mandag 19. mars 2012

Påske Giveaway

Påske Giveaway!


Jeg hadde lyst å holde en påske giveaway, siden jeg er så glad i krim. Jeg holder den nå i god tid før Påske, slik at dere heldige vinnere kan kose seg med krimmen under påsken, hvis ønskelig.  Takk til Aschehoug forlag og Jaran Dammann som var så snill og ga meg en ekstra bok til å gi bort i premie.

Får å være med på giveawayen trenger du bare skrive meg en kommentar under innlegget og fortelle om hvilken bøker du vil vær med å trekk om å vinne. Kan selvfølgelig vær med på alle. Ønsker gjerne å høre hva dere liker å gjøre i påsken eller skal lese, men det er valgfritt om dere vil dele dette. Husk mailadressen MÅ legges ved. Alle kan delta, både bloggere og ikke bloggere. Jeg har tenkt å trekke tre heldige vinnere av disse tre krimbøkene, som også alle er krimdebutromaner. Vinnerne blir trukket 25.Mars og vinnerene blir lagt ut på bloggen Mandag den 26. Mars.


1. Premie

Mørkets ansikt
Av Jaran Dammann
Aschehoug

Byggmester Jørgen Haug trenger sceneforandring etter en opprivende skilsmisse. Han drar til Valdres for å sette opp en hytte og nyte fjellet i gnistrende høstfarger. Samtidig arbeider politiet med å oppklare et brutalt drap under et ran av en butikk på Fagernes.

For Jørgen blir idyllen kortvarig. Både bygdefolk og miljøvernere protesterer mot det nye byggefeltet, og snart finner han campingvognen veltet og ramponert og en av de innleide håndverkerne blir sporløst borte. Jørgen Haug skjønner at noen vil stanse byggingen. Med alle mulige midler. Er det en sammenheng med drapet på Fagernes?

Omgitt av usynlige og ukjente fiender opplever Haug sitt livs drama opp på fjellet (Bak bak boken).

2. Premie

Det søte i bunnen av kaken
Av Alan Bradley
Press

Ta en iskald og veslevoksen elleveåring kalt Flavia.

Tillsett to frastøtende eldre søstre og en far besatt av frimerker.

Rør sammen en eldgammel engelsk herregård på 1950 - tallet. 

Krydre med gift, mord og mysterier og mørke familiehemmeligheter.
Og du får: Det søte i bunnen av kaken (Bak boken).

Møt Flavia de Luce – en krimhelt ulik alle andre:
11 år gammel, iskald, lynskarp, fryktløs, med en formuleringsevne som Charles Dickens og kjemikunnskaper som Madame Curie.
Fra pikerommet sitt i den falleferdige herregården på den engelske landsbygda – hvor hun bor sammen en far hun forguder og to storesøstre hun avskyr – bruker Flavia dagene sine på å gjennomskue de voksnes mørkeste hemmeligheter (Fra forlaget Press).

Det søte i bunnen av kaken er den første av seks planlagte bøker om Flavia de Luce.
Alan Bradleys krimdebut har allerede rukket å bli et internasjonalt publiseringsfenomen: Rettighetene til boka er solgt til 25 land, og romanen har ligget i toppen av de amerikanske bestselgerlistene. Forbered deg på en lesefest: Aldri har kombinasjonen sitronkake, frimerker, småfugler og kjemisett vært skumlere enn dette (Fra forlaget Press).

3.Premie

Askepott 
Av Kristina Ohlsson
Pirat

En liten pike forsvinner fra et tog som nettopp har ankommet sentralstasjonen i Stockholm. Pikens far blir raskt mistenkt, og alle ressurser blir benyttet for å lokalisere ham.

I en annen del av Sverige lever en ung kvinne i skjul, redd for en dag å bli funnet av mannen som hun først trodde var den prinsen og befrieren hun hadde ventet på helt siden barndommen. Hun vet bedre enn noen andre hvorfor piken på toget er forsvunnet, og enda en gang forbereder hun seg på å flykte. 

Etterforskningen ledes av den legendariske politimannen Alex Recht. Ved hans side den ivrige kriminalbetjenten Peder Rydh, og ikke inst den sivilansatte etterforskeren Fredrika Bergman. Hun som skulle bli fiolinist, men istede havnet i politiet og tvinges til å kjempe i motvind når hun forsøker å få etterforskningen bort fra det første sporet man har fulgt. 

Samtidig vokser saken, og ondskapen blir mer utstudert. Etterforskningsgruppen må raskt komme opp i gjerningsmannens tempo før ytterligere liv går tapt. Hvor mye tid har de på seg før han gjør sitt neste trekk? Og hvem er kvinnen som figurerer som en skygge i etterforskningens utkant? er det henne man må finne for å få den siste brikken til å falle på plass? (Fra bak boken).



20 kommentarer:

  1. Så koselig med påske-giveaway:-))) Jeg blir gjerne med og jeg kunne tenkt meg "mørkets ansikt" eller "Askepott". Til påske har jeg planer om å lese "Død sjel" av Birger Baug og "Den største straffen" av Robert Wilson. Ha en finfin Mandag:-))) klem Beathe

    Beathe4@online.no

    SvarSlett
  2. Wow, for en knallbra giveaway :) Jeg er med og ønsker meg egentlig alle bøkene, jeg!! Klem fra Anette :)

    SvarSlett
  3. Moro med giveaway :) jeg ønsker meg gjerne Mørkets ansikt, den så veldig spennende ut :))
    Hva jeg skal gjøre i påsken ... Kanskje en tur til Søgne. I alle fall lese bøker, se film, spise snop, gå i kirka, dra på tur i skogen, besøke famimlie og venner og slappe av (innimellom slagene ;))
    Jeg ønsker deg en glitrende glad kveld!!!
    klem fra Pia

    SvarSlett
  4. Heisann:)
    Så kjekt med bok-giveaway...prøver lykken hos deg jeg:)
    I påsken blir det dagsutflukter med familien. Da står båltenning, pølsespising, fisking mm på agendaen:)

    Hvis jeg trekkes ut ønsker jeg meg "Mørkets Ansikt".

    Ønsker deg en finfin uke:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  5. Eg kan tenka meg Alan Bradley's bok. For å reklamere litt så har eg og giveaway på Lars Keplers to første bøker :-)

    SvarSlett
  6. Hei, så kjekt med giveaway!!
    Eg kan tenke meg enten mørkets ansikt eller Askepott.
    I påsken blir det hyttetur og utanlandstur. =)

    mileyhaeak@live.no

    Klem Mai Lene

    SvarSlett
  7. For en flott giveaway! Eg ønska meg alle bøkene egentlig, dei virka kjempespennade!
    I påska skal eg lese Ken Follett for fyrste gong, "Stormenes tid 1 og 2" og storgleda meg til det :-))

    SvarSlett
  8. Hei!
    Så kjekt dette høres ut og joine med :) I påsken skal jeg være med venner og familie, rydde klær/sko. Hva skal du i påsken? Er jeg en av de heldige så hadde det vært spennende å lese "Det søte i bunnen av kaken"
    Av Alan Bradley

    Klem fra Maricel

    SvarSlett
  9. Åååhh.. "Det søte i bunnen av kaken" hørtes merkelig nok ut til å trigge meg. Vil svært gjerne få velge meg den dersom jeg er heldig nok til å bli trukket ut! :-) Så kjekt med påske giveaway da!

    SvarSlett
  10. Så koslig :)
    Jeg kunne tenkt meg premie 2 :)

    I påsken har vi tidligere hatt tradisjon med at hele min fars side av familien samles hos besteforeldrene mine. Også fikk vi påske egg og så på film. Og jeg pleide og organisere at vi laget påskepynt :) Dette skjer da ikke lengere, siden folk er store og besteforeldrene våre er døde. Så nå er det ingen ting spesielt i påska lengere.
    Tenkte da jeg skulle prøve meg på krim og lage min egen tradisjon som heter les en krim bok. Så til påsken skal jeg kose meg med Askepott. Da jeg kjøpte den på mammutsalget :D

    line_boegh@hotmail.com

    SvarSlett
  11. Så kjekt med bok give away og jeg vil veldig gjerne være med:-).Jeg ønsker meg Askepott. I påska skal jeg hjem på vestlandet.Jeg har planer om å slappe av,gå på basar,gå på tur,ta bilder og lese flere gode bøker samt se flere gode filmer.Vanligvis har jeg alltid planlagt alltid hvilke bøker jeg skal lese etterpå. No har jeg tenkt å velge ei bok helt tilfeldig.Jeg får nesten panikk av det siden jeg ikke er vant til det...

    SvarSlett
  12. Glømte å sende mail adresse. Min er ritaoline@gmail.com

    SvarSlett
  13. Så morsomt at så mange har meldt seg på:D

    SvarSlett
  14. Så fint med giveaway, og jeg vil gjerne være med! Jeg kunne tenke meg å være med på Mørkets ansikt og Askepott.
    Min email er; astridterese@gmail.com

    SvarSlett
  15. Det søte i bunnen av kaken... Kunne gjerne tatt med meg den til fjells i påsken! Planen var faktisk å dra allerede i morgen (!), men akkurat nå ligger jeg rett ut med en rygg som er kaputt... Bra det er litt tid igjen til den virkelige påsken, det her må jo gå seg til før den tid??

    SvarSlett
  16. Åh, dette vil eg veldig gjerne vere med på! Eg er så frampå at eg seier eg ønskar meg alle 3 :D
    I påska skal eg sjølvsagt lese krim, for tradisjon er og blir tradisjon. Kanskje det blir nokre bøker om Sherlock Holmes! Ellers må eg nok lese litt pensum òg, og der går det i elvepoesi.

    Håpar du får ei fin påske :)

    marteps@hotmail.com

    SvarSlett
  17. Jeg er med! Ønsker meg alle 3, men Flavia er en favoritt!!
    Hilsen Monica
    mo-skog@online.no

    SvarSlett
  18. "Det søte i bunnen av kaken" høres spesiell ut, den ønsker jeg meg! Jeg har krimpause for tiden, leser "Hjem til jul" av Levi Henriksen! Kjempebra bok, med mange finulige noveller! Han fører en go penn, boka anbefales virkelig! Da satser jeg på å vinne en bok her, og lar være å tenke på hva jeg skal lese i påska!! Hilsen Kari. (Reisakari@hotmail.com)

    SvarSlett
  19. Så fin giveaway, Isabella! Jeg kunne tenke meg å være med på trekningen nummer 1 og 3 :-)

    Mailadressen min er: siljeblomst@gmail.com

    SvarSlett
  20. Ønsker meg Askepott først, men er ellers altetende... Takk for at du har lagt deg på som følger hos meg! Jeg har sett på hobbybloggen din, og den kyllingen har jeg laget for mange år siden, og oppskriften din var jammen god!Så snill du er, som lar oss være med på trekningen...

    SvarSlett