mandag 27. februar 2012

Mammut Kjøp!

Mammut Kjøp!

Har gått på et Mammut Salgs smell idag. Hadde bare planer om å kjøpe bare to bøker som jeg på forhånd hadde tittet på i Mammut avisen og valgt ut. Selvfølgelig kom ånden i meg som elsker bøker og tok over hånd. Nesten akkurat som i eksorsisten. Du vet ikke hva som skjer med deg. Det blir litt svart og mystiske ting skjer. Men i forskjell fra eksorsisten kan ikke denne ånden drives ut, heldigvis, men en demon er det. Som man må sloss med daglig. Ihvertfall når man er ved bøker. Angrer selvfølgelig ikke på noen av kjøpene. Annet at det kanskje ikke blir akkurat Biff til middag denne uken:) Håper ikke det er bare meg der ute som har gått på en smell? Beundrer folk med stå fra vilje idag:)

Min Kamp (Bok 1)
Av Karl Ove Knausgård

Min Kamp (Bok 2)
Av Karl Ove Knausgård

Mofongo
Av Cecilia Samartin

Drømmehjerte
Av Cecilia Samartin

Menneskerøyk 
Av Nicholson Baker

Simons katt
Av Simon Tofield



Simons katt




Håper dere likte videoen :) Katter er morsomme dyr, bare måtte ha den boken, også var den veldig billig (50 kr) :) Tenkte kanskje å gi den i gave til noen som er glad i dyr/katter. Jeg har som sagt gått på en smell:) Jeg hadde bare tenkt å kjøpe "Min kamp 1"  og boken "menneskerøyken" siden jeg er så glad i å lese om andre verdenskrig. Har kjøpt to bøker til, men de skal jeg komme tilbake til, må jo ha noen hemmeligheter. Har lest Senõr Peregrino av Cecilia Samartin. Var ikke favoritt boken min, men jeg ble nysgjerrig på de andre bøkene hun har skrevet også, har jo hørt mye bra om dem. Derfor måtte jeg kjøpe "Mofongo" og "Drømmehjerte" også. De var også veldig billig, kun 50 kr stykket. Det eneste jeg har å klage på ved Mammutsalget var at det var alt for dårlig utvalg på Barne og ungdomsbøker. Gleder meg til å lese dem alle!

Er det noen flere som har handlet på Mammutsalget idag? Hva handlet dere?






19 kommentarer:

  1. Hei Isabella :D Så mange gode bøker du har kjøpt! Alltid like kjekt å gjøre et kupp! Har selv lest "Drømmehjertet" så den er bra :D Har du lest noe bøker av Paul Hoffman? Jeg har nylig begynt å lese "Guds venstre hånd", har du lest den?

    Mvh dame fra Bergen som har studert sammen med deg i Tr.heim ;) Klem

    SvarSlett
  2. Hei!Koselig du har hvert å besøkt bloggen min:D Har ikke lest noe av Paul Hoffman, så takk for tips:) Skal skjekke ut boken "Guds venstre hånd". Godt å vite at jeg har kjøpt noe bra da, gleder meg til å lese "Drømmehjerte" ihvertfall:)Har nå sittet nå å skrattet av "Simons katt", anbefaler å kjøpe den hvis du er ute etter en bok med bare morsomme bilder:)

    Kos deg i Bergen:) Savne nu den flotte tia med deg imellom slagene:)Klæm!:)

    SvarSlett
  3. Flotte innkjøpt! Selv har jeg alle bøkene til Samartin med unntak av mofongo-kokeboken. Er spent på å høre hva du syntes om Knausgård sine bøker, de har jeg ikke lest. Har kjøpt 13 bøker denne måneden og i morgen skal jeg på senteret...hmmm jeg sier ikke mer men jeg MÅ begrense meg litt.... den er jo herlig den bokdemonen da, må innrømme det....hihi

    SvarSlett
  4. Takk Beathe, 13 bøker, godt å høre det ikke bare er meg som går helt av skaftet/eller bokdemonen i meg, hehe:p Synes jeg har hvert så flink denne måneden, helt til nå da:)Kjøpte bøker som jeg lenge har tenkt å kjøpe, godt å endelig få dem i hus:) Er å spent på "Min kamp" bøkene, skal fortell hva jeg synes om dem etter hvert. Mye omtalt er de nå ihvertfall.

    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  5. Menneskerøyk tok jeg sikkert opp hundreogfemtiganger i dag, og la den like mange ganger ned igjen. Jeg garanterer dog ikke for at det samme skjer i morgen... ;)
    Endte opp med fire bøker i dag. Moro-vers, Så rart, Innsirkling2 og Menneskefluene. Til min store frustrasjon fant jeg ikke boken jeg hadde innstilt meg på å kjøpe: Stalins kyr... Akk ja.

    SvarSlett
  6. Tenkte også på Menneskefluene:) Bra valg av bøker. Moro - vers og Så rart er jo kjempefine bøker. Måtte bare ha den boken (Menneskerøyk), håper den er godt skrevet og ikke tunglest:) Innsirkling 2 har jeg ikke lest, spennende:)Dumt du ikke fant Stalins Kyr da, typisk man ikke finn det man er ute etter.

    Kos deg med mer handling imorgen:)

    SvarSlett
  7. hehe,kjenner meg igjen der:) Har veldig lyst å gå amok med mammutsalget,men akkurat nå har jeg ikke råd til noe. Med kult med den boka om simons cat!:) Elsker de videoene på Youtube!
    SV;Takk:) Den siste smakebiten er fra en ungdomsroman som jeg leser i forbindelse med bokbloggerturnéen:)

    SvarSlett
  8. TUSEN TUSEN TAKK FOR KJEMPEGODT TIPS. NÅ ER BEGGE BLOGANE OPPDATERT. =)

    SvarSlett
  9. Ser ut som du har gjort eit bra kupp :) Sjølv prøver eg å begrense bokkjøp og heller låne på biblioteket, sjølv om det ikkje alltid er like vellykka så klart. Hadde sett meg ut engelsk-guiden, men den var utselt i dei butikkane eg var innom... Må vel bare fortsette å leite, og prøve å ikkje få auge på så altfor mange andre bøker!

    SvarSlett
  10. SV: Har du lest andre bøker frå Australia? Tamara McKinley skriver ikkje seriebøker, men enkeltståande frå Australia, og dei er flotte.

    SvarSlett
  11. Har meldt meg opp på bokbloggturneen, gleder meg å være med:) Har nettopp valgt meg bøker:)

    Mai Lene var å titta innom bokbloggen din, kjæmpefin ble den!:D Skal titte innom den andre også:)Bare hyggelig å være til hjelp:)

    Regndrope ikke dumt å spare peng og bruke biblioteket, gjør det selv, men funker ikke som sagt alltid. Dumt de var utsolgt alt, det gikk raskt. Jeg skulle selvfølgelig heller ha kjøpt en drøss med julegaver istede. Det hadde vært smart det, men så smart er jeg desverre ikke, hehe:p

    Ha en fin dag alle sammen! Takk for så mange fine kommentarer, er kjempehyggelig:)

    SvarSlett
  12. Elida det tror jeg ikke har gjort, skal skjekke ut:) Takk for tips:)

    SvarSlett
  13. Elida:) Har akkurat lagt av noen bøker på biblioteket:) Enda jeg hadde satt låneforbud denne uken, hehe, har overlånt:)

    SvarSlett
  14. He he, har gått på smeller jeg også, men ikke denne gangen. Det ble "Krystallslottet" på meg i dag :) Klemklem :)

    SvarSlett
  15. Jeg frykter også at jeg kommer til å gå på en smell, skal besøke bokhandelen i morgen.

    SvarSlett
  16. Beundre deg Anette, jeg må vel lære en gang:) Må få lest den jeg også. Hører jo bare skryt om den boken:)

    Bokelskerinnen, god tur til bokhandleren:)Kos deg!

    SvarSlett
  17. Litt av hvert her! Av disse er det bare Drømmehjerte jeg har lest, men til gjengjeld likte jeg den kjempegodt! Gled deg! Knausgård derimot... Jeg skjønner bare ikke at folk orker å gå løs på de bøkene? Ser liksom for meg at det kan bli som når man blir hekta på en (dårlg) såpeserie; selv om man ikke liker det man ser/ leser, blir man nysgjerrig og bare MÅ få med seg fortsettelsen... Håper du deler opplevelsen med oss når du får lest dem!

    SvarSlett
  18. Hehe, hadde egentlig ikke tenkt å lese Knausgårds sine bøker, men nyskjerrigheten i meg tok overhånd. Har hørt så mye bra om dem og da måtte jeg bare gi meg over. Men jeg skjønner deg, har tenkt noe av det samme:)Har ikke bestemt meg enda om jeg skal skrive om dem, har heller ikke bestemt når jeg skal lese dem, men det er bare å følge med:)Håper på at bøkene er gode. Både skrevet og innholdsrike:)

    SvarSlett