tirsdag 29. januar 2013

Boken på vent # 18

Boken på vent # 18
Når du minst venter det av Sarah Rayner


Det er Beathe med bloggen "Beathesbokhylle" som har laget denne flotte utfordringen. Hun vil vite hvilken bok du går å venter på å lese, og som det har vært meningen du skulle ha lest på en stund. Det kan være en gammel bok eller en helt nye en. Bare å kaste seg med, ved å trykke på linken over!

...

Dagens bok på vent har jeg hørt så mye flott om at jeg måtte jo bare ta den med hjem fra biblioteket. Har da ligget her ulest en stund, og kommer nok til å ligge litt til. Men hvor jeg gleder meg til det blir dens tur! 


Foto/Tekst: Vega Forlag

Forlaget sier om boken:

Når du minst venter de ter en roman om kjærlighet og sorg, hemmeligheter og løgner, familie og vennskap. Romanen er en øyeåpner som minner oss om hvor skjørt livet er, og hvor plutselig alt kan snu. Men den minner oss også om at livet, tross alt, går videre.

Klokken er 07:44 og toget fra Brighton til London er fylt av jobbpendlere. En kvinne sitter og betrakter de andre passasjerene: En jente like overfor henne sitter og sminker seg. Tvers over midtgangen stryker en mann sin kone over hånden. Bak dem sitter en kvinne og blar i et motemagasin. Så, plutselig, blir alt forandret: Mannen på den andre siden av midtgangen faller om, toget stopper, noen tilkaller ambulanse. Og for tre av togpassasjerene skal livet aldri bli det samme igjen: Lou, som er vitne til dødsfallet, Anna, som sitter lenger bak i toget, og Karen, mannens kone. Leseren følger disse kvinnene uken etter den skjebnesvangre togturen som snudde livet på hodet for alle tre. Hva gjør man når ens nærmeste venn mister mannen sin? Og hvordan forteller man barna sine at pappa er død?

...


Noen som har lest denne? Likte dere den? Kanskje den må snike seg litt frem i køen etterhvert for nå fikk jeg veldig lyst til å lese den. 






4 kommentarer:

  1. Trist tema. Nei har ikke lest denne. Ønsker deg en god natt ::)

    SvarSlett
  2. Denne leste jeg i fjor og likte den veldig godt. Kan finne link til omtalen min imorgen.
    Hilsen Beathe som skriver med nettbrettet.

    SvarSlett
  3. Her er linken til omtalen min:
    http://beathesbokhylle.blogspot.no/2012/05/bokanmeldelse-nar-du-minst-venter-det.html

    SvarSlett
  4. Anita Ness, helt enig høres kjempe trist ut, men gleder meg veldig til å lese den:)

    Beathesbokhylle, husker jeg lese omtalen din:) Den var veldig bra, husker også jeg noterte ned boken etter å ha lest den. Fikk også tips fra en fra jobb at jeg måtte lese denne, så når den bare sto der...måtte jeg jo bare ta den:) Ha en fin søndag!

    SvarSlett