tirsdag 10. desember 2013

Boken på vent # 45

Boken på vent # 45
Soulless av GailCarriger

Foto: Beathesbokhylle

Jippi! Heldigvis er Beathe med bloggen Beathesbokhylle tilbake med "Boken på vent"! Siden pausen min har vært ganske så lang, har bøkene mine hopet seg opp. Så å finne en bok jeg har liggende på vent var ikke vanskelig idag. Det kan være gamle bøker du har liggende eller nye som du vil vise frem.  Vil du være med å delta eller se andres bidrag er det bare å trykke på linken over.

...

Dagens bok på vent består av en serie på fem bøker. Serien heter  
Parasol Protectorate serien, og jeg var så heldig å vinne denne bunken med bøker hos Astridterese, noe jeg er veldig glad for. For jeg gleder meg fryktelig å ta fatt på disse bøkene. Tror jeg kommer til å like denne serien.

Jeg velger idag å bare presentere første boken Soulless av Gail Carriger. Her kommer litt om den. 


Foto: Bokelskere.no

Bokens vaskeseddel sier: 

First, she has no soul. Second, she`s a spinster whose father is both Italian and dead. Third, she was rudely attacked by a vampire, breaking all standards of social etiquette.
   Where to go from there? From bad to worse apparently, for Alexia accidentally kills the vampire- and then the appalling Lord Maccon (loud, messy, gorgeous, and werewolf) is sent by Queen Victoria to investegate.
   With unexpected vampires appearing and expected vampires disappearing, everyone seems to belive Alexia is responsible. Can she figure out what is actually happening to London`s high society? Will her soulless ability to negate supernatural owers prove useful or just plain embarrassing? Finally, who is the real enemy, and do they have treacle tart?



Ønsker alle en fin tirsdag!


6 kommentarer:

  1. Denne serien har jeg veldig lyst til å begynne på snart! Tror jeg vil like den veldig godt. Håper du får en fin tirsdag og koser deg med boken når du kommer til den :)

    SvarSlett
  2. Blir spennende å høre hva du syntes om den, Isabella:-) Virker som en spennende serie. Kos deg i dagen:-) Klem

    SvarSlett
  3. Har ikke hørt om denne forfatteren før. Så gøy å vinne en bokserie! Ønsker deg gode lesestunder! :)
    Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg!

    SvarSlett
  4. Høres ut som en spennende serie. Finnes den på norsk også?

    SvarSlett
  5. Virker spennende. Kommer den på norsk tro?

    SvarSlett
  6. Høres ut som du har noen spennende lesetimer foran deg :)

    SvarSlett