onsdag 19. juni 2013

Big books TAG

Big books TAG


Foto: Beathesbokhylle

Jeg har blitt utfordret av Beathe med bloggen Beathesbokhylle og jeg tar den! Utfordringen kommer i hovedsak fra den engelske bloggeren Big Books TAG. Reglene for å delta er enkle:

  1. Finn de fem tykkeste bøkene i bokhyllen din som du har lest
  2. Finn de to tykkeste bøkene i din TBR- Pile (= De bøkene du ikke har lest ennå). 
...

Jeg er sikkert som mange lesere der ute og frykter litt de tykke bøkene. Har ikke skjønt hvorfor, for som regel når jeg tar meg tiden å lese en storkoser jeg meg som regel med dem. Låner ofte bøker på biblioteket og jeg har tatt meg litt friheter med å nevne noen der ifra også som jeg har lest og levert. Lar da de jeg har lest på ebok ligge. Her kommer bøkene jeg har motet meg opp til å lese:
  1. Trollmannen og glasskulen av Stephen King (4. Bok i Det mørke tårn serien) (952 sider).
  2. Anna Karenina av Leo Tolstoj (938 Sider) Kanskje litt juks siden jeg leste den oppstykket i tre bøker. Men leste de sammenhengende.
  3. Den glemte hagen av Kate Morton (591 Sider).
  4. Kafka på stranden av Haruki Murakami (574 Sider).
  5. La den rette komme inn av John Ajvide Lindqvist (528 sider).

Kan til og med anbefale de alle, de har vært veldig fine bøker å lese. Ble til og med minnet på at jeg har Det mørke tårn serien å avslutte, har jo noen bøker der igjen å lese. Her kommer de neste to mursteinene som jeg håper å få lest en dag. 
  1. En stjerne i natten av Marian Keyes (607 Sider).
  2. Shantaram Av Gregory David Roberts (910 Sider).

Ble faktisk litt overrasket over hvor mange tykke bøker jeg hadde lest, trodde faktisk nesten at jeg ikke skulle greie å finne hele fem bøker, men oppdaget det er jo mange flere jeg har lest enn fem. Tykke bøker er visst ikke noe å være redd for. Der er kanskje også lesebrett bra for oss skrekkslagne, for da ser man ikke hvor tykk boken er også er den jo lettere å holde også. 

Jeg gir utfordringen videre til disse:

8 kommentarer:

  1. Har nettopp tatt utfrordingen jeg også. Har Anna Karenina ulest. Har lest Kafka på stranden og den glemte hagen av de du har lest, men de ble kortere enn de fem jeg har på lista.

    SvarSlett
  2. Takk for utfordring, skal se om ikke jeg får svart på den!

    SvarSlett
  3. Stilig utfordring:) har litt små skrekk for store bøker,men etter jeg leste en 1000 siders bok i bokblogger turnéen har jeg blitt litt mindre "redd". hehe:) Men har nok av store bøker i bokhylla når jeg tenker over det:)

    SV;Helt enig med deg! Likte Kvinnen i buret av Jussi Adler-Olsen godt og har satt opp bok nr 2 i serien om avd.Q på ønskeliste til bursdagen min:) Du får kose deg med Politi i mens:)

    Koselig med utfordringer, skal selvsagt ta den:) takk:)

    SvarSlett
  4. SV;å bra å høre:) Hender jeg lar enkelte bøker snike seg inn i lesekøen. Selvom det er mange som har støvet ned i bokhylla mi. Kommer ann litt på dagsformen,hehe. Hva jeg har lyst å lese. Har lyst å få lest mest mulig før et nytt skolesemester,men prøver å begrense meg litt også:) Noen bøker bøker bør nytes:)

    SvarSlett
  5. Av de du nevner, har jeg også lest Den glemte hagen og Anna Karenina, men de er allerede ute av huset!! En stjerne i natten leste jeg i fjor vår; den kan du glede deg til- skulle nesten ønske jeg også hadde den på vent ;o)

    SvarSlett
  6. Takk for utfordringen, Isabella. Jeg tar den selvfølgelig på strak arm og skal skrive den så fort jeg kan :-)

    SvarSlett
  7. Haha, jeg glemte å ta med boka Shantaram. Den har jeg også i samlingen min og jeg anbefaler den gjerne, Den boka er nydelig og ikke la tykkelsen skremme deg:)

    SvarSlett
  8. Anita Ness, med andre ord har du lest skikkelige mursteiner:)Var å så på listen din, den var jo imponerende:) Du hadde jo noen bøker der jeg også kunne tenkt meg å lese:)

    Synne, håper du får det. Da kommer ihvertfall jeg innom å leser. Hvis jeg får det med meg da:)

    Nina C, har litt skrekk jeg også, så jeg ble litt overrasket at jeg hadde lest såpass med tykke bøker. Noe er jo på grunn av Lines lesesirkel, klassikerne kan jo være ganske tykke. Takk for at du tar utfordringen, blir spennende å lese din liste:)

    Det er sant, noen bøker burde nytes, tror jeg gjør det med alle bøkene for tiden for man endelig har tid til å lese litt. Har mange snikbøker liggende alt, de bare kommer å kommer fra biblioteket. Er det ikke typisk at alle man har lagt av kommer ramlende inn i huset samtidig.:) Ønsker deg en fin lesedag!

    Berit, liker å høre at jeg kan glede meg til stjerner i natten, det gjør jeg allerede:)Jeg låner ofte på biblioteket, så det er ofte bøkene forsvinner ut av huset igjen her, så måtte jukse litt når jeg ikke hadde alle stående i bokhylla:)Ønsker deg en flott dag!:)

    siljeblomst, så flott! Kommer å leser innlegget:)

    Rufsetufsa, så godt å høre:) Kjøpte den på mammutsalget og hadde planer å lese den i sommer, men jeg skal nå se det litt ann når det er så mye annet jeg også vil lese:) Kos deg idag!

    SvarSlett