tirsdag 11. november 2014

Boken på vent # 64

Boken på vent # 64
Jeg tror bestemor lå med Frank Zappa av Tine J. Sir

Foto: Beathesbokhylle
Idag har Beathe med bloggen Beathesbokhylle ordnet seg en vikar for innlegget sitt, "Boken på vent". Idag er det selveste Astrid Terese med bloggen Betraktninger som har fått den store ære. Utfordringen går ut på å finne en bok du har liggende på vent til lesning. Det kan være gamle bøker du har liggende eller nye som du vil vise frem. Vil du være med å delta eller se andres bidrag er det bare å trykke på linken over.
...

Jeg savner dere! Har hatt litt blogge kløe i de siste dagene, og fant ut jeg måtte bare kaste meg på "Boken på vent" idag, for å få litt blogge utløp. Ble da litt overrasket det var satt opp vikar idag, men jeg tror Astrid Terese vil gjøre en strålende jobb, også gleder jeg meg veldig til å besøke alle som melder seg opp idag!

Har ikke bare fått skrudd opp bloggelysten, men leselysten er også veldig til stedet for tiden. Har akkurat avsluttet boken av Lars Mytting, "Svøm med dem som drukner". Har enda ikke helt funnet ut hva jeg skal mene om boken. Må nok ha litt fordøyningstid, for jeg er forrvirret. Likte jeg den, eller gjorde jeg det ikke? Har startet opp på morrankvisten med en ny bok av James Dashner "The Mazerunner. I dødens labyrint", bok 1. Håper jeg får sett filmen etterhvert. Starter jo meget spennende og meget forvirrende. Glad jeg ikke er i hovedpersonens sko. Har kanskje noen sett filmen? Bra? Leser også litt sakprosa, med temaet spedalske i Norge. Boken er skrevet av Bjørn Godøy og heter "Ti tusen skygger". Den har allerede sjokkert meg, og fått meg til å riste på hode flere ganger av min uvitenhet. Veldig interessant tema å lese om, kan anbefaler den allerede!

Så var det dagens bok på vent, den har ikke mange sidene og høres ut som en litt morsom roman. Tittelen, "Jeg tror bestemor lå med Frank Zappa", liker jeg veldig godt. Den skal ikke ligge lenge på vent siden det er venteliste på den på biblioteket og den må snart tilbake. Det er Tine J. Sir som har skrevet den. Håper å le litt når jeg leser denne, særlig siden de bøkene jeg leser over er så pass alvorlige, trengs det litt humor snart. Her kommer litt mer om boken:

Foto: Juritzen forlag
Juritzen forlag sier om boken:

Rørende roman om en 26-åring som utforsker et rykte i familien – og finner en unik historie.
Kvinnen fra Kristiansand var fire uker i Oslo sommeren 1973 og kom tilbake som en annen person.
Nå er hun gammel og glemsk, men hun husker de fire ukene for lenge siden og forteller til barnebarnet, som også finner en eske øverst i et skap når bestemor og bestefar skal flytte fra huset.

...

Kan vel kanskje si dette var veldig kort fortalt om boken, men nok til å pirre min nysgjerrighet. Gleder meg til å utforske!


Ha en fin tirsdag!


5 kommentarer:

  1. Svøm med dem som drukner ligger blant bøkene jeg har på vent, mens Jeg tror bestemor lå med Frank Zappa har jeg lest. Den var fin, synes jeg. Den er jo veldig tynn, så du kommer ikke dypt inn i noen historie, men fin :-) Ønsker deg en flott dag!

    SvarSlett
  2. Jeg har sett The Mazerunner. I dødens labyrint, men har ikke lest boka. Filmen var absolutt bra den, men er ikke helt min favoritt sjanger så er vel derfor jeg ikke har lest boka. Jeg så den mest pga hovedpersonen som er spilt av Dylan O'Brien. Jeg er stor fan av skuespilleren og elsker han i tv-serien Teen Wolf. Følte det var første gang jeg gikk å så en film bare pga skuespilleren he he, men han er kjekk da ;)

    SvarSlett
  3. Jeg har også denne boka i ventebunken min. Den er jo liten ,så d en skal jeg lese mellom et par større eller tyngre ting. Spent på hva du egentlig mener om Myttings bok, da jeg først leste flere begeisterte anmeldelser av denne, men nå dukker det opp noen litt mer nynaserte og noen i den andre leia.. Ha en fin dag.:)

    SvarSlett
  4. Denne har jeg notert meg før. Høres ut som en bok for meg

    SvarSlett
  5. Herlig! Denne gleder jeg meg til å lese også :)

    SvarSlett