søndag 25. mars 2012

En smakebit på Søndag

En smakebit på en søndag

Har foreløpig hatt en rolig søndag. Har sovet lenge, spist smågodis og lest i Kate Mortons bok "Den glemte hagen". Tror dette er en av mine nye favorittbøker for jeg storkoser meg med den. Det er den dere skal få utdrag fra idag. 

Vil minne på at det er siste dagen man kan melde seg opp på "Påske giveawayen" min, der man kan være med på trekningen av tre krimbøker. Du kan melde deg opp: HER. Imorgen vil vinnerne bli annonsert her på bloggen. Lykke til!

Ønsker alle en fin søndag!

Den glemte hagen
Av Kate Morton

Her kommer smakebiten:
Smakebiten handler om Nell som prøver å finne ut om bakgrunnen sin, slekten sin, og hva som hva som skjedde når hun som fire åring ble satt på et skip fra England til Australia alene og forlatt. Hvorfor dukket ikke forfatterinnen opp?

William Martin kunne være gammel og trett, men det brå oppbruddet skyldtes noe mer enn det. Nell burde vite det. Hun hadde holdt på sine egne, bitre hemmeligheter lenge nok til å gjenkjenne et lidende medmenneske. William visste mer enn han fortalte, og Nells behov for å finne sannheten overgikk hennes respekt for hans private sfære (s259).
 
Hvordan være med på søndagens smakebit?

Det er bokbloggeren Flukten fra virkeligheten som arrangerer en smakebit på søndag. Det er bare å gå inn på siden hennes og melde seg opp (Bare å trykk på bloggnavnet hennes).

Du trenger bare å åpne boken din du leser å finne ett utdrag som ikke er alt for avslørende av seg. Sett link på bloggen din som går til bokbloggeren Flukten fra virkeligheten og legg link tilbake til ditt bloggerinnlegg om boken på hennes side. Ved å være med kan du se hva andre leser og kanskje finner du noen andre bøker som du vil lese. Heller kanskje du vil oppdage en helt ny blogg.





7 kommentarer:

  1. Tusen takk for fin smakebit:-)) Jeg har jo denne boken liggende sammen med en annen av samme forfatter...håper på å komme i "Kate Morton" modus etterhvert. Ha en strålende Søndag:-)) Klem

    SvarSlett
  2. Likte smakebiten du valgte:) jeg elsker denne boka, en av mine favoritter i bok verden og den beste av bøkene Kate Morton har skrevet mener jeg:) Ha en fin søndag:)

    SvarSlett
  3. Kjempefin smakebit! Boka er også en av mine favoritter :-)

    God søndag, Isabella!

    SvarSlett
  4. Denne boken har jeg liggende på lydbok og smakebiten fikk meg til å få lyst til å prioritere denne som neste bok på øret :) Jeg slukte sakte The Distant Hours(Svunnen tid) av samme forfatter. Tusen takk for smakebiten, Isabella.

    SvarSlett
  5. Jeg har en Morton-bok stående i hylla, men jeg er ikke helt sikker på om hun er noe for meg. Fin smakebit var det uansett. God søndag videre. :)

    SvarSlett
  6. Denne boka skal eg snart lese, takk for fin smakebit :-))

    SvarSlett
  7. Beathe, da har du noe å glede deg til for jeg koser meg godt med boken:) Ha en fin søndag:) Klæm:)

    Elin, takk:) Dette er min første Kate Morton bok, og jeg er kjempefornøyd. Koser meg med boken:) Passer nesten bra det er dårlig vær, kan jeg sitte inne med god samvittighet:)Hvis det er en av hennes beste, skal jeg nyte den ekstra godt:) Ha en fin søndag:) Klæm:)

    Siljeblomst, takk:) Så koselig at flere har den som en av sine favoritter:)Ønsker deg en fin søndag:) Klæm:)

    Mari, synes helt klart du skal prioritere denne boken. Tror ikke du vil angre på det:) Gleder meg til å lese neste bok av henne også deriblant boken svunnet tid:) Det er en kose bok, som man må ta seg god tid å lese:)Ønsker deg en koselig søndag:)Klæm:)

    Ser jeg må slutte å skrive så mye smileys, er jo helt hekta på dem, hehe:) Håper jeg ikke gjør dere helt sprøe.

    Julie, takk:) Synes det er en knall bok, men man har jo forskjellig smak heldigvis. God søndag til deg også:) Klæm:)

    SvarSlett