarSlett
  6. Ser ut som du kommer til å få en skikkelig fin leser uke! Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  7. Føler det er en del bloggere som leser Anna Karenina for tiden. Jeg har tenkt lenge på å lese den, det er bare det at... å, den er så TJUKK. Hvis jeg leser den, så er det så mye ANNET jeg ikke får lest! Og det er så sykt mye jeg vil lese!

    SvarSlett
  8. Det er nå kjekt å gjøre andre ting også, høres ut som at du har det trivelig, håper dere også har fint vær. Her er det snart vannmangel, i Bergen!! Ha en fin tirsdag.

    SvarSlett
  9. Gler meg til omtale av "Anna Karenina". Eg har akkurat skrevet omtale av "Siste dans for Matilda", tok meg halvanna dag å lese den. Seier sitt om kor grepet eg blir av den boka, men meir om det i omtalen. Linka forresten til innlegget ditt, håper det er greit:-)

    Ha ein fin kveld!

    SvarSlett
  10. Så utrolig flink du er med Anna Karenina! Jeg er dypt imponert over hvor raskt du har lest snart hele. Jeg har lagt den bort for sommeren, og fortsetter i høst. Det må være lov:-)

    Ha en fin leseuke og nyt solen!

    SvarSlett
  11. Gratulerer med dagen! :) Håper du hadde en strålende dag :)

    SvarSlett
  12. Ninaforfatter, du virkelig koser deg med bøkene det er bra:) "CeeCee Honeycutts reddende engler", har jeg ikke rukket å lese enda, men skal virkelig kaste meg over etterhvert:) Gratulere med bok kupp!:) Er alltid herlig å finne flotte bøker til en billig penge:) Kos deg med bøkene og ha en herlig dag!:)

    astridterese, skulle også begynne på "Song for Eirabu", men ting kommer visst i veien hele tiden:) Jaja skal begynne på den snart da:) Ønsker deg en flott dag!:)

    Takk Anette:) Ååå da skal jeg besøke Nille snart, for den likte jeg:)Utrolig mye man kan finne der egentlig:)Ønsker en videre flott leseuke til deg også!:) Klæm!:)

    Takk BookNook, ønsker deg også en fin leseuke!:)

    Hehe, Kathleen kjenner til det problemet, derfor jeg også har styrt unna noen tykke bøker. Men den er verd å lese, storkoser meg med den:)Ønsker deg en videre flott leseuke!:)

    Eli og Bella at home, godt å høre det er fint i Bergen. Har vært strålende her i helgen, men nå er det grått å litt regn i mellom, men sola kommer visst snart igjen etter ryktene å bedømme:) Deilig å gjøre andre ting også, man kan jo ikke lese hele tiden:) Ønsker deg en herlig dag:)

    Takk Elida for linken, det er bare koselig.) Kommer å leser omtalen din snart:)Er imponert hvor raskt du leste ut boka, det sier mye, hehe:) Det er virkelig en bok man blir gald i:)Ha en flott dag:)

    linesbibliotek, takk for det:) Har nå halve igjen av siste boken og jeg er så spent på hvordan den ender:) Kos deg masse med den til høsten. Likte boken kjempegodt!:) Har en del andre bøker jeg må ta igjen i lesesirkelen din også, blir nok til høsten også siden jeg har så mange andre bøker jeg vil lese først nå i sommer:) Kos deg med bøkene og ha en flott leseuke:)

    BookNook, takk for det!Hadde kjempefin dag:) Ble restaurantbesøk med meksikansk mat:)Nam, en av mine favorittrestauranter her i byen:) Ønsker deg en flott dag også! Gratulerer med dagen!:)

    SvarSlett