tirsdag 2. september 2014

Boken på vent # 60

Boken på vent # 60
Mysteriet i Mercy Close av Marian Keyes

Foto: Beathesbokhylle
Idag er Beathe med bloggen Beathesbokhylle tilbake med "Boken på vent"! Utfordringen går ut på å finne en bok du har liggende på vent til lesning. Det kan være gamle bøker du har liggende eller nye som du vil vise frem. Vil du være med å delta eller se andres bidrag er det bare å trykke på linken under bildet.

...

Idag har jeg bestemt meg for å begynne så smått å komme igang igjen med bloggingen. Hadde planer å fikse opp masse på bloggen min iløpet av sommeren og skrive mange innlegg til den travle studie høsten begynte, men sommeren ble ikke helt som jeg hadde planlagt. Derfor ble det en lang blogge pause i stedet.

Jeg måtte denne sommeren si farvel til min kjære bestefar. Han var en mann på nesten 90 år, men det er noe med å miste noen som man er vant til at alltid er der. Kommer til å bli litt annerledes verden uten han, men jeg bærer alle gode minnene med han i hjertet mitt. Særlig hans skøyeraktige smil og hans glimt i øye!

Det ble derfor en helt annerledes sommer. Familien ble da veldig viktig denne sommeren. Man fikk se slekt man er glad i, som man ikke hadde sett på lenge, det var godt. Samtidig fikk jeg vært veldig mye ilag med mine søsken, og sammen fikk vi veldig mange fine stunder sammen. Gleder meg allerede til å se de igjen, som alltid. 

Men nå er jeg klar å starte opp igjen! Høsten er her og jeg har brukt den siste måneden til å komme igang med studiene. Jeg har til og med laget meg en studieplan, så kanskje jeg faktisk greier å få noe fullført denne gangen, hvis jeg følger den vel og merke. Dere får vente å se, skal holde dere oppdatert. Ser det er flere som har begynt å studere, til dere må jeg bare si en masse lykke til! Studering er jo litt gøy!

Har også begynt å innse at det snart er bokbloggertreff, og jeg gleder meg veldig! Skal bli godt å se mange av dere igjen og kanskje noen av dere for første gang. Gleder meg spesielt til prisutdelingen for jeg er veldig nysgjerrig hvem den heldige vinneren er! Har jo mine favoritter!

Men tilbake til dagens bok på vent. Det har blitt lest veldig lite bøker i sommer, og jeg kjøpt lite bøker også. Men en bok fikk jeg kjøpt og det var Mysteriet i Mercy Close av Marian Keyes, og det er dagens bok på vent. Samler på bøkene av denne forfatteren, og jeg synes hun virker som en av de mest spennende forfatterne innen chick lit. Ihvertfall ut i fra hva jeg har lest om henne. Har da bare lest Vannmelonen tidligere av henne, og den likte jeg godt. Gleder meg til å prøve meg på denne. Noen som har lest?

Foto: Cappelen Damm
Cappelen Damm sier om boken:

En vittig roman om nye sjanser fra den internasjonalt bestselgende forfatteren Marian Keyes
Helen Walsh tror verken på kjærlighet, frykt, depresjon eller varme drikker…

Når en forsvinningssak drar henne inn i den mørke, glamorøse verdenen til en lyssky eks, Jay Parker, oppdager Helen Walsh ganske snart at hun ser mer til ham og mindre til Artie Devlin, hennes sexy detektivkjæreste. Dradd mellom smarte, stabile Artie og kaotiske, utsvevende Jay – to helt forskjellige og like besnærende menn – og plaget av sine egne mørke tvil, merker Helen at hun endelig har begynt å tro på noe. Men er det frykt eller kjærlighet?
Mysteriet i Mercy Close er en ytterst medrivende, bevegende og morsom fortelling om den modige, sårbare og sleivkjefta privatetterforskeren Helen Walsh.


...

Det er et perfekt lese vær idag her i Trondheim, grått og regn. Skal veksle mellom å lese fag og romaner idag. Hva skal dere gjøre?

Ha en fin dag!


9 kommentarer:

  1. Jeg har enda ikke lest noe av denne forfatteren. Har en av bøkene hennes stående i hylla. Bør kanskje titte på den snart. Kondolerer med bestefaren din. Det er alltid tungt å miste noen man er glad i, selv om de har levd et langt liv

    SvarSlett
  2. Jeg digger chick lit. Lette bøker med humor! Marian Keyes er alltid underholdende :)
    Trist med bestefaren din - og fint med samling av familien

    SvarSlett
  3. Kondolerer,Isabella og sender en klem oppover til deg! Som Lene sier så er det alltid vondt å miste noen selv om de har fått levd et langt liv, og godt å være sammen med familien i en slik stund også. Sikkert godt å komme litt i gang igjen med studiene også, og høsten er normalt en travel tid. Når det gjelder boken så har jeg ikke lest den, har kun lest en av forfatteren og den havnet litt midt på treet. Men det er fint å lese litt lett underholdning innimellom og derfor noterer jeg meg boken og sier tusen takk for tipset! Blir ikke bokbloggertreff på meg i år heller men jeg håper at jeg får til å ta turen til neste år. Ønsker deg en super dag, Isabella! :-)

    SvarSlett
  4. Kondolerer så mye! Jeg mistet min morfar da han var 99 år gammel, men jeg skulle likevel ønske han kunne ha levd litt lenger. Savnet etter gode mennesker handler ikke om hvor gamle de var.
    Det var også veldig kjekt å se deg her i dag! Jeg har savnet både bloggen din og kommentarene dine! Jeg gleder meg til å se deg på Bokbloggertreffet!
    Jeg har ikke lest noe av Marian Keys, men jeg har forstått at de kan være fine bøker både til å slappe av med og til å lese når leselysten ikke er helt på topp :-) Ønsker deg en fin dag, Isabella!

    SvarSlett
  5. Hei. Høres ut som en riktig prioritering for deg å bruke tid på å ta farvel, og være sammen med andre i familien. Blogg er gøy, men det er sunt å kunne legge den vekk ved behov ^^ Jeg blogger kun når jeg plutselig får lyst.

    Bokbloggertreff høres spennende og inspirerende ut, jeg er litt for lite sosial for noe sånt :o) Håper det blir gøy.

    Husker at jeg leste Vannmelonen for en del år siden, husker ikke hva den handlet om i det hele tatt, men at den var underholdende. Det er sikkert denne også. Chick-lit krim høres jo friskt ut.

    SvarSlett
  6. Kondolerer isabella. Skjønner at sommeren ikke ble helt som planlagt d.
    ang boka du har her, så startet jeg på den i sommer, da den var en vi skulle lese i lesesirkelen, men jeg avbrøt, dessverre så fenget den meg ikke. Men det kan jo hende du liker den.:)
    Vi se som ikke så lenge da.:)

    SvarSlett
  7. Det er rart med desse svarte og kvite tangentane som spelar livets melodi. Vi vil helst ikkje høyre dei svarte men melodien vert ikkje den same utan... God fornøyelse med boka og bokbloggtreffet :-)

    SvarSlett
  8. Kondolerer, Isabella, så trist å lese om bestefaren din. Men godt å ha gode minner å tenke tilbake på. Jeg er i allefall kjempeglad for at du er tilbake med bloggen din, og er spent på hva du syns om boka etterhvert. Jeg leste den for to år siden, og selv om jeg ikke syns den er av forfatterens beste bøker, er den absolutt lesbar :)

    SvarSlett
  9. Føler med deg i ditt savn etter din bestefar. Jeg har en farmor på 95 som beriker livet mitt hver gang jeg er hos henne. Livet "poker" oss litt av og til, men heldigvis kommer den behagelige hverdagen tilbake etter en stund. Forfatteren du skriver om er ikke av mine favoritter, men jeg skal på bokbad med Cappelen i kveld, og håper å høre om den da :)

    SvarSlett