onsdag 16. mai 2012

Boktema hos Anette - Bøker du ville tatt med deg på en øde øy

Boktema hos Anette
Bøker du ville tatt med deg på en øde øy

Siden det er den store festdagen 17. Mai imorgen, valgte bloggeren "Anettes bokboble" å utfordre oss denne onsdagen med "Boktema hos Anette" istedet. Idag utfordrer hun oss til å legge ut to - tre bøker som vi ville tatt med oss på en øde øy. 

Jeg skal feire 17.Mai med å slappe av hjemme. Lese på gode bøker og spise masse god mat. Kanskje møte noen venner og se litt tog på TV. Jeg burde vel  prøve meg på nasjonalsangen i år og....til stor skrekk for de rundt meg. Men er det 17 Mai så er det 17 Mai. Det blir med andre ord en flott dag. Gleder meg veldig!

Her er de tre bøkene jeg ville tatt med meg på en øde øy: 

 
Vann til elefantene
Av Sara Gruen


Jeg har valgt denne boken rett og slett fordi jeg ikke har lest den. Jeg har akkurat fått den fra biblioteket og jeg gleder meg veldig til å lese den. Likte filmen veldig godt og som sagt sier man jo boken er bedre enn filmen, og da må jo denne leses. Har andre lest den? Likte dere den?


En skytsengels dagbok
Av Carolyn Jess - Cooke


Denne boken synes jeg var nydelig og sår. Jeg har lest den for ikke så lenge siden og jeg kunne allerede tenkt meg å lese den en gang til. Det er som sagt en vakker bok, som fikk meg til å tenke på englene i livet mitt. Altså de menneskene som har gjort meg bare godt her i livet. Jeg har vært så  heldig og hatt mange av dem. Noen av de er dypt savnet og har gått bort for år tilbake. Særlig min bestemor var spesiell for meg. Vurderer faktisk å ta en tatovering i hennes minne (ikke at hun ville likt det), litt sidesporing her. Her er kommer neste bok. 


 De ensomme
Håkan Nesser

Siden jeg er så glad i krim måtte jeg ha med en krimbok. Siden jeg bare har lest Carmine Street av Håkan Nesser, synes jeg det er på tide jeg leser litt flere bøker av han. Jeg forelsket meg da i hvordan han skriver. Han skriver så vakkert og man blir lett sugd inn i historien hans. Jeg valgte de ensomme fordi den nettopp har ramlet i postkassen min etter noen trykk hos bokklubben min.

Har du lyst å delta på Anettes boktema er det bare å melde seg opp: HER. Eller kanskje du vil bare se andres bidrag eller møte nye bloggere. Da er det bare å titte innom siden hennes!

Ønsker alle dere en riktig god 17 Mai feiring!







12 kommentarer:

  1. Høres ut som en deilig nasjonaldagsfeiring :)
    Og når det kommer til å strande på en øde øy, kunne vi kanskje gjort det sammen, for da hadde vi hatt seks bøker å lese ;))
    ENJOY!!!
    Pia xx

    SvarSlett
  2. Vann til elefantene er utvilsomt vel verdt å ta med til en øde øy; fantastisk bra bok som du kan glede deg til! De andre har jeg ikke lest, men noterte En skytsengels dagbok på leselista mi da du skrev om den tidligere. Det blir vel feil å ønske deg god tur, men en uforglemmelig søttende mai, DET håper jeg du får!!!

    SvarSlett
  3. Takk Pia, jeg skal kose meg:) Hehe hadde blitt med på den, siden ikke bøkene mine er så tykke så hadde det hjulpet på:) Kos deg masse med feiringen på 17.Mai, klæm:)

    Berit takk for tilbakemelding:) Gleder meg da å kaste meg over den:) Ha en flott 17.Mai feiring du også:) Hurra hurra!:)

    SvarSlett
  4. Har bare lest den midterste du nevner her, er litt nysgjerrig på Håkan Nesser så kanskje jeg burde lese noe av ham en gang. Ser ut som du skal få en herlig dag i morgen:-) Selv skal jeg være en del hjemme og slappe av og mulig det blir en tur på skolen om ettermiddagen:-) Ønsker deg en alle tiders dag i morgen, Isabella:-)

    SvarSlett
  5. Mange fine bøker, =) Jeg har ikke lest Vann Til Elefantene enda, men jeg har sett filmen. Jeg elsker den historien, og gleder meg til å svømme inn i boken!

    SvarSlett
  6. Bra tema:) hehe. Fine bøker du ville ta med:)

    Skal nok få laget et innlegg om hvilke bøker jeg ville tatt med.

    SV;Takk Isabella! Skjønner det godt! Er en bok som er sterk å lese:) Du får ha en fin 17.mai feiring!

    SvarSlett
  7. Ønsker deg en fin 17. mai. Her er det kaldt og regn, så det blir nok å kose seg inne med en bok, og noe godt attåt.

    SvarSlett
  8. Beathesbokhylle, anbefaler å lese Nessers bøker. Han får mye skryt av mange:) Høres ut som du også skal ha en koselig dag, kos deg masse:) Gratulerer med dagen!:) Klæm!:)

    Sindre E, fin kommentar:) Gleder meg også:) Gratulerer med dagen og ha en flott dag!:)

    Nina C, takk:) Likte temaet godt jeg også:) Kommer å leser på innlegget ditt jeg:) Spennende:) Gratulerer meg dagen!:) Ha en flott feiring:)

    Takk Eli♦Bella blogg, samme her:) Pøser ned:)Gratulerer med dagen! Og ha en strålende feiring:)

    SvarSlett
  9. Har kjempe lyst å lese en skytsengels dagbok

    SvarSlett
  10. Lenes blogg, det er en kjempefin bok:) Anbefales på det varmeste:) Ha en flott dag:)

    SvarSlett
  11. Så flotte bøker du har valgt! De to første kunne jeg virkelig tenkt meg å lese selv :) God helg og klem fra Anette :)

    SvarSlett
  12. Takk Anette:) Var en morsom utfordring:) Ønsker deg en flott helg du også:) Klæm!:)

    SvarSlett