onsdag 20. juni 2012

Min sommerlektyre 2012

Min sommerlektyre 2012

Her kommer min sommerlektyre og jeg gleder meg til å kaste meg i gang med de utvalgte bøkene. Har bare noen bøker som må avsluttes først før jeg begynner. Var vanskelig å velge hvilke bøker jeg skal lese i løpet av sommeren, men nå er denne listen ikke skrevet i stein, så endringer kan skje. Jeg skal også være med i Lines lesesirkel og lese "Den hemmelige historien" av Donna Tarrt og jeg er også med i samlesningen hos Boktavelig talt, der vi skal sluke "Song for Eirabu", bok 1 av Kristine Tofte. Så det kan hende jeg ikke leser alle disse bøkene, men kan også hende jeg leser flere. Selv savner jeg litt mer krim opp i det hele,så det kan hende endres underveis. 

Min sommer vil stort sett foregå i dette langstrakte land. Jeg skal forhåpentligvis en tur til Nord - Norge (Alta, Nordreisa og kanskje Tromsø). Det er mange uutforsket plasser her i Norge, så jeg kunne tenkt meg å ta en tur sørover også kanskje se Geirangerfjorden, Bergen eller hvor turen måtte ta meg. Og besøke litt bekjente der nede i sør med samboeren. Ellers skal det meste av tiden bringes her i herlige Trondheim. Byene viser seg jo på sitt beste på denne årstiden, og det skal jeg nyte. Men nok om meg, det er tross et innlegg om sommerlektyren min, så her er den:

Livet tilbake 
Av Lori Lansens

Reisen Hjem
Av Lori Lansens

Mississippi
Av Hillary Jordan

Miraklenes tid
Av Karen Thompson Walker

Blomstenes hemmelige språk
Av Vanessa Diffenbaugh

Naken i Hijab
AV Gunn Marit Nisja

Historien om vakre jente
Av Rachel Simon

Before I Fall
Av Lauren Oliver

Eragon
Av Christoffer Paolini

Dagbok fra imorgen
Av Cecelia Ahern



17 kommentarer:

  1. Et par av de bøkene er blant min sommerlektyre også! :-) To av dem på vei i posten, og en har jeg i hylla mi ("Blomstenes hemmelige språk.").
    Jeg har ikke satt opp noen liste over hva jeg kommer til å lese i sommer, for jeg har en tendens til plutselig å ombestemme meg, hihi...
    Ha en flott lesedag! :-)

    SvarSlett
  2. Eragon tyckte jag om och den andra boken, Den äldste, också. Tänkte ge mig på Brisingr så småningom :)

    SvarSlett
  3. Så fin liste Isabella:-) Livet tilbake står veldig høyt oppe på min ønskeliste, så den må jeg nok skaffe meg snart. Har lest fire av disse bøkene og de kan du glede deg til. Jeg sliter veldig for tiden med å velge og har en hel bøker jeg har begynt på, men blir jo aldri ferdig med noen... hehe..det blir herlig med ferie i Norge, det er jo et flott land vi bor i. Ha en superduper Tirsdag:-)

    SvarSlett
  4. Mye god sommerlesning her :-) Og så skal du til Alta, det er jo også en grunn til å smile :-).
    Jeg har lest de fleste bøkene du planlegger å lese, og av dem er det en 6 er (blomstenes hemmelige språk), og en 3 er (Historien om vakre jente), en 5 er (Song for Eirabu) og en 4 er (Livet tilbake).
    Jeg har også veldig lyst til å lese Mississippi og Reisen hjem!

    SvarSlett
  5. Mange hyggelige bøker, og jeg er sikker på at det blir en fin lese sommer for deg! Det er min drøm å få kommet meg til Geirangerfjorden, virker så vakkert :-) Må bare gjøre det en dag.

    Giktig god sommer :-)

    SvarSlett
  6. Eirabu er ei fantastisk bok, gleder meg til å lese nr.2. Ble også nettopp ferdig med Blomsterspråket, kjempefin sommerbok.
    Skulle ønske jeg også var strukturert nok til å liste opp sommerlista -)

    SvarSlett
  7. Mye forskjellig på den listen ihvertfall:-) Jeg har Before I Fall i bokhyllen og den har vært på leselisten en stund. Jeg skal også være med på Lines lesesirkel med to bøker i juli og august og hadde lyst til Song for Eirabu. Tror ikke jeg rekker den siste der og må ha en pause fra store fantasyverk etter jeg har kommet meg gjennom bok 2 i Game of Thrones:-) God sommerlesning til deg!

    SvarSlett
  8. En variert og fin liste. :) Blomstenes hemmelige språk og Before I Fall er flotte bøker, gled deg. :)

    SvarSlett
  9. Jeg har lest Eragon og Historien Om Vakre Jente. Gode bøker på hvert sitt vis. Her har du en liste over flere bøker som jeg selv ønsker å lese, bl.a. Lori Lansen's to bøker og Miraklenes Tid. Du får en flott boksommer :-) Det fine er jo, at uansett sommervær så er det lesevær!!

    SvarSlett
  10. Flere av disse bøkene kunne jeg godt tenke meg å lese, fin liste over sommerlektyre :)

    SvarSlett
  11. Fine listen:D Skal også lese "blomstenes hemmelige språk" og "Naken i Hijab" lånte jeg på biblioteket for en del mnd siden,men rakk ikke lese den før jeg måtte levere den tilbake. Tror jeg jammen skal lage meg en sånn liste som du har gjort:)
    SV;Takk Isabella ! Likte godt denne boka og den hadde en blanding av både thriller/krim :)

    SvarSlett
  12. SV;hehe,skjønner det:) Har gjort det selv med andre bøker,og tatt en pause for å så falt ut helt. Likte godt "Hobbiten" og gleder meg til filmen:)

    SvarSlett
  13. Herre verden, skal du lese så mange bøker i sommer? Du skal jo sole deg og besøke meg også...:-) "Reisen hjem" skal jeg lese, hørt den skal være bra. Min sommer er ikke så mye bøker, da er det andre aktiviteter på gang! Men blir det dårlig vær, ja da kommer boka fram! Akkurat nå er det 8 grader,sur nordavind og regn ;.( Nord-Norge en vanlig dag i juni!! Pytt,pytt, etter regn kommer sol ! God sommer!
    Hilsen Kari

    SvarSlett
  14. Mange spennende bøker på lista. Har ihvertfall tenkt å lese Mississippi, reisen hjem og blomstenes hemmelige språk etterhvert. Listen min begynner å bli lang

    SvarSlett
  15. Eragon skal jeg også forsøke meg på i sommer, morsomt at flere leser den :) Gleder meg til å lese hva du synes. Jeg har ikke lest så mye fantasy, så jeg er spent. Mange flotte bokvalg du har på listen din. Du får sikkert en flott lesesommer :)

    SvarSlett
  16. Flott sommerliste! Noen av bøkene har jeg lest, og noen står på min leseliste også. Tror det blir en herlig boksommer for både deg og meg ;)

    SvarSlett
  17. Ninaforfatter, hehe god smak vi har, med noe av det samme sommerlektyren:)Er også veldig dårlig med lister, men tror jeg skal greie å følge noen av disse, til jeg blir villedet etter impuls og bare tar en annen bok:)Ønsker eg en flott lesedag til deg:) Også må du ha en herlig boksommer!:)

    Monika, gleder meg til å kaste meg over serien:)Blir gøy med litt drager i sommer:) Ha en flott dag og en herlig sommer!:)

    Takk for det Beathesbokhylle:) Mississippi ble jeg inspirert av deg til å lese:) Skal kose meg masse her i Norge og med bøkene:) Ha en flott bokdag og en flott boksommer!:)

    Solgunn, så flotte karakterer du har gitt bøkene, gleder meg bare mer nå:) Har slekt oppi Alta så må dit opp en tur å hilse:) Ønsker deg en flott dag og en flott sommer!:)

    Clementine, håper vi tar turen til Geirangerfjorden. Har hørt så mye pent om den ihvertfall:) Ønsker deg også en herlig sommer!:) Må den bli fylt med mye lesestoff og gøy!:)

    Ingalill, er spent på selv om jeg kommer til å følge listen. Ikke alltid jeg gjør det:) Eirabu gleder meg også til, tror det er en flott bok:) Da skal bok 2 bestilles raskt etter hvis det vises seg:) Ha en herlig dag og en herlig sommer!:)

    Silje - så rart, henger visst litt etter i den norsk fantasy lesesirkelen, men men:) Blir veldig spennende med neste bok i Lines lesesirkel. Har allerede fått tak i den og lest første siden, virker jo lovende:)Skjønner du må ha litt pauser med bok 2 i Game of Thrones, hører man bruker litt tid på den:) Ønsker deg en flott lesedag og lesesommer!:)

    Takk for det Ann Kristin:) Gleder meg!:) Kos deg masse med bøkene i sommer du også:)

    KindleJoy, det er sant:)Været er ikke så viktig når man har masse bøker å kose seg med:) Ønsker deg en god lesesommer!:)

    Takk for at du synes det Melusine:) Skal kose meg med bøkene:) Ønsker deg en flott sommer!:)

    Nina C, kommer veldig gjerne å ser listen din:) Morsomt å se så mange flotte lister:) har blitt inspirert av noen av dere bokbloggeres lesestoff:) "Naken i Hijab", tror jeg var et impulskjøp fra min side, måtte bare ha den:)Ønsker deg en flott boksommer!:)

    SV: Hobbiten er en fin bok, gleder meg som et barn til å se den på film. Farlig med pauser noen ganger:)Men har planer om å prøve å lese den en gang til i fremtiden!:)

    Anonym/Kari har planer om det:) Hehe kommer med bøkene på besøk, og sole meg er jeg veldig dårlig til hvis jeg ikke har en bok i nærheten:) Det hørtes kaldt ut!Brr!:/ Heldigvis kommer sola frem:) Her er det sol dag idag, herlig:) "Reisen hjem" sier de er veldig bra de som har lest den, gleder meg også veldig til å lese den, samme med "Livet tilbake" av samme forfatter:)God sommer! Kanskje vi sees om ikke så alt for lenge:)

    Lenes blogg, hehe skjønner det problemet. Skriver vel noe nytt på den listen hver dag....og stryker fra sjeldent. Så den er også lang:) Men det positive, vi har alltid noe godt å velge av:) Ha en flott sommer og kos deg med bøkene!:)

    Bokelskerinnen, ble Eragon til slutt på meg, vurderte å starte på Game of Thrones, men Eragon vant denne runden og jeg gleder meg:) Morsomt å høre du også skal lese den:) Har faktisk heller ikke lest sånn kjempemye fantasy, enda jeg liker sjangeren:) Tror også jeg får en flott lesesommer:) Skal kose meg med bøkene:) Ønsker deg en flott sommer og kos deg masse med Eragon:)

    Takk Anette, tror også vi får en flott sommertid med flotte bøker:) Gleder meg til å lese anmeldelser også, tror det blir mye bra:)Ønsker deg en herlig sommer Anette!:)

    SvarSlett