torsdag 14. juni 2012

Boktema hos Anette - Min sommerlesning

Boktema hos Anette
Min sommerlesning

Har denne torsdagen startet dagen med å være sporty (Og jeg fins ikke sporty). Jeg greide å karve meg til treningssentret, der jeg holdt på i en hel time (å pustet å peste). Synes jeg selv var veldig flink, siden jeg ikke er så veldig glad i slike treningsøkter. Men man kan jo ikke være et støttemedlem for bestandig. Å etter formen å bedømme, trengs det noen runder til (kremt....år til). Men var en fin måte å starte dagen på. 

Denne torsdagen har Anette med bloggen Anettes bokboble utfordret oss å skrive om hvilke litteratur vi skal lese på nå i sommer. Siden jeg skal skrive et slikt innlegg litt senere, så deler jeg bare en bok jeg har tenkt å lese nå i sommer og det er denne: 

Livet tilbake 
Av Lori Lansens


MARY GOOCH ER 43 ÅR, veier 142kilo og sitter i sin trygge sofa og venter på at ektemannen Jimmy skal komme hjem. I morgen skal de feire sølvbryllup.

Mens Mary venter, tenker hun på matmonstret som alltid har styrt henne. På de to barna hun mistet. På den senile moren. På cruiset som hun vant biletter til, men ikke våget å reise på.
med Jimmy kommer ikke hjem, og etter noen dager finner hun et brev i postkassen.

For Mary er det bare nå én mulighet, hun må prøve å finne ektemannen Jimmy. Hun forlater sin trygge Canada og reiser til California. Underveis forstår Mary hvordan livet bare har tatt henne, og hvordan hun selv skal ta livet tilbake.

Nok en gang har Lori Lansens skrevet så vakkert og klokt om en spesiell kvinne at vi alle kjenner oss igjen.

Lansens´forrige roman, Reisen Hjem, har ligget på den norske bestselgerlisten i ett år og solgt 60 000 eksemplarer (Fra bak boken).


Litt om forfatteren:



Lori Lansens (1962) var en vellykket filmmanusforfatter før hun pangdebuterte i 2002 med romanen ALDRI ALENE. Lansens er født og oppvokst i Ontario, canada, men bor nå på ranch utenfor Los Angeles sammen med sin mann og to barn (fra boken). Trykk på bilde hvis du vil vite mer om forfatteren. 

Andre bøker av forfatteren:

  • Aldri alene (2010)
  • Reisen hjem (2011)
  • Livet tilbake (2012)


Har du lyst å delta på Boktema hos Anette? Eller bare tenkt å se hva andre skal lese iløpet av sommeren? Da er det bare å titte innom: HER




Ha en strålende torsdag!


18 kommentarer:

  1. Denne boken står høyt oppe på min ønskeliste, har de to første av henne men ikke denne. Gleder meg til å se innlegget ditt over sommerlektyre:-)
    Ha en fin ettermiddag:-)

    SvarSlett
  2. Denne forfatteren har jeg ikke lest noe av, men jeg har hørt mye bra om bøkene hennes :-) Jeg er spent på resten av lista di, forresten ;-)

    SvarSlett
  3. Har ikke lest noe av denne forfatteren ,men skal sjekke henne ut:)

    SvarSlett
  4. Hadde ikke hørt om denne boka, men så veldig interessant ut. Håper den faller i smak :-)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Fint valg :) Jeg likte godt "Reisen hjem". Den var veldig varm og fin.

    SvarSlett
  6. Flott valg. Lori Lansens er en dyktig forfatter, og jeg gleder meg til å lese denne boka som foreløpig står på vent i hylla :)

    SvarSlett
  7. Beathesbokhylle: Har faktisk ikke lest noen av de foregående bøkene og jeg har jo hørt de er fine bøker, så det skal gjøres noe med. Blir nok en av mine sommer bokkjøp kanskje:) Ha en flott kveld:)

    Siljeblomst, er spent på denne siden de to foregående bøkene hennes har fått så mye skryt:) Er spent også på om hvilke sommerlektyre jeg skal lese, har så mye spennende jeg vil kaste meg over. Blir vanskelig å begrense seg og ikke aller minst bestemme seg:) Ha en flott kveld:)

    Nina C, har heller ikke lest noe av henne, så det blir spennende:) Ønsker deg en flott kveld:)

    Takk Elena:) Skal kose meg med boken:) Ha en god kveld:)

    Bokelskerinnen, takk:) Tror jeg må skaffe meg den i løpet av sommeren siden jeg har hørt så mye fint om den:) Ha en flott kveld:)

    Takk Anette:) Kos deg med boken når du bestemmer deg for å kaste deg over den. Jeg skal ihvertfall kose meg med den:) Ha en koselig kveld Anette:)

    SvarSlett
  8. Jeg har ikke lest noe av Lori Lansen, men har hørt mye om bøkene hennes. Mulig jeg må prøve meg. :)

    SvarSlett
  9. Ikke lest denne eller noen av de andre av denne forfatteren. Har hørt mye bra om boken reisen hjem, så den står på listen over bøker jeg skal lese

    SvarSlett
  10. Denne boka høyres kjempeinteressant ut! Eg har ikkje lese noko av henne før, men trur eg må prøve meg på denne. Får sjå om eg kan presse ho inn i leseplanen no i sommar :)
    God helg!

    SvarSlett
  11. Denne boken vil jeg lese. Takk for tips <3

    SV: Ja det var en deilig dag. Denne boken bør du få lest, Isabella. Anbefales på det sterkeste <3

    SvarSlett
  12. Ann Kristin, har heller ikke lest noe av henne tidligere :) Så skal bli spennende å stifte ett nytt bekjentskap:) Ønsker deg en god kveld videre:)

    Lenes blogg, måtte kjøpe meg reisen hjem idag siden jeg har hørt så mye bra om den:) Så gleder meg nå jeg også:) Ha en fin kveld:)

    Marte P.S. Er spent på denne:) Du får kose deg med boken du også:) Håper den får plass i leseplanen:) Ha en herlig helg:)

    Lillesmurf - Kari, så bra du fikk deg tips:) Takk sjøl for anbefalingen:) Ha en god helg!:)

    SvarSlett
  13. Reisen hjem har jeg lyst til å lese, så da setter jeg likegodt denne på listen også :)

    SvarSlett
  14. Melusine, ikke dumt, måtte selv stikke å kjøpe reisen hjem for den har jeg lyst å lese:) Ha en herlig helg:)

    SvarSlett
  15. Denne boken har jeg også hatt lyst til å lese, så var det noen som mente at den lignet litt på "Spis elsk lev", så da la jeg bort den tanken for noen uker. Men jeg skal følge med på din anmeldelse altså :-)

    Ha en fin helg! :-)

    SvarSlett
  16. Känner igen det där med att vara stödmedlem på gymmet...duktigt att ta dig iväg och träna! Trevlig sommarläsning!

    SvarSlett
  17. SV;Så fint at du likte anmeldelsen:) Ble somsagt ferdig med å se den siste narnia filmen for et par dager siden og jeg gleder meg til å lese videre i serien. Er nesten halvveis i boken om "Prins Caspian" :)

    SvarSlett
  18. en bok som står høyt på min ønskeliste :)
    har lest reisen hjem og syntes den var helt fantastisk

    SvarSlett