søndag 5. februar 2012

En smakebit på Søndag

En smakebit på Søndag

Riktig god Søndag alle sammen!
Denne søndagen har jeg nettopp startet på en slektssaga med handling fra England og Australia på 1800 - tallet. Slektsagaen går over tre bøker. Jeg har startet på 1 Bok: Mine Drømmers Land Av Merice Briffa. På forsiden står det at det er årets kjærlighetsroman, så får vi vente å se om det er tilfellet. 

Mine Drømmers Land (Bok1)
AV Merice Briffa

  • Forfatter: Merice Briffa, Australia  
  • Oversetter: Agnete Øye
  • Utgitt: 2009 
  • Sider: 492 
  • Format: Innbundet 
  • Språk: Bokmål 
  • Serie: Inngår i en fortsettelses serie   
  • Forlag: Vega Forlag
  • Utfordringer: Ny forfatter, Historiske roman og  en  tur rundt i verden  
  • Status: Lånt på Biblioteket

Her kommer smakebiten:

"Det er forvaslet igjen". Hun kom til å huske på sagnet og all historiene hun var blitt fortalt om katastrofen i 1836, da ni gruvearbeidere var blitt drept. Mange påsto at en hvit hare var blitt sett den gangen. Og selv om mannen som hadde bablet nesten usammenhengende om at han hadde sett et forvarsel om en tragedie, vissnok skulle ha vært nokså enfoldig, var det flere overtroiske sjeler som mente det måtte være en forbindelse (s 9 - 10).

Andre bøker i serien:
  • Bok 2: Urolige Tider Av Merice Briffa (2010).
  • Bok 3: Elvens datter Av Merice Briffa (2011).

Hvordan være med å legge ut en smakebit?

Det er bokbloggeren Flukten fra virkeligheten som arrangerer en smakebit på søndag. Det er bare å gå inn på siden hennes og melde seg opp (Bare å trykk på bloggnavnet hennes). 
Du trenger bare å åpne boken din du leser å finne ett utdrag som ikke er alt for avslørende av seg. Sett link på bloggen din som går til bokbloggeren Flukten fra virkeligheten og legg link tilbake til ditt bloggerinnlegg om boken på hennes side. Ved å være med kan du se hva andre leser og kanskje finner du noen andre bøker som du vil lese. Heller kanskje du vil oppdage en helt ny blogg.




22 kommentarer:

  1. Det gleder meg at du leser Mine drømmers land. Eg har lest alle 3 bøkene i serien, og er heilt forelska:-) Kos deg med resten!

    SvarSlett
  2. Jeg har sett på disse bøkene på jobb, men ikke kommet så langt at jeg leser dem. Håper du skriver en omtale av denne.
    Ha en riktig god søndag!

    SvarSlett
  3. Flott innlegg og fin smakebit.-) har ikke hørt om bøkene så jeg er spent på å høre hva du syntes. Ha en fin Søndag:-)

    SvarSlett
  4. Koselig å høre Elida:) Ramla bare over disse bøkene og har ikke hørt eller lest noe om de før, så godt å vite de ikke er helt bortkasta tid:) Skal kose meg med dem da:)

    Astridterese kanskje det blir omtaler etterhvert, vi får se:)

    Riktig god søndag til dere også:)

    SvarSlett
  5. Takk Beathe og riktig god søndag til deg også:)

    SvarSlett
  6. Så spennende. Den boka fikk jeg lyst til å lese!

    SvarSlett
  7. Spennende smakebit, Isabella! Jeg gleder meg til å lese mer om dem hos deg :-)

    SvarSlett
  8. Fin smakebit! :) Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  9. Takk for det:) Er selv spent på denne boken om den vil falle i smak:)

    Riktig god søndag :)

    SvarSlett
  10. Fin smakebit:) denne boka fikk jeg lyst til å lese, høres spennende ut:)

    SvarSlett
  11. Takk for fin smakebit! Pent cover. Er handlingen hovedsakelig lagt til Australia?

    SvarSlett
  12. fin smakebit:)
    SV;Har hørt mye forskjellig også om boka:) Denne falt ikke helt i smak hos meg. Ser frem til å høre din mening:)

    SvarSlett
  13. Takk:) Det jeg har lest til hittil @Tussitanketank har det meste foregått i Australia:)

    @Nina C skal prøve å skrive litt om den når jeg er ferdig:) Vet ikke helt hva jeg synes om denne boken, mye som skjer i den ihvertfall:)

    Koselig dere legger igjen kommentarer:)

    SvarSlett
  14. Jeg har såvidt hørt om boka og husker omslaget fra før av. Har bitt meg merke i det tidligere. Dette er en bok jeg har lyst til å lese også! Ser fram til omtalen din. :)

    SvarSlett
  15. Denne boken kjøpte jeg meg etter å ha lest Elidas fine omtale av den :) Så den står i hyllen her, gleder meg til å finne ut av hva du syntes om boken også! Tusen takk for smakebiten.

    SvarSlett
  16. hei :)
    Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg!
    Så spennende med bokanbefalinger, denne virker fin :)

    SvarSlett
  17. SV;Så bra :) hehe. Har vært nysjerrig på denne boka lenge og hørt mye bra om den somsagt. Så da den var ledig på biblioteket måtte jeg bare låne den:)

    SvarSlett
  18. Slektsromaner liker jeg godt, og denne smakebiten fristet til lesing!
    Takk for hyggelig kommentar hos meg :)

    SvarSlett
  19. Så flott innlegg! Jeg prøvde meg på denne boken, men fikk det slettes ikke til med den, og den ble dermed ikke lest ferdig... Er veldig spent på å lese anmeldelsen din når du er ferdig!! Klem fra Anette :)

    SvarSlett
  20. @Mari, bra og bli inspirert av hva andre leser. Gjør det hele tiden selv, kanskje litt for mye, for leselista mi e alt for lang:)

    @Anette Takk for det:) Er selv spent på anmeldelsen:)

    SvarSlett
  21. Fin blogg du har, isabella!
    Lurer på om jeg skal prøve meg på Håkan Nesser "Carmine street"? Har likt alle bøkene hans så langt (tror jeg har lest alle). Hva synes du?
    Ellers har jeg ikke lest så mange av de bøkene du omtaler, kun "Tysteren" av Fjell. Den var ganske kjedelig..

    SvarSlett
  22. Takk skal du ha arober006, koselig du har vært å besøkt bloggen min:)Synes du skal prøve deg på Carmine street, likte den selv veldig godt. Men det var min første bok av Nesser, så jeg har ikke så mye å samenligne med de andre av hans bøker. Men jeg synes han skriver helt fantastisk og at boken er verd å lese:)

    SvarSlett