tirsdag 4. september 2012

Boken på vent # 6

Boken på vent #6
Den hvite dronningen av Philippa Gregory

Bilde er fra bloggeren: Beathesbokhylle


Idag har jeg kastet meg over utfordringen "Boken på vent" som holdes av Beathe som har bloggen "Beathesbokhylle". Har du lyst å se hva andre har på vent i bokhyllene sine eller vil være med på å delta, er det bare å trykke på linken over.


 Har i de siste dagene hvert plaget med at Pc`en har oppført seg unormalt, så jeg har ikke kunne blogget. Men endelig er den oppe å går igjen også får vi håpe den holde seg oppegående en stund til. Derfor kommer innlegget litt sent idag. 

Pc trøbbelet har da ført med seg at jeg har hvert lite på dataen og brukt mer tid på kose meg masse med boken "Flukten" av Ally Condie og nå er den snart avsluttet. 

Boken jeg har på vent og gleder meg veldig til å lese er "Den hvite dronningen" av Philippa Gregory. Har stått i bokhyllen lenge nå og jeg synes det er på tide den taes frem. Her er litt mer om den:


 Bilde er fra: Bazar Forlag

ENGLAND, 1464: Rosekrigene herjer, og Edward IV har nettopp inntatt tronen etter sin fetter Henry. 

Den unge og blendende vakre enken Elizabeth Woodville fanger den ferske kongens interesse og gifter seg med ham i all hemmelighet. Ryktene sier at hun har brukt magi for å tiltrekke seg ham. Elizabeth er den første kvinnen av folket som gifter seg inn i en kongelig familie, og hoffet forakter henne. Men Elizabeth blir etter hvert en elsket dronning. Hun er ambisiøs, og vet å plassere sin egen familie i viktige posisjoner. Hennes to sønner blir sentrale figurer i et mysterium som til dags dato ingen historiker har klart å finne svar på: Hva skjedde med de to prinsene da de ble holdt fanget i The Tower of London?

Den hvite dronningen er en historie om makt og intriger, om allianser og spill i kulissene, men også om kjærlighet og sterke familiebånd (Fra vaskeseddelen). 

2 kommentarer:

  1. Aldri så gale at det ikke er godt for noe, men kjedelig når pcen ikke fungerer som den skal. Min skranter så jeg krysser fingrene for at det holder ut året. Den hvite dronningen har jeg også stående og har tenkt lenge på å lese den. Fin bok å ha på vent.

    SvarSlett
  2. "...om makt og intriger, om allianser og spill i kulissene, men også om kjærlighet og sterke familiebånd." - dette kan jeg ikke motstå, så denne må jeg få med meg!
    Jeg har forresten en annen bok av Philippa Gregory stående på vent som sikkert blir lest først :)

    SvarSlett