mandag 4. juni 2012

Its Monday - What are you reading?

Its Monday - What are you reading?


Jeg har ikke vært den ivrigste leseren disse to ukene som har gått og ikke har jeg vært flink å skrive bokanmeldelser. Jeg skylder på herlig vær og boken Jotnens Hjemkomst som jeg sliter å bli ferdig med. 

Men det er ny uke, med nye muligheter!. Koser meg veldig med boken Rød sand og gleder meg veldig til å starte på historien om Anna Karenina. Ønsker dere alle en riktig fin leseuke!



Bøker jeg har lest de to siste uken 21 - 03 Juni:

  • Siste dans for Matilda Av Tamara McKinley
  • Trainspotting Av Irvine Welsh



Bøker jeg leser på nå:

  • Cold Comfort Farm Av Stella Gibbons
  • I skyggen av vingården Av Tamara McKinley
  • The Moonstone Av Wilkie Collins
  • Prinsessen Av Cléves av Madame de La Fayette
  • Titanic Av Per Kristian Sebak
  • Jotnens Hjemkomst Av Andreas Bull - Hansen
  • Rød sand Av Zoë Ferraris


Bøker jeg skal starte på denne uken:

  • Anna Karenina Bind 1 (1 av 3) Av Lev Nikolajevitsj Tolstoj



Bøker jeg skal fullføre denne uken:


  • Jotnens Hjemkomst Av Andreas Bull - Hansen
  • Rød sand Av Zoë Ferraris






Ha en god leseuke!





17 kommentarer:

  1. Jeg leser krim nå. Karin Slaughter: Den nådeløse. En typisk amerikansk krim,spennende lesning som du ofte ikke kan lese så manga av før du må velge en ny sjanger.
    Gled deg til Anna Karenina. Jeg leste den for mange år siden, men så teaterforestillinge med Riksteateret i vinter. Den var bare fantastisk. Ha en fin leseuke!

    SvarSlett
  2. Anna Karenina kan du glede deg til, men den er veldig trist. Ha en fin lesedag.

    SvarSlett
  3. Må beundre deg som klarer å lese så mange bøker samtidig, jeg prøvde meg på det i uken som gikk, men det endre med at jeg leste 1,5 bok. Gleder meg til å lese omtaler av de som du skal skrive om.
    Anna Karenina, har jeg hørt om men ikke lest..men tror de bøkene må på listen min.
    Ser ut som du får en fin leseuke, Isabella:-)
    Ha en super dag:-)
    Klem

    SvarSlett
  4. Fint innlegg:) Jeg har planer å få lest anna karenina snart:) Har sett på boka når jeg er på biblitoket,men har ikke tatt med meg den ennå hjem:)
    Ha en fin lese uke videre=)
    SV;Takk Isabella:) Det jeg har lest hittil av "Zulu" er spennende :) Gleder meg til å lese den videre:)

    SvarSlett
  5. Eg har halveis bestemt meg for at Tamara McKinley må leses i ferien. Min utgave av Anna Karenina er ein pocket frå Gyldendal på 940 sider, og eg har lest 500 av dei sidene *überstolt*

    Lykke til med Anna Karenina, heier på deg!

    SvarSlett
  6. Leser en bok om gangen jeg. Imponerende at du klarer å lese så mange samtidig. Ble ferdig med boken "Tjue år, to mennesker,En dag" av David Nicholls i går. Klarte ikke helt å holde fokus i den boken kjente jeg. I kveld skal jeg start opp med "si at du lyver" av Silvia Henriksdottir. Den gleder jeg meg veldig til.

    SvarSlett
  7. aariho, sikkert en krim bok med fart i da regner jeg med:) Krim er jo så spennende, men man må jo ha litt pauser imellom:) Anna Karenina gleder jeg meg veldig til, er da spent på om jeg blir ferdig i tide iforhold til lesesirkelen:)Ønsker deg en flott dag:)

    Eli♦Bella blogg, så den er trist....skal da huske og ha lommetørklene ikke så langt unna og kanskje ikke lese den på trikken. Har skjedd før at jeg har lest der det ikke helt passe seg å la tårene trille, hehe:) Ønsker deg også en fin lesedag:)

    Beathesbokhylle, hehe går ikke alltid bra å lese så mange:) Noen av de bøkene har vel jeg hatt på liste i opp til 5 - 6 måneder om ikke mer:)Men som regel leser jeg bare på en bok iløpet av en dag, så ikke man blir helt surrete:) Ha en flott lesedag Beathe:)

    Nina C, er veldig spent på den fordi jeg har ikke noen peiling på hvordan den er:) Så bra du også skal kaste deg rundt å lese den...gleder meg å lese anmeldelsene av den som kommer også:)Kos deg med boken (Zulu)og ha en flott uke Nina:)

    Elida, så bra å høre.) Herlig bok:) Måtte kaste meg rett på neste bok etterpå:) Likte den kjempegodt:) Imponerende at du har lest så langt på Anna Karenina, begynner å bekymre meg om jeg kommer til å rekke å bli ferdig:) Har jo så mye denne uken privat også:) Blir spennende:) Liker du boken så langt? Kos deg ihvertfall masse videre med den!:)

    Lenes blogg,"si at du lyver" er kjempebra:) Like den godt:) Handler mye om å finne seg selv for silvia:) Synd den andre boken ikke var helt det store, så kjedelig når det blir sånn noen ganger:) Ha en flott lesekveld:)

    SvarSlett
  8. SV: Tusen takk Isabella <3 Håper du har hatt en fin helg <3

    SvarSlett
  9. Heisann!! Akkurat nå leser jeg tre bøker. Sliter voldsomt med å bli ferdig med Pianolærerinnen, vet ikke helt å bli ferdig med den... Jeg begynte på Fruen av Saronno av Marina Fiorato før helgen, men ble syk å la den bort. Handlingen er fra Italia, og siden jeg snart reiser dit ville jeg være mest mulig klar i hodet når jeg leser den! Gjorde heller ferdig Sopihe Kinsella, Nå spøker du? Den er en morsom og lettlest bok! Ellers har jeg en amerikansk bok av Elin Hilderbrand, Barbent på nattbordet. Men den er jeg akkurat begynt på, og har lite mening om den, enn så lenge!

    SvarSlett
  10. Her var det mange bøker på gang - jeg er imponert! :) Jeg har to stk som surrer i bakgrunnen av den aktive boka. Den ene må jeg bare kvitte meg med. Den gååååår såååå treeeeigt. Ironisk nok er det "skilpaddens langsomme vals". Treigere skilpadde skal man lete lenge etter ;)
    Ellers ligger A Game of Thrones hele tiden og spøker i bakgrunnen. Jeg må snart få sett og avsluttet bok 2! *skjerpings*

    SvarSlett
  11. Jeg holder også på med bok to i Game of Thrones og av en eller annen grunn går det så treigt. Holder også på med Davifd Copperfield på lydbok (38 timer!)og begge har jeg holdt på med en stund.

    Syv bøker samtidig og så skal du begynne på en murstein av en klassiker! Ikke verst;-)Gleder meg til å lese omtalene deres av Anna Karenina.

    SvarSlett
  12. Det var en flott liste! Meget imponert! Akkurat nå leser jeg "bare" to bøker. "Før jeg brenner ned" av Gaute Heivoll og "The Moonstone", som du også har på lista di. Den siste er jo nesten blitt et fenomen i blogg-kretser, og jeg er kjempefornøyd med å ha snappet opp dette boktipset! Kos deg med bøkene!

    SvarSlett
  13. Imponert over din leser-nå-liste! Jeg leser to bøker for tiden, men forresten; tre blir det med The Moonstone som jeg ennå ikke har klart å komme gjennom. Hva synes du om den?

    SvarSlett
  14. Jeg likte Prinsessen av Clèves, som jeg leste i fjor vår i forbindelse med franskstudier. I følge foreleseren vår var den revolusjonerende fordi at den skildret følelsene og tankene til hovedpersonene, der det tidligere var handlingene som sto i sentrum i litteraturen. Jeg tror den ofte omtales som den første psykologiske romanen. Velskrevet og ganske engasjerende, syntes jeg!

    SvarSlett
  15. Ellen, håper formen er bedre:) Synes du er så heldig som skal til Italia. Selv elsker jeg Roma:) Godt å se det er flere av oss som holder på med flere bøker i gangen:) Det er også kjedelig å lese en bok man ikke synes man kommer noen vei med:) Vurderer og legge vekk Jotnens Hjemkoms, men samtidig er jeg så sta at jeg skal vel komme igjennom den:) Ha en flott leseuke videre og god bedring!

    KindleJoy, hehe morsom tittel på en treg bok:) Synd den er treg, kjedelig med sånne bøker. treffer på de noen ganger:)Leser mange, men noen har nå vært på den leselisten min i mange måneder, spesielt de på engelsk bruker jeg tid på:) Ønsker deg en flott leseuke og kos deg med A Game of Thrones boken:)

    Silje - Så rart, det er jo tykke bøker du holder på med, så ville brukt litt tid jeg også:) Gleder meg til å starte på Anna Karenina:) Ønsker deg en flott leseuke:)

    Bokofilia, så bra du har startet på the moonstone:) Rakk ikke å komme ordentlig i gang med den, så avsluttet når jeg så jeg ikke rakk å bli ferdig. Men skal leses ferdig fordi den høres så bra ut:) Kos deg med bøkene og ha en flott leseuke:)

    Melusine, leser ikke på alle samtidig, noen har jeg tatt en liten pause fra, så må nok starte opp de igjen snart:) The moonstone kom jeg ikke noe langt i før jeg tok en pause fra den, så den har jeg lite meninger om for tiden annet at den høres spennende ut:) Ønsker deg en flott leseuke:)

    Synne, så herlig å høre:D Så lærte jeg noe om den også som jeg ikke viste fra før, så spennende:)Har hørt lite om den tidligere, men jeg gleder meg til å lese den og at den er den første psykologiske romanen som er skrevet skal jeg tenke på når jeg leser den:) Takk for flott informasjon og ha en flott leseuke:)

    SvarSlett
  16. Det er så FLAUT at jeg ikke fikk lest noe i mai! Men jeg skylder aller mest på at jeg hadde den fæle dørstokken av ei bok - gossip girl. Jeg ga den opp!

    SvarSlett
  17. motionocean, sånn kan det gå noen ganger, særlig når man holder på med en dørstokkbok:) Holder på med en selv, Jotnens Hjemkomst, men skal vel få den ferdig en dag:) Gir meg ikke ennå, er litt sta og håper den skal forbedre seg:) Men jeg den ligger nå her urørt ennå, så det ser mørkt ut for den:) Ha en flott helg:)

    SvarSlett