søndag 12. februar 2012

En smakebit på Søndag

En smakebit på søndag

Denne søndagen er jeg gått i gang med boken Dødslekene av Suzanne Collins. Dette er første boken fra en serie (The hunger game) med tre bøker. Jeg storkoser meg med boken og den er utrolig spennende. Driver å heier fram både på Katniss og Peeta under dødslekene og er spent på hvor det vil føre hen til slutt.

Døslekene

Av
Suzanne Collins

  • Forfatter: Suzanne Collins, The United States
  • Oversetter: Torleif Sjøgren - Erichsen
  • Utgitt: 2009 
  • Sider: 453
  • Format: Innbundet 
  • Språk: Bokmål 
  • Serie: Inngår i en fortsettelses serie   
  • Forlag: Gyldendal
  • Utfordringer: Ny forfatter
  • Status: Lånt på Biblioteket
Her kommer smakebiten:

Smakebiten denne søndagen handler om reglene for dødslekene:

Reglene for dødslekene er enkle. Som straff for opprøret må hvert av distriktene sende en gutt og en jente, som blir kalt tributter, for å delta. De tjuefire tributtene blir sendt ut på en enorm utendørs arena som kan romme alt fra glohet ørken til en frossen ødemark. I løpet av en periode på flere uker må deltakerne kjempe for livet. den siste tributten som overlever, vinner (s 24 - 25).

Andre bøker i serien:

  • Opp i flamer Av Suzanne Collins (Bok 2).
  • Fugl Føniks Av Suzanne Collins (Bok 3).

Hvordan være med å legge ut en smakebit?:

Det er bokbloggeren Flukten fra virkeligheten som arrangerer en smakebit på søndag. Det er bare å gå inn på siden hennes og melde seg opp (Bare å trykk på bloggnavnet hennes).
Du trenger bare å åpne boken din du leser å finne ett utdrag som ikke er alt for avslørende av seg. Sett link på bloggen din som går til bokbloggeren Flukten fra virkeligheten og legg link tilbake til ditt bloggerinnlegg om boken på hennes side. Ved å være med kan du se hva andre leser og kanskje finner du noen andre bøker som du vil lese. Heller kanskje du vil oppdage en helt ny blogg. 



PS: Husk morsdag!


12 kommentarer:

  1. Gratulerer med å vere godt i gang med Dødslekene. Håpar du kosar deg like mykje med dei bøkene som eg gjorde.

    SvarSlett
  2. Takk Eva, hadde nesten ikke tid å skrive dette innlegget fordi jeg nesten ikke greide å legge fra meg boken. veldig spennende nå:)

    SvarSlett
  3. Denne serien har jeg (Les: Min kjære sønn ) den midterste boken av, tror jeg må kjøpe de andre og låne fra bokhyllen hans slik at jeg også får lest dem, hørt mye positivt om denne triologien. Ha en fin dag:-)

    SvarSlett
  4. Disse bøkene likte jeg kjempegodt! Jeg les dem på norsk, men nå har vi akkurat kjøpt dem på engelsk. Så det kan godt være jeg leser dem en gang til. En fin smakebit! Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
  5. Takk! Anbefaler å lese boken, veldig spennende. Gleder meg til å lese neste bok også:)Ble på Norsk denne gangen, men jeg kunne også tenkt meg å lese de på engelsk :)

    SvarSlett
  6. Denne likte jeg veldig godt også! Jeg må få lest de to neste, helst før filmen kommer på kino ;-)

    SvarSlett
  7. Dette er en god serie! Fin smakebit. :)

    SvarSlett
  8. Jeg forstår godt at du slet litt med å legge fra deg boken! Snart kommer filmen også! Spennende, spennnde :)

    SvarSlett
  9. Gleder meg veldig til filmen kommer, skal prøve å få lest alle bøkene til da. Ikke at jeg tror det kommer til å bli noe problem:)

    SvarSlett
  10. Dette hørtes interresant ut. Jeg har faktisk ikke hørt om disse bøkene før. Gleder meg til å lese omtalen din om boken!

    Ha en fortsatt fin Søndagskveld :)

    SvarSlett
  11. Jeg misunner deg skikkelig som leser denne for første gang. Jeg slet med å legge den fra meg.

    SvarSlett
  12. Jeg er enig med Bokelskerinnen :) En fantastisk bok!

    SvarSlett