søndag 5. januar 2014

En smakebit på søndag - Wedding night

En smakebit på søndag
Wedding night av Sophie Kinsella

Foto: Flukten fra virkeligheten
Idag arrangerer den herlige Mari, med bloggen "Flukten fra virkeligheten", "En smakebit på søndag". Dette er noe hun gjør så å si alle søndagene i året! Til stor lykke for oss andre medbloggere! Har du lyst å være med eller bare lese andres bidrag er det bare å trykke på linken under bildet, da kommer du rett til siden hennes.

...

2014!!! Herlig å være i ett nytt år, med nye muligheter. Selv startet ikke mitt blogge år helt som planlagt siden jeg sliter med å komme igang med hverdagen igjen, finne rytmen. Koser meg med å lese Jane Eyre av Charlotte Brontë for tiden, som jeg startet med i 2013. Har endelig tid å bare fordype meg i den. Koser meg max! Men som sagt sliter jeg med å balansere bloggingen og den nye hverdagen, men det kommer nok til å balansere bedre etterhvert, når rutinene er på plass igjen. Så jeg er på banen snart igjen! Ville bare informere om en treg blogge start. Tenkte å delta på En smakebit på søndag, idag ville gi meg litt dytt fremover. Gleder meg ihvertfall til å titte innom en masse fine blogger idag. 

Dagens smakebit er fra en bok jeg skal starte på om ikke så lenge, faktisk rett etter Jane Eyre er lest, kanskje jeg begynner på den senere idag. Boken heter Wedding night av Sophie Kinsella. Dette tror jeg blir den første boken jeg leser av forfatteren, så jeg er spent på om jeg kommer til å like den. 


Foto: Bokelskere.no
Bak vaskeseddelen står det:

Lottie just wants to get married - to the right man, of course She`s sure her boyfriend is about to propose.

So when the proposal dosen`t happen and she meet her first love from long ago, Lottie decides on drastic action. They`ll get married right now, whit no engagement, no fuss and, above all, no sex until after they`resafely married. It`s the perfect plan!

On the other hand ...

Fliss is in the middle of a nightmare divorce and just wants her little sister to avoide the mistakes she made. She decides Lottie`s marriage has to be stopped at all costs and chases the (un)happy couple to their romantic honeymoon venue on a Greek Island.

Will Lottie have a wedding night to remember ... or one to forget?


Her kommer smakebiten:

Fra side 10:

It`s as though we`re speaking in code, skirting around the real issue. I fiddle with my napkin, and asjust my chair. This waiting is unbearable. Why doesn`t he get it over with?
  No, I don`t mean ´get it over with´. Of course I don`t. It`s not a vaccination. It`s ... Well, what is it? It`s a beginning. A first step. The pair of us embarking on a great adventure together. Because we want to take on life as a team. Because we can`t think of anyone else we`d rather share that journey with. Because I love him and he loves me. 

Ønsker alle en fin søndag!

17 kommentarer:

  1. Ah, Jane Eyre! Jeg syntes det var leit da boken var slutt...den ble en av mine favoritter. Sophie Kinsella har jeg ennå ikke lest, men ifølge det du skriver om "Wedding night" virker det som fornøyelig lesing. Ha en fin søndag videre :)

    SvarSlett
  2. Jane Eyre står på vent i min bokhylle. Har planer om å lese den snart. Har sett filmen da. Wedding night har jeg lagt merke til tidligere. Deilig å lese litt chick-lit innimellom

    SvarSlett
  3. Sophie Kinsella har jag faktiskt inte läst något alls av, men jag tror nog att jag får ändra på det. Tack för smakebiten!

    SvarSlett
  4. Jag vill också testa den här, när den kommer ut på svenska. Så tack för smakbiten :)

    SvarSlett
  5. Godt å høre at du har det bra, og at livet snart er på plass i vante former igjen. Boken du leser høres koselig ut, selv om jeg ofte blir skuffet når jeg leser denne sjangeren. Morsom smakebit, høres ut som hun er en dame som gjerne tar skjeen i egen hånd. Ha en super søndag!

    SvarSlett
  6. Åh, denne har jeg lyst å lese :) Takk for påminnelsen :)

    SvarSlett
  7. Alltid like kjekt å komme innom bloggen din,Isabella. Jan Eyre har jeg ikke lest, men kanskje senere i år? Boken du gir en smakebit fra i dag leste jeg før jul, jeg følte den ble litt masete men helt grei bok. Blir spennende å se hva du syntes om den. Ha en fin søndag videre :-)

    SvarSlett
  8. Sophie Kinsella dyker upp titt som tätt bland bloggarna. Kanske dags för mig att göra ett försök? Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  9. Jane Eyre har jeg også liggende på vent, men gudene vet når det blir tid til å prioritere den. Jeg har over 100 uleste bøker i hylla og det må jeg gjøre noe med.. Godt nytt år.:)

    SvarSlett
  10. Tack för smakbiten! Låter som bra underhållning. Jag har inte läst nåt av Kinsella än, men jag har några av hennes böcker i hyllan. :)

    SvarSlett
  11. Har läst en av Kinsella (inte den här) och är fortfarande inte säker på om jag gillar henne eller inte;-) Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  12. Takk for smakebiten! Jeg har lest en bok av forfatteren, og den var som en romantisk komedie i bokform. Helt ok. Håper du liker denne boken. Jane Eyre derimot er en av de beste bøkene jeg har lest! ;) Kos deg med bøkene dine! Hverdagsrytmen kommer nok skal du se... ;)
    Godt nytt år, foressten!

    SvarSlett
  13. Takk for smakebiten. Har sett at flere har lest denne i det siste. Kanskje jeg bør notere meg den...

    SvarSlett
  14. Har inte läst något av Kinsella men det borde jag kanske ändra på. Tack för smakbiten! :)

    SvarSlett
  15. Takk for fin smakebit! jeg skulle ønske jeg også våget meg ut på å lese engelsk, men der er jeg litt pysete ...
    Jane Eyre leste jeg før jeg begynte å blogge. Den er veldig fin!
    Lykke til med å få bitene på plass i ny hverdag! min nye hverdag begynner endelig å falle på plass, så håper jeg at det blir mer tid til både lesing og blogging (og trening, men det snakker jeg ikke så høyt om ...)
    Ha en glad dag :)

    SvarSlett
  16. Den här kommer på svenska nu i januari, och den ska jag läsa :)

    SvarSlett
  17. Jag har bara läst en bok av Sophie Kinsella, Can You Keep a Secret?, men det var en väldigt rolig bok :) Tack för smakbiten!

    SvarSlett